اخبار بازی

آیا Ubisoft دست از سر DRM بر خواهد داشت؟

سال 2010 بود که شرکت Ubisoft در خبری اعلام کرد که از این به بعد در عنوان‌های PC خود از سیستم امنیت ضد کرک با نام Digital Rights Managements که به صورت اختصاری DRM خوانده می‌شود استفاده خواهد کرد و از آن روز به بعد مشکلات مشتریان نیز آغاز شد. اولین بازی که این سیستم در آن استفده می‌شد، با نام Silent Hunter 5 عرضه شد و حتی کسانی که نسخه‌های اصلی بازی را خریداری کرده بودند هم نتوانستند به راحتی وارد بازی شوند. از آن سال به بعد شرکت Ubisoft با عرضه تمام بازی ها با استفاده از این سیستم امنیتی مشکلات بسیاری برای خریداران ایجاد کرد که بعد از دو سال وقت آن رسیده است که Ubisoft از موضع خود در این مورد عقب‌نشینی کند ولی به چه قیمتی؟

آقای Chris Early از شرکت Ubisoft در گفتگویی که با سایت EuroGamer در این مورد داشته گفته است که حتی بعد از اینکه ارزش بازی‌ها به حدی برسد که بتوانیم از DRM در عنوان‌ها استفاده نکنیم باید سیستم مشابهی که در بازی‌های MMO وجود دارد را جایگزین آن کنیم.

ایشان در ادامه گفته‌اند که: "آیا به نظر شما عادلانه است که کسانی از محصول ما لذت ببرند، بدون اینکه پولی در قبال آن پرداخت کنند؟ به نظر من جواب این سوال خیر است. در هر صورت چگونه ما می‌توانیم که این موضوع به کسانی که پول پرداخت می‌کنند، ضرری نزند. سوال اینجاست که آیا می‌توان سیستم مشابه MMO ها طراحی کرد؟ من فکر‌ می‌کنم که ما می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. هر موقع که شما در مورد پیشرفت صنعت بازی می‌شنوید، قطعا با پدیده‌ای به نام Cloud Gaming روبه‌رو می‌شوید. در اینگونه سیستم ها همیشه صحبت کمتری در مورد Piracy به میان می‌آید. "

حالا باید دید آیا شرکت Ubisoft دست از سر DRM بر خواهد داشت و سیستم دیگری را جایگزین خواهد کرد یا خیر.

منبع

داود سامانی

از رفیق زیاد شانس نیاوردم!Game

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا