اخبار بازی

عملکرد بهتر L4D2 بر روی Linux kernel و OpenGL

به تازگی تیم لینوکس شرکت VALVE توانسته اند به عملکرد بهتری از عنوان Left 4 Dead 2 بر روی OpenGL و Linux دست یابند. این تیم توضیحاتی از عملکرد خود را بر روی وبلاگ خود قرار داده است که در آن مشخصات سیستم مورد نظر که بر روی آن تست صورت گرفته است به شرح زیر می باشد:
سخت افزار
 

  • NVIDIA GeForce GTX 680
  • Windows 7 Service Pack 1 64-bit
  • Ubuntu 12.04 32-bit


در ابتدا با شروع به کار بر روی ویندوز 7 آن ها به عملکردی (performance) در حد 270 فریم در ثانیه رسیدند. پس از اصلاح و بهینه سازی بازی برای اجرا بر روی Linux kernel و OpenGL این تیم متوجه شد که نسخه لینوکس بر روی 315 فریم بر ثانیه اجرا می شود که بسیار بیشتر از سرعت فریمی بود که از تست بازی بر روی ویندوز 7 بدست آمده بود. از طرفی با کسب نتایج تست بر روی نسخه ای که در حال اجرا بر روی Windows 7 OpenGL بود عدد 303.4 فریم بر ثانیه ثبت شد.
تیم لینوکس شرکت VALVE در صحبت هایی اعلام کرد: "چرا نسخه مبتنی بر OpenGL سریع تر از نسخه ویندوز 7 مبتنی Direct3D عمل می کند؟ این طور که به نظر می رسد قضیه به چندتکلیفی سیستم های عامل مرتبط نیست."
این تیم در ادامه عنوان کرده است: "ما آنالیز هایی را به انجام رساندیم و این طور مشخص شد که به اندازه چند میکروثانیه زمان بیشتری برای اجرای دستورات در Direct3D صرف می گردد در حالیکه این مساله در مورد نسخه OpenGL پیاده شده بر روی ویندوز صدق نمی کند. حالا ما به این نتیجه رسیده ایم که سخت افزار می تواند قادر به ارایه عملکرد بهتری هم باشد. با این حال ما هم چنان به دنبال پیدا کردن راهی برای کسب عملکرد بهتر بر روی Direct3D تلاش خواهیم کرد."
این تیم به همکاری خود با انویدیا، اینتل و AMD برای افزایش عملکرد نسخه لینوکس ادامه خواهد داد. پیش از این صحبت هایی از جانب گیب نیول در مورد ویندوز 8 بیان شده بود که به نظر می رسد که کمپانی بر روی حمایت از لینوکس تمرکز کرده باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا