اخبار بازی

وعده‌های تبلیغاتی No Man’s Sky در دست بررسی

جنجال‌های No Man’s Sky هم‌‎چنان ادامه دارد. در پشت پرده‌ی وعده‌های بی‌شمار عملی نشده و سکوت طولانی سازندگان بازی در استودیوی Hello Games و البته مدیر پروژه یعنی Sean Murray، به نظر می‌رسد اداره‌ی استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا یا به اختصار (ASA) در حال تحقیق در رابطه با احتمال گمراه‌کننده بودن وعده‌های تبلیغاتی این بازی است. ASA به عنوان یک ناظر مستقل، وظیفه‌‍‌ی بررسی محتوای تبلیغاتی و مارکتینگ و شکایاتی که حول این موضوع مطرح‌اند را در بریتانیا برعهده دارد.

 

تفاوت‌های عمده‌ای که بین اسکرین شات‌ها، تریلرها و اطلاعات کلی بازی در استیم با خود بازی مشاهده شد، منجر به ناامیدی تعداد زیادی از خریداران این بازی شد؛ تا آن‌جا که یکی از کاربران سایت Reddit شکایتی رسمی علیه این بازی در ASA مطرح کرد. این کاربر که گمراه‌کننده بودن ویژگی‌های وعده داده شده در این بازی را در شکایت خود هدف قرار داده است، در این باره می‌گوید:«نمی‌دانم در کشورهای دیگر چه سیاستی در این موارد دنبال می‌شود، اما در بریتانیا قوانین و محدودیت‌هایی در ارائه‌ی پیام‌های تبلیغاتی وجود دارد که با ایجاد ذهنیت غیرواقعی از محصول در ذهن مخاطب سختگیرانه برخورد می‌کند.»

 

 src=/files/no-mans-sky-screenshot.jpg style=

 

بنا به اعتقاد ASA، کمپانی Valve هم در کنار Hello Games در قبال این ماجرا مسئول است و ASA با هر دو مرکز تماس گرفته‌ و از آن‌ها در رابطه با موضوعات مطرح شده در شکایات اخیر توضیح خواسته است. اگرچه ASA یک نهاد قانونی نیست (به این معنا که اختیارات لازم برای تصویب یا تغییر قوانین و برخورد قانونی با خاطی را ندارد) اما می‌تواند جلوی ادامه‌ی پخش این‌گونه تبلیغات را بگیرد. حالا Valve و Hello Games موظف شده‌اند به این اتهامات پاسخ دهند، در غیر این صورت تحریم‌ها و محدودیت‌های ASA گریبان گیر این دو نهاد خواهد شد.

 

در بخشی از صحبت‌های ASA آمده‌است:«ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که مسئولان تبلیغاتی این پروژه از تمام اصلاحات لازم در تبلیغات خود مطلع شوند و آن‌ها را برطرف سازند.» (از جمله کانال یوتیوب و وبسایت استودیوی Hello Games) تحقیقات حول این موضوع همچنان ادامه دارد. لازم به ذکر است که یکی از جنجال‌های قبلی حول این بازی زمانی آغاز شد که مدیر سونی، Shuhei Yoshida در رویداد Tokyo Game Show اعلام کرد که به نظر می‌رسد Sean Murray ویژگی‌هایی بیش از آنچه در توان داشت، وعده داده بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا