اخبار بازی

داستانی تاریخی با حضور کازوما کیریو در Yakuza Restoraion

چند روز پیش شرکت سگا عنوانی جدید در سری بازی‌های یاکوزا به نام Yakuza Restoration را معرفی کرد.

در پوستر تبلیغاتی بازی Kazuma Kiryu (شخصیت اصلی سری یاکوزا) در نقش Sakamoto Ryoma (شخصیتی مهم در دوره Bakamutsu) نشان داده شد، امروز مجله فامیتسو جزییات جدیدی از این بازی را منتشر کرد.

طبق مطالب منتشر شده در مجله فامیتسو هنوز پلتفرم خاصی برای بازی در نظر گرفته نشده، همچنین عنوان شده آقای Masayoshi Yokoyama (نویسنده داستان 4 شماره اول بازی) در این نسخه علاوه بر نویسندگی داستان در نقش تهیه‌کننده نیز ایفای نقش می‌کند.

Sakamoto Ryoma (سامورایی) و Saito Hajime (کاپیتان یگان سوم Shinsengumi) که هر دو از بازماندگان دوره Bakamutsu می‌باشند، از روی Kazuma Kiryu (شخصیت اصلی سری یاکوزا) طراحی شده‌اند. بدین صورت که قیافه و خلق و خوی واقعی آن‌ها طبق تاریخ کنار گذاشته شده و چهره و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی کازوما را یدک می‌کشند.

ایده پشت ساخت بازی این بود که "چقدر مسایل متفاوت‌تر بود اگر Ryoma خصوصیات اخلاقی و شخصی Kiryu را داشت؟" یا "چه اتفاقی می‌افتاد اگر Ryoma عضوی از گروه Shinsengumi بود و خودش را Saito Hajime می‌نامید؟"

در دوره Bakamutsu حامیان Shogun (بالاترین قدرت نظامی و سیاسی در ژاپن) معمولاً قصد نابودی Ryoma را داشتند، برای همین Ryoma مجبور به استفاده از نام‌های مستعار بود تا از دست حامیان Shogun و گروه Shinsengumi در امان باشد. فکر کردن به این ایده که شخصی با خصوصیات اخلاقی Kiryu در چنین وضعیتی چگونه رفتار خواهد کرد، استدلال سرگرم‌کننده برای ساخت Yakuza Restoration بود.

در قسمتی دیگر از مطالب منتشر شده در مجله فامیتسو شهرهای Tosa و Kyoto به عنوان قسمتی از دنیای Yakuza Restoration معرفی شده و در آخر هم عنوان شده که بازی مراحل ساخت خود را سپری می‌کند.

———————

Bakamutsu: دوره‌‌ای بسیار مهم در تاریخ ژاپن (در انتهای دوره Edo) بین سال‌های 1853 تا 1867 که در انتها این دوره ژاپن وارد دوره Meji می‌شود.

Shinsengumi: گروه ویژه پلیس در Kyoto که از بازماندگان گروه Roshigumi تشکیل شد و هدف اصلی آن‌ها نابودی فرقه Mito و محافظت از پادشاهی بود.

Shogun: بالاترین قدرت نظامی و سیاسی در کشور ژاپن که طبق سنت توسط امپراطور انتخاب می‌شد ولی قدرتی به مراتب بیشتر از امپراطور داشت.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا