اخبار بازی

آیا Street Fighter V برای Xbox One نیز عرضه خواهد شد؟ کپکام: به هیچ وجه

کپکام بالاخره آب سردی بر روی گمانه‌زنی‌های مرتبط با عرضه SF V برای کنسول X1 ریخت.

 

Street Fighter V در دسامبر 2014 بود که به عنوان یک انحصاری PC و PS4 معرفی شد. اما با توجه به سابقه کپکام در عرضه نسخه‌های مختلف از این فرنچایز عده‌ای تصور می‌کنند که احتمال عرضه نسخه Ultra یا Super از این عنوان (همانند SF IV) برای کنسول مایکروسافت نیز وجود دارد.

 

با این حال، نماینده‌ای از کپکام به Gamespot گفته است که هیچ نسخه‌ای از SF V هیچ‌گاه برای Xbox One عرضه نخواهد شد.

 

این نماینده صحبت‌هایی در مورد رابطه و همکاری نزدیک با سونی کرده و اذعان داشته که این همکاری سودهایی افزون بر پشتیبانی در بازاریابی بازی برایشان خواهد داشت.

 

کپکام: «موضوع، مدیریت محتوای پس از لانچ (عرضه) بازی نیست، بلکه رابطه ما با سونی درهایی برایمان باز خواهد کرد (ایجاد فرصت) و امکان دسترسی به چیزهایی را در اختیارمان قرار خواهد داد که قبلا امکانش را نداشتیم».

 

در ادامه: «کاربرد رابطه ما با سونی در قسمت گیم‌پلی و ساخت و توسعه بازی است، و تنها محدود به ارزشی که در بازاریابی برایمان دارد، نمی‌شود».

 

رییس بخش Xbox، آقای «فیل اسپنسر» نیز چندی پیش در هنگام معرفی SF V و انحصاری بودنش صحبت‌هایی کرده بود و اظهار کرده بود که از دست دادن این قرارداد را جبران خواهد کرد:

 

«قراردادهای تجاری چیزی هستند که اتفاق می‌افتند. ما هم قرار نیست که همه این قراردادها را انجام دهیم. وقتی که ما یک فرنچایز First Party در یک سبک داریم ترجیح می‌دهیم در فرنچایز خودمان سرمایه‌گذاری کنیم».

 

در ادامه: «قراردادهای مختلفی برای بستن وجود دارد. اما حصول اطمینان از اینکه ما یک IP که گیمران Xbox آن را دوست داشته باشند، داشته باشیم، ]به نظرم[ بسیار مهم است».

 

در آخر: «من بدم نمی‌آید که گیمران Xbox بتوانند تمامی بازی‌ها را تجربه کنند، اما در دنیای تجارت تنها برخی از قراردادها بسته می‌شوند ]نه همه آن‌ها[. این‌ها همه بخشی از رقابت است».

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا