اخباراخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانپلی استیشن 4پلی استیشن 5کامپیوترگوگل استیدیا

Dirt 5 به راحتی بر روی کنسول Xbox Series X با نرخ فریم ۱۲۰ اجرا می‌شود

بازی Dirt 5 ماه گذشته و در جریان برنامه اینساید ایکس باکس معرفی شد. کارگردان بخش فنی شرکت کد مسترز که وظیفه ساخت و انتشار بازی را بر عهده دارد اخیرا در مصاحبه‌ای با سایت رسمی ایکس باکس از تجربه خود در ساخت و توسعه بازی بر روی کنسول Xbox Series X گفته است که در جدیدترین اخبار بازی‌ها به بررسی آن می‌پردازیم.

در طول معرفی درت ۵ با خبر شدیم که این عنوان گزینه‌ای در اختیار دارندگان نسخه کنسول Xbox Series X قرار خواهد داد که به وسیله آن قادر خواهند بود بازی‌ را با نریخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. دیوید اسپرین‌گیت که به عنوان کارگردان بخش فنی بر روی توسعه درت ۵ کار می‌کند در این خصوص توضیح می‌دهد:

«مهم تر از همه نکات، من بسیار شگفت زده شدم از این که چقدر سریع به نرخ فریم ۱۲۰ دست پیدا کردیم. ما در مرحله فعلی توسعه، هیچ‌گونه بهینه‌سازی خاصی را انجام نداده‌ایم، اما با این حال بازی در اکثر اوقات به راحتی با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.»

او در ادامه اشاره می‌کند که قدرت GPU و CPU کنسول Xbox Series X این امکان را به آن‌ها داده‌است و علاوه بر آن پیشرفت فیزیک و کاهش لگ از دیگر مواردی است که به وسیله قدرت کنسول جدید به آن دست یافته‌اند.

او همچنین گفت، انتقال به نسل جدید و توسعه بازی‌ها برای آن‌ها بسیار آسان تر بوده‌است و ابزار و کیت توسعه بازی‌ها که از ماه‌ها قبل در اختیار کدمسترز قرار گرفته، این امکان را به آن‌ها داده‌است که توسعه بازی را از مدت‌ها قبل برای کنسول Xbox Series X شروع کنند.

«این برنامه‌ها و نوع تفکر تیم ایکس باکس این اجازه را به ما می‌دهد که شروع واقعی نسل بعد و پیشرفت‌های آن‌ را به راحتی بدست آوریم. در حالی که هنوز چند ماه از انتشار کنسول فاصله داریم، ابزار های مفصل، پایدار و آسان برای توسعه در اختیار ما قرار گرفته‌است. تجربه‌ای که من هیچ‌وقت در زمان عرضه هیچ کنسولی شاهد آن نبوده‌ام.»

بازی درت ۵ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. نسخه مربوط به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ این عنوان در زمان عرضه این کنسول‌ها منتشر خواهد شد. در نهایت نسخه مربوط به گوگل استیدیا در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا