اخباراخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5کامپیوتر

گیب نوئِل: کنسول ایکس‌باکس سری ایکس بهتر از پلی‌استیشن 5 است

بعد از اتمام پروژه بازی Half-Life Alyx ، گیب نوئل، رئیس و موسس شرکت والو برای تعطیلات به کشور نیوزیلند سفر کرد اما بعد از شیوع جهانگیر ویروس کرونا در ماه مارس، او دیگر نتوانست از نیوزیلند خارج شود و فعلاً در این کشور به سر می‌برد. در خلال قسمتی از برنامه‌ی تلویزیونی The Project از شبکه‌ی ملی نیوزیلند که گیب نوئل به عنوان مهمان در آن حضور داشت، او در مورد وضعیتش بعد از شیوع ویروس کرونا و ترتیب یک کنسرت مجانی با هدست‌های VR به کمک دوستانش برای تشکر از مردم نیوزیلند بابت میزبانی گرم آنها صحبت کرد ، در ادامه، مجری برنامه مستقیماً نظر وی را در مورد کنسول‌های نهم پرسید و اینکه بنظر او کدام کنسول بهتر است، نوئل بدون هیچ تاملی کنسول جدید ایکس‌باکس را انتخاب کرد، زمانیکه مجری برنامه دلیل این انتخاب را پرسید، وی اینگونه پاسخ داد:

به این دلیل که بهتر است، من هیچی سودی در این رقابت ندارم، مشخصاً بیشتر پروژه‌های کاری که ما انجام می‌دهیم بر روی رایانه‌های شخصی است، اما بین این دو کنسول من قطعاً ایکس‌باکس را انتخاب میکنم.

اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که جواب گیب نوئل می‌تواند بیشتر به این دلیل باشد که ساختار کنسول ایکس‌باکس وان به یک رایانه با سیستم عامل ویندوز شباهت دارد، امری که این کنسول را برای شرکت والو که سازنده‌ی بازی‌های رایانه‌ای است دست‌یافتنی‌تر می‌کند. این دو شرکت روابط خود را در سال‌های اخیر محکم‌تر کرده‌اند چنانکه تمامی بازی انحصاری ایکس‌باکس در روز اول انتشار به همراه فروشگاه Microsoft Store روی پلتفرم استیم هم قابل دسترسی هستند. شرکت مایکروسافت حتی به طور مرتب پلتفرم استیم را در استریم‌های رسمی ایکس‌باکس تبلیغ می‌کند، البته شرکت والو هم در پاسخ بازی‌های ایکس‌باکس و رویداد‌های مربوط به آن را اکثرا مواقع در صفحه‌ی نخست سایت خود قرار داده است.

Gabe-Newell

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا