اخباراخبار سینما و تلویزیون

چادویک بوزمن بازیگر نقش “پلنگ سیاه” در سن 43 سالگی درگذشت

چادویک بوزمن بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون که برای ایفای نقش پلنگ سیاه شهرت دارد در سن 43 سالگی درگذشت. وی در طی چهار سال گذشته در حال مبارزه‌ای سخت با بیماری سرطان روده بوده است.

خبر فوت این بازیگر توسط واحد خبری آسوشیتد پرس منتشر و سپس از طریق حساب توییتر وی تایید شد، اخبار حاکی از این است که بوزمن در سال 2016 با مرحله سوم از بیماری سرطان تشخیص داده شد که در طی چهار سال گذشته به مرحله چهارم پیشرفت کرد، با اینحال وی خبر ابتلایش به این بیماری را فاش نکرده بود.

بوزمن بیشتر برای ایفای نقش در دنیای سینمایی مارول شناخته شده است که اولین بار با نقش تچلا در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی شروع شد اما کارنامه‌ی این بازیگر به اوایل سال 2000 با ایفای نقش در سریال‌های “نظم و قانون” ، “دیدبان سوم” و “سی‌اس‌آی: نیویورک” برمی‌گردد. وی همچنین برای بازی در نقش جکی رابینسون در فیلم تحسین شده‌ی 42 که فیلمی از زندگینامه‌ی اولین بازیکن آفریقایی – آمریکایی لیگ برتر بیسبال است ، شناخته شده.

حضور او در فیلم “جنگ داخلی” راه را برای ساخت “فیلم پلنگ سیاه” هموار نمود، که اولین فیلم سینمایی استودیوی مارول با محوریت یک ستاره‌ی سیاهپوست است. او از آن زمان تا کنون در در فیلم “انتقام‌جویان : جنگ ابدیت” و “انتقام‌جویان : پایان بازی” ضاهر شده است. وی همچنین قرار بود در فیلم پلنگ سیاه 2 هم حضور پیدا کند که حال باید دید مراحل ساخت این فیلم بدون ستاره‌ی اصلی آن چگونه پیش خواهد رفت. آخرین فیلم این بازیگر سرشناس به نام “بلک باتم” قرار است در آینده توسط شبکه نتفلیکس منتشر شود.

در واکنش به این خبر بسیاری از هنرمندان سینما، همکاران و طرفداران این بازیگر سرشناس مانند دان چیدل ، بری لارسن و نویسنده‌ی کامیک “پلنگ سیاه” درگذشت وی را در پیام‌های توییتر تسلیت گفتند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی خبر ناراحت کننده‌ای بود
    بازیگر خیلی خوب و دوس داشتنی بود
    تو این سن و اوج دوران حرفه‌ای خیلی زود بود رفتنش اما دنیا همینه. اونی که باید بره ۱۰۰سال عمر میکنه و اونی که نباید بره اینجوری زود و ناراحت کننده میره
    روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا