اخبار بازی

منتظر نسل جدید Nvidia Tegra باشید

شرکت انویدیا که نام آن را به واسطه‌ی کارتهای گرافیک قدرتمند و ساخت تکنولوژی‌های بصری میشناسیم از چند سال پیش وارد بازار موبایل شد و با پردازنده‌های Tegra نامی برای خود دست و پا کرد اما چیپهای تگرا نتوانست نظر سازندگان گوشی و مخاطبان را ،آنچنان که باید جلب کند.رقابت با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکوم کاری نبود که انویدیا توان آن را داشته باشد اما ممکن است با نسل جدید محصولات انویدیا ورق به سود این کمپانی برگردد.

X1 آخرین سری از پردازنده‌های تگرا بود که در 2015 معرفی شد.پس از آن در ماه گذشته  سال جاری و در طی همایش Hot Chips صحبت از نسل بعدی این پردازنده به میان آمد و  سخنگوی شرکت انویدیا نیز تایید کرد که این پردازنده در حال ساخت است اما اطلاعات بیشتری را نمیتواند از آن بیان کند.

حالا اطلاعات کمی در خصوص این محصول تازه منتشر شده که با هم آن را مرور میکنیم ، این چیپ با نام مستعار Parker شناخته میشود و برای استفاده در Drive PX2 (یک ابر کامپیوتر برای کمک به هوش مصنوعی و هدایت خودکار اتومبیل‌ها ) و کامپیوترها طراحی شده است.

Parker از 4 هسته ARM Cortex-A57 و دو پردازنده‌ی Denver2 استفاده میکند ، پردازش گرافیکی نیز بر عهده‌ی GPU ایی با معماری Pascal است همانند آنچه در کارتهای گرافیکی GTX 1080 و GTX 1070 استفاده میشود علاوه بر این پارکر از تکنولوژی Unified مموری نیز بهره برده که به تبادل اطلاعات ما بین CPU و GPU کمک بسیاری میکند.

با آنکه انویدیا نتوانست خود را در عرصه‌ی موبایل به شکل شایسته‌‌ای نشان دهد اما ظاهرا با ورود پارکر قرار است نقشه‌ی راه این کمپانی که در سال 2014 تدوین و به موجب آن ، ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید برای موبایل و PC باید به شکل همزمان انجام شود ، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

هنوز زمان دقیقی در مورد عرضه‌ی Tegra جدید به میان نیامده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا