اخبار بازی

شش دليل براي عالي بودن God of War III

God of War يكي از محبوب ترين سري بازي هاي Sony است و قسمت سوم ان در حال ساخت در استوديو سانتا مونيكا سوني مي باشد. نمايش اوليه اين بازي چندان خوب نبود اما نمايش هاي اخير نويد يك بازي عالي را مي دهد. در اين جا ما ( مجله PSM3 ) به 6 دليلي كه باعث مي شود God of War III به يك بازي عالي تبديل شود مي پردازيم.

1- بازگشت شمشير ها : يكي از لذت بخش ترين بخش هاي سري God of War زماني بود كه شما Blades of Chaos ( شمشير متعلق به Athena ) را به دست مي گرفتيد. Blades of Chaos در شماره جديد وجود دارد و Kratos قادر است كه حركات جديدي با اين شمشير انجام دهد. مثلا شما مي توانيد با يك حركت سريع دشمنانتان را له كنيد يا مي توانيد براي مقابله با دشمنان بزرگترتان با Blades of Chaos به دور انها بچرخيد و انها را از پشت از پاي دربياوريد.

يكي ديگر از سلاح ها , دستكش اهني به شكل شير است كه در بازي به انها Cestus گفته مي شود. اين دستكش ها برگفته شده از دستكش هاي اهني Zeus در Chains of Olympus است ( نسخه PSP بازي God of War ). خاصيت اصلي اين اسلحه در پرت كردن و گيج كردن دشمنها و از بين بردن انها توسط يك سلاح ديگر است. همچنين Cestus از شمشير هاي شما قوي تر است. Sony تاييد كرده كه در نسخه اصلي 4 سلاح وجود دارد و شما مي توانيد به D-Pad سلاح ها را به صورت real-time تعويض كنيد.

2 – تايتان سواري : دليل اصلي اينكه بازي بر روي Gaia ( يك تايتان عظيم و مادر زمين ) رخ ميدهد به اين دليل است كه وي در حال بالا رفتن از Olympus و رسيدن به Zeus است. Kratos براي كمك به وي مي تواند سدهاي كه جلوي كار وي را گرفته است از بين ببرد و كار دشمناني كه در پشت وي سوار هستند را يك سره كند.

Gaia خيلي بزرگ است و اگر باور نداريد بهتر شما را به ياد مرحله Medusa در God of War 2 بي اندازم. وسعت ان مرحله فقط اندازه كف دست Gaia بود ! با توجه به بالا رفتن Gaia محيط اطرف شما به سرعت عوض مي شود . زماني كه شما در حال كشتن centaurs ( يك موجود افسانه اي يونان كه نيمي از ان انسان و نيم ديگر ان اسب است ) در دست Gaia هستيد وي 90 درجه ميچرخد و شما سعي مي كنيد تعادل خود را حفظ كنيد و همچنين centaurs را از بين ببريد.

3 – قلع و قمع كردن دشمنان : به لطف قدرت PS3 بازي God of War 3 به طرز فوق العاده اي خشن است. تكنولوژي جديدي به اسم velcro-tear به Kratos اين اجازه را مي دهد به واقعي ترين شكل ممكن اعضاي بدن دشمنان را بين ببرد و يا موجودات بازي را به صورت كامل به دو نصف تبديل كند. زماني كه شما نتوانيد دشمنانتان را تكه تكه يا له كنيد مي توانيد از وجود انها سود ببريد.

در تريلر بازي نشان داده شد كه Kratos قالبيت ان را دارد كه سوار Cyclops شود و به وسيله اين موجود دشمنان روي زمين را تك تك از بين ببرد. همچنين وي مي تواند با پرش هاي بلند خود به Harpies ( يك پرنده متعلق به افسانه هاي يونان )بچسبد و ميان انها حركت كند. همچنين در زمان مبارزات Kratos مي تواند دشمنان را بلند كرده و از انها به عنوان سپر براي خودش استفاده كند.

4 – هوش مصنوعي بيشتر : در اين نسخه تعدا زيادي از دشمنان وجود دارد. هر چند تعداد دشمناني كه ما دربارش صحبت مي كنيم به اندازه مراحل اخر Heavenly Sword نيست اما تعداد دشمنان پيشرفت زيادي نسبت به قسمت دوم داشته و تعداد دشمن ها حالا به حدود 50 نفر رسيده است. سازنده ها بازي قصد نداشتند بازي را پر از دشمنان بكنند زير اين كار باعث ار بين رفتن بالانس مبارزات بازي ميشد. هدف اصلي سازندگان افزايش يافتن ميزان درگيري ها بوده به طوري كه God of War 3 به يك عنوان button basher تبديل نشود. ( سازنده ها قصد نداشتند بازي شبيه به DW يا HS تبديل شود )

اسلحه هاي جديد بازي باعث بالانس در بازي مبارزات بازي شده است. در حالي كه دشمنان معمولي بازي همانند نسخه هاي قبلي است , AI انها در حال تغيير است. اگر در بين انها يك فرمانده مثل Centaur وجود داشته باشد انها قوي تر و تهاجمي تر از قبل خواهند بود و در صورت نداشتن يك فرمانده انها ضعيف تر مي شوند. اين ديگر به انتخاب بازيكن بستگي دارد كه اول فرمانده را از بين ببرد يا اينكه با مقداري از دشمنان معمولي گلاويز شود.

5 – پرواز كريتوس : در نمايش اخير God of War 3 در لس انجلس فاش شد كه Kratos داراي قابليت پرواز است و اين پرواز را مديون بالهاي Icarus است كه در قسمت قبلي از وي گرفته بود. هر چند مرحله اي كه به نمايش در امد خطي بود و جزييات زيادي از اين موضوع فاش نشد.

با توجه به اينكه Kratos حالا در پشت Gaia قرار دارد و Gaia در حال بالا رفتن از يك كوهستان بلند است , Kratos دائما در حال بالا رفتن و سقوط است. علاوه بر پرواز Kratos قابليت راه رفتن بر روي ديوار را به سبك Prince of Persia داراست. البته سازنده ها سعي كردن راه رفتن بر روي ديوار را با مبازرات بازي مخلوط كنند و يك معجون جديد را ارائه كنند.

6 – يك بازي بي نظير : هر چند تريلر جديد و عكس هاي جديد In-Game بازي همگي عالي بودند اما سازندگان به اين جزييات راضي نيستد و قصد بهبود انها را دارند. Kratos نه تنها براق تر و واقعي تر از قبل شده است بلكه داراي عضله بندي بهتر بدن و صورت شده است و شما از حركات عضله گردن Kratos مي توانيد به ميزان خشم وي پي ببريد.

انيميشن هاي بيشتر , تعداد زياد دشمنان , مبارزه با Boss هاي بي نظير , بهبود رنگ بندي بازي , تغيير مناظر هميشگي , خون و خوشونت زياد همگي باعث شدند God of War 3 فوق العاده به نظر بياد. البته ساخت بازي يك سال ديگر به طول مي انجامد و مطمئنا هنوز چيزي هايي است كه ما نمي دانيم. اگر به نظر شما جنگ با Zeus در PS2 خيلي خوب بود نمي توانيد تصور كنيد كه اين جنگ در PS3 چه مقدار فوق العاده خواهد بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا