اخبار بازی

نینتندو 43 میلیارد ین ضرر کرد

کمپانی مشهور نینتندو، خالق کنسول های Wii، Wii U و … اعلام کرد که با 43 میلیارد ین ضرر مالی رو به روست. در پی این موضوع؛ دیروز یکی از سران شرکت نینتندو گزارش مالی این شرکت را تا پایان ماه مارس یعنی 31 مارس 2012 اعلام کرد. این کمپانی در قبال فروش 647,652 خود دقیقآ 43,204 میلیارد ین ضرر مالی به خود دیده است. البته نینتندو اعلام کرد که به احتمال فراوان این ضرر مالی در سال جاری جبران شود و سود دهی حاصل از فروش کنسولها این مشکل را برطرف کند.

سال گذشته نینتندو با فروش 1,014,345 ینی خود، به هیچ عنوان ضرر نکرد و دقیقآ 77,621 ین صود خالص برای این شرکت حاصل شد. اما به نظر می رسد امسال با سال قبل کمی متفاوت است و نینتندو نیز همانند سونی و مایکروسافت طعم ضرر را به خود دیده است.

البته نینتندو هم ساکت ننشسته است و اعلام کرده که باعث و بانی این ضرر مالی، کاهش قیمت شدید 3DS و Wii بوده است و البته دلیل اصلی آن، پایین آمدین ارزش پول ژاپن یعنی ین است. البته نینتندو گفت مقدار ضرر ما بسیار پایین بوده و رقم آن 37.3 میلیارد ین بوده که با مبادله ای که با شرکت های دیگر داشتیم، مقدار این ضرر کمی جا به جا شد و از 27.7 میلیارد ین به 60.8 میلیارد و در نهایت ضرر خالص این شرکت را 43.2 میلیارد ین رسید.

نینتندو تخمین زده است که اگر تا پایان سال جاری 820 میلیارد ین فروش داشته باشد، به سود خالص 20 میلیارد ین خواهد رسید که باید منتظر ماند و دید که آیا نینتندو موفق خواهد بود یا خیر. البته با توجه به عرضه ی عناوین بزرگی از جمله New Super Mario Bros. 2 و همچنین Animal Crossing که در ماه آگوست در سرارسر جهان عرضه خواهند شد، پیش بینی می شود که نینتندو با فروش خوبی مواجه شود. البته نباید هنوان زیبای Brain Age که در تابستان عرضه می شود را هم دسته کم بگیریم.

کنسول جدید نینتندو یعنی Wii U نیز در نوبت عرضه ی جهانی در سال جاری برای آمریکا، اروپا و ژاپن قرار دارد.

همچنین نینتندو یک لیست از پیش بینی خود در مورد فروش سخت افزار و نرم افزار در سال های آتی ارائه داده است:
 

  • 3DS: فروش سخت افزار = 18.5 میلیون (13.53 میلیون) ، فروش نرم افزار = 73 میلیون (36 میلیون)
  • محمد حسین بارانی1391-02-08

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا