اخباراخبار سینما و تلویزیون

اولین تریلر از فیلم علمی تخیلی تلماسه منتشر شد

اولین تریلر از فیلم تلماسه (Dune) منتشر شد، این فیلم که دومین اقتباس سینمایی از یکی از بهترین رمان‌های علمی – تخیلی به نویسندگی فرانک هربرت  (1965) است. قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ با کارگردانی دنی ویلنوو ( ورود ، بلید رانر ۲۰۴۹) به روی پرده‌ی سینما برود، البته این تاریخ ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر بیفتد.

بازیگران سرشناسی چون تیموتی شالامی (مرا با اسم خودت صدا بزن) ، زندیا کلمن (مرد عنکبوتی: دور از خانه) ، اسکار آیزاک (جنگ ستارگان: آخرین جدای)، جیسون موموآ (آکوامن) ، خاویر باردم (جایی برای پیرمردها نیست) ، دیوید باتیستا (نگهبانان کهکشان) ، استلان اسکارشگورد (چرنوبیل)، شارلوت رمپلینگ، دیوید دستمالچیان، ربکا فرگوسن ( ماموریت غیر ممکن) و جاش برولین (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین آهنگساز مشهور فیلم گلادیاتور و بتمن، هانس زیمر ساخت موسیقی متن این فیلم را بر عهده دارد.

داستان این فیلم در آینده‌ای دور و در جامعه‌ای ملوک الطوایفی رخ می‌دهد ، دوک لتو آتدریس (اسکار آیزاک) کنترل صحرایی خطرناک در سیاره آراکسیس که همچنین به عنوان تلماسه نیز شناخته می‌شود را می‌پذیرد ، تلماسه همچنین منبع یکی  از مهمترین مواد با ارزش در جهان و دارویی به نام اسپایس است که عمر را طولانی می‌کند، قدرتی‌ مافوق بشری را به انسان اعطا می‌کند و سفر‌های فضایی را امکان پذیر می‌کند.

لتو استخراج این ماده‌ی معدنی با ارزش را بر عهده می‌گیرد که با حضور کرم صحرایی ابر غول‌پیکری که در این صحرا وجود دارد به کاری بسیار مخاطره آمیز تبدیل شده است.

در این میان درگیری لتو با دشمنانش و خیانتی بزرگ باعث جدایی او از پسر جوانش پل (تیموتی شالامی) می‌شود که زمینه را برای آشنایی پل با ساکنین محلی سیاره آراکیس ، فرمن‌ها فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا