اخبار بازی

نظرات 4 سازنده درباه PS4

این هفته در جدیدترین شماره مجله Famitsu چهار سازنده طی جلسه ای دور هم نظرات خود را درباره PlayStation 4 بیان کردند. این 4 نفر عبارتند از: Shinji Mikami ،Mark Cerny ،Yu Yokogawa و Naoki Yoshida.
ترجمه صحبت های این افراد را می توانید در اینجا بخوانید.

آقای Shinji Mikami که در حال حاضر بر روی بازی ترسناک The Evil Within کار می کنند گفته اند: "صادق باشیم من هنوز برداشت کاملی از این کنسول ندارم. من فکر می کنم در این عصر که هستیم، انقلاب در نرم افزارها برای سازندگان از سخت افزار مهم تر است. سخت افزار مسلما دخالت دارد و چهار چوب کار را تشکیل می دهند اما ابزارهایی که از سخت افزارها نهایت استفاده را می کنند برای من مهم تر است. و حتی مهمتر از آن استعداد افرادی است که با آن کار می کنند. با پیشرفت سخت افزارها ما شاهد اهمیت سازندگان خلاق هستیم. با احترامی که قائل هستم بایستی بگویم که قرار گرفتن در چنین عصری بسیار سخت است."

معمار ارشد کنسول PS4 آقای Mark Cerny که هم اکنون بر روی بازی Knack نیز کار می کنند گفته اند: "با PS4 ساخت و امتحان برنامه ها راحت است. در مورد بازی Knack بایستی بگویم ما به موتور فیزیک نیاز داشتیم که 5000 قطعه را حرکت دهد. ساخت چنین چیزی با سخت افزارهای قدیم بسیار زمان بر بود اما هم اکنون با ساخت و آزمایش موارد مختلف در PS4 کار راحت تر شده است. ما یک ایده را ارائه می کنیم، اگر خوب بود عملی می شود اگر هم نه درباره آن مجددا فکر خواهیم کرد. این چرخه هم اکنون سریعتر شده است و بازی های PS4 بسیار غنی خواهند بود."

سازنده Playroom آقای Yu Yokogawa می گویند:" هنگام ساخت DualShock 4 ما روی این موضوع تحقیق میکردیم که: " چه چیزی را اضافه و یا حذف کنیم که تجربه سرگرم کننده تری را به ارمغان بیاورد." ما نمونه های مختلفی ساختیم و آزمایش کردیم که حاصل آن Playroom است. چیزی که شما می بینید بخشی از ثمره یک آزمایش بزرگ است."

در آخر آقای Naoki Yoshida که بر روی نسخه PS4 بازی Final Fantasy 14 کار می کنند گفته اند:" من فکر می کنم حافظه بخش مهمی است. ما همیشه علیه محدودیت های حافظه ای مبارزه می کنیم و آسانتر شدن آن ما را خوشنود می کند. البته لغت آسان الزاما به معنی این نیست که ساخت بازی برای ما آسان خواهد شد. با حافظه بیشتر ما آزادی بیشتری در طراحی ها و موارد گرافیکی خود داریم. می توانیم شخصیت ها و نقشه ها را با کیفیت بالایی به نمایش بگذاریم. در مورد PS4 انگار به ما می گویند شما هم اکنون یک بسته عجایب را دارید تا هر چه را می خواهید خلق کنید و در کنار یکدیگر قرار دهید. حالا نوبت ما است که با ایده ها حضور پیدا کنیم. PS4 هم خیلی چیزها را راحت می کند هم چالشی را برای ما ایجاد می کند."

نظر شما پیرامون کنسول نسل هشتم سونی چیست؟

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا