اخبار بازی

آیا NFS: Shift می‌تواند رقیبی برای GT5 باشد؟

برای سال‌های متمادی سری بازی Gran Turismo به عنوان امپراطور بازی‌های ریسینگ شبیه‌سازی قلمداد می‌شدند و از شماره اول تا بحال از نظر ظاهری و واقع‌گرایی در حد بالایی بوده و به بهترین انتخاب بازیباز‌ها بدل شده‌اند.

حالا به نظر می‌رسد که EA و استدیوی Slightly Mad قصد دارند که به جایگاه GT دسترسی پیدا کنند. بازی‌های NFS در چند سال اخیر با افت کیفی مواجه شدند ولی ظاهرا Slightly Mad قصد دارد که با Need for Speed: Shift این مسیر را تغییر دهد.

اعضای این تیم، زمانی در استدیوی Simbin کار می‌کردند و بازی‌هایی چون GT Legends و GTR2 را در پرونده خود دارند. به جای تمرکز بر روی کیفیت مسابقات خیابانی که از دلایل شهرت سری NFS می‌باشد، Shift به سوی یک بازی واقع‌گرایانه رفته است و ظاهری چون Forza و GT دارد.

بازی از نظر ظاهری واقعا زیباست و می‌تواند براحتی به رقیبی برای GT تبدیل شود. در نمای داخلی ماشین، آیینه‌ای تعبیه شده که نمای پشت سر بسیار جالب و واضحی ارائه می‌کند. انعکاس ماشین‌های رقیب بخوبی بر روی کاپوت نمایش داده می‌شود. بر خلاف GT، در طول مسابقه، گرد و غبار و خاک بر روی ماشین شما می‌نشیند. در برخورد با دیوار و یا ماشین رقیب، بر روی هر دو سطح، خراشیدگی ایجاد می‌شود. در نمای داخلی اتوموبیل نیز با مدل‌های کامل و بی نقص روبرو می‌شوید.

میادین مسابقه واقعی و همچنین لوکیشن‌های واقعی مانند لندن نیز در بازی وجود دارد. این بازی برای طرفداران 360 که می‌خواهند تجربه‌ای شبیه Gran Turismo داشته باشند و همچنین برای طرفداران PS3 که به دنیای ریسینگ واقع‌گرایانه علاقمند هستند، عالیست. 

آیا این بازی می‌تواند به رقیبی برای GT5 تبدیل شود؟ باید منتظر بود. به گفته Jesse Abney، تهیه کننده بازی، NFS: Shift به مدت دو سال است که در دست ساخت بوده و قرار است که تجربه‌ای جدید از رانندگی را ارائه کند. این بازی در پاییز امسال برای PS3, 360 و PSP منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا