اخبار بازی

آینده بازی ها در Epic Games

Epic Games، استدیو خالق Unreal Tournament ،Gears of War و Unreal Engine طی سال های گذشته، آوازه زیادی بدست آورده است. اما در حال حاضر، این استدیو، همان استدیویی نیست که زمانی با تب و تاب و اشتیاق زیاد بازی می ساخت.

تنها عنوانی که هم اکنون از Epic معرفی شده، Fortnite است که اواخر 2011 معرفی شد و Epic تاکنون در موردش نسبتا ساکت بوده است. Epic از آن زمان تاکنون بازی های جدیدی نظیر ادامه ای بر سری Infinity Blade (محصول Chair Entertainment که از زیرمجموعه های Epic Games است) و Gears of War: Judgment (که توسط People Can Fly ساخت شده و بعدها این استدیو به Epic Games Poland تغییر نام داد) ساخته است.

اما با جدایی تعدادی از کارمندان سطح بالای این استدیو، بسته شدن Impossible Studios و سرمایه گذاری شرکت اینترنتی چینی به نام Tencent، به نظر می رسد تغییراتی در اولویت های Epic اعمال شده است. حال که 40 درصد از سهام Epic و همین طور Riot، سازنده League of Legends از آن این شرکت چینی است، این مسئله می تواند بر راستای جدیدی که Epic اختیار کرده، تاثیر به سزایی داشته باشد.

در آخرین هفته از GDC، مقامات Epic Games، شامل مدیر عامل و موسس این استدیو، آقای Tim Sweeney تضمین کرد که Epic هنوز در صنعت بازی سازی حضور دارد و چندین پروژه در برنامه های خود دارد که اولین آن ها، یک بازی مرموز با سبک survival و ساخت و ساز (building) همراه با المان های اندکی از MMO به نام Fortnite است که به همراه دیگر بازی های معرفی نشده، توسط تکنولوژی Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد.

آقای Tim Sweeney: "ما در حال ساخت Fortnite هستیم که بسیار بزرگ تر و جالب تر از آن چیزی است که تصور می کردیم. ایده ساخت این بازی از یک جلسه Game jam داخلی (Game jam در واقع به جمع شدن سازندگان دور هم برای رسیدن به ایده ساخت یک یا چند بازی برای مدتی کوتاه مابین 24 تا 48 ساعت اطلاق می شود) در Epic شروع شد و به تدریج تبدیل شد به Fortnite."

او Fortnite را عنوانی خواند که به مرور زمان و با بازخورد های بازیکنان، شکل گرفته و بهبود خواهد یافت. همچنین عنوانی که نشان دهنده سمت و سوی جدید Epic خواهد بود.

Sweeney افزود: "ما به آینده صنعت گیمینگ تقریبا از دیدگاه Valve یا Riot نگاه می کنیم که به معنی ساخت بازی هایی است که واقعا در دسترس باشند. همین طور، منصف بودن با خریداران و ارزش قائل شدن برای آن ها با عنوانی که می توان آن را صدها بار و یا هزاران ساعت بازی کرد. این دیدگاهی است که ما نسبت به Fortnite داریم و همین طور تمامی مسائل در Epic داریم. از جنبه ساخت بازی گرفته تا انجین مورد استفاده."

وی در ادامه اذعان داشت که تیمی با بیش از 90 نفر عضو، در حال ساخت Fortnite هستند که او آن را به عنوان یک بازی "عالی و با کیفیت بالا" ارزیابی کرد. بقیه افراد در این استدیو نیز در حال کار بر روی دیگر پروژه های معرفی نشده، هستند.

"علاوه بر این، ما در مراحل اولیه ساخت یک بازی هستیم که سنت ارتقا و پیشرفت گرافیک های حال حاضر را تداوم خواهد بخشید. ما با همکاری نزدیک با Nvidia در حال کار روی ویژگی های جدید و قابلیت هایی برای ارتقا سطح محصولات هستیم. ما برای مدتی طولانی این بازی را معرفی نخواهیم کرد. اما به پیشتاز بودن [در تکنولوژی های گرافیکی] ادامه خواهیم داد."

کار بر روی Unreal Engine 4 ادامه دارد و Epic Games با ساخت tech demo هایش از آن پشتیبانی خواهد کرد تا قابلیت های این انجین را نشان دهد.

 

 

موسس استدیو از تصمیم فروختن IP محبوب خود به مایکروسافت می گوید.

اوایل امسال بود که Epic Games رسما امتیاز ساخت Gears of War را به مایکروسافت فروخت. آقای Sweeney در این باره گفته است، این تصمیمی مناسب و مفید، اما غیرعادی بوده و ریشه در همان تغییر سمت و سوی Epic داشته است.

آقای Sweeney در این باره اذعان داشته: "ما اینجا در Epic worldwide، پروسه ای طولانی درباره مشخص کردن بازی هایی که در آینده قصد ساخت شان را داریم، پشت سر گذاشته ایم و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که دیگر قرار نیست هیچ Gears of War ـی بسازیم. ما هر اندازه که Gears of War را دوست داشته باشیم، در حال رفتن به سمت و سویی جدید هستیم."

در ادامه: "ارزش های اصلی Gears of War، بر پایه حوادث بزرگ بودن، سیستم کاور گیری عالی و چیزهای دیگری بود که خبری از آن ها در عناوین جدیدی که قصد ساخت شان را داریم، نبود. زیرا ما هیچ برنامه ای برای ساخت Gears of War دیگری نداشتیم و می خواستیم آن را برای یک دهه یا بیشتر رها کنیم. در صورتی که هیچ ارزشی هم در آینده برای ما به همراه نداشت."

به گفته آقای Sweeney، خریداری حقوق Gears of War توسط مایکروسافت راه حلی بود که بسیار به نفع Epic، سازنده Xbox (مایکروسافت) و جامعه گیمینگ بود.

آن زمان یکی از معدود لحظاتی بود که مایکروسافت و Epic هر دو با هم قادر به خلق تجارتی بودند که بی شک برای جامعه گیمینگ، بهترین بود [اشاره به ساخت Gears of War]. پس خیلی بهتر است که مایکروسافت ساخت عناوین Gears را بر عهده بگیرد، تا اینکه در دست Epic بدون استفاده باقی بماند.

وی افزود: فروش یک IP مثل Gears of War چیزی است که خیلی کم اتفاق می افتد. خیلی از شرکت ها، عناوینی مثل Gears of War را به عنوان جواهرات تاج خود (اشاره به ارزش بسیار بالا) در نظیر می گیرند اما ما در Epic Games، یک دیدگاه به درد بخور و مناسب به این قضیه داشتیم: ما قرار نبود که آن را بسازیم و فهمیدیم که دنیا [طرفداران] به Gears of War بیشتری نیاز دارد.

پس چه اتفاقی برای بازی های دیگر Epic Games نظیر Shadow Complex و Unreal Tournament می افتد؟ Sweeney در جواب به این سوال می گوید که این بازی ها شاید هنوز جایی در Epic Games داشته باشند، حتی با این وجود که Epic عملا و حداقل به طور رسمی در حال کار بر روی آن ها نیست.
به گفته آقای Chair Entertainment ،Sweeney در حال تداوم بخشیدن به سنت ساخت بازی های جالب توجه موبایلی است. آن ها در حال کار روی عنوانی هستند که واقعا جدید و عالی است. جزئیات بیشتر در این مورد را در آینده خواهید شنید.

زمانی که ما فهمیدیم فرصتی مناسب برای ساخت یک بازی برای iOS است، Chair Entertainment در چرخه طراحی یک Shadow Complex 2 خوب عمل کرد. و آن ها را به سمت ساخت اولین Infinity Blade سوق داد. آن ها به طرح های مختلفی فکر کردند. بنابراین این چیزی است که ما به تفکر درباره اش ادامه خواهیم داد.

Shadow Complex برای Chair و Unreal Tournament برای Epic خیلی عزیز است. ما هیچ گونه برنامه فوری برای آینده نزدیک نداریم، اما بررسی خواهیم کرد که این بازی ها، آینده و نسخه جدیدی خواهند داشت یا خیر.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا