بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی شهرزاد

در یک روز گرم تابستانی، بسته‌ای مشکوک به دست شخصیت اصلی بازی می‌رسد. وی بسته را باز کرده و با کتابی عجیب روبرو می‌شود. وی شروع به ورق زدن کتاب می‌کند ولی ناگهان نوشته‌ها شروع به حرکت کردن می‌کنند و وی بیهوش شده و به داخل کتاب کشیده می‌شود. پس از به هوش آمدن، شهرزاد را روبروی خود می‌بیند و …

بازی شهرزاد

بازی شهرزاد عنوان جدید استودیوی MedrickFZE است که در آبان ماه منتشر شد. شهرزاد اساساً یک بازی فکریست که از 10 مرحله‌ی مختلف تشکیل شده و هر مرحله خود شامل چندین مینی گیم است. مینی گیم‌های بازی با وجود اینکه در ساختار تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، اما اساس همه‌ی آنها فکر، دقت و سرعت عمل است. اولین مینی گیم در هر مرحله مربوط به پیدا کردن اشیاء مختلف (که نام آنها در پایین صفحه نوشت شده) از یک محیط یا همان Hidden Object می‌شود. مینی‌گیم بعدی مجددا همان محیط را در مقابل بازیکن قرار می‌دهد و این بار از او می‌خواهد اشیاء را با توجه به توضیحی که در مورد هر کدام از آنها داده شده پیدا کند. در مینی گیم سوم، بازیکن باز هم در همان محیط قرار می‌گیرد اما این بار باید تعداد مشخصی از یک شیء خاص (مثلا قاشق یا ظرف مسی) را پیدا کند. مینی گیم بعدی مربوط به پیدا کردن 2 شیء یکسان در میان سایر اشیاء می‌شود، مینی‌گیم پنجم از بازیکن می‌خواهد یک پازل به هم ریخته را درست کند و نهایتاً در مینی‌گیم ششم و آخر بازیکن باید اختلاف‌های موجود در دو تصویر را پیدا کند.

بازی شهرزاد

امتیازی که بازیکن در هر کدام از این مینی‌گیم ها کسب می‌کند بسته به سرعت عمل و دقت وی در به اتمام رساندن آن مینی‌گیم دارد. بعد از اتمام هر مرحله بازیکن مقداری سکه (ارز داخلی بازی) دریافت می‌کند که می‌تواند از آن برای باز کردن مراحل جدید و یا ارتقاء خانه و گنجینه خود (که البته فقط جنبه‌ی ظاهری دارد) استفاده کند.

مشکلی که در باز کردن مراحل جدید وجود دارد این است که برای انجام هر مینی‌گیم نیاز به مقداری انرژی دارید. اما انرژی موجود در بازی محدود است و با پرداخت 1200 سکه طلا (که با انجام مراحل کسب می‌شود) می‌توانید 50 انرژی بخرید. مشکل اینجاست که معمولا مقدار انرژی موجود برای پیشروی در بازی کافی نیست و گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید چندین ویدیوی تبلیغاتی را برای کسب سکه‌ی مورد نیاز برای خرید انرژی تماشا کنید.

گرافیک بازی با اینکه در بعد فنی حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در بعد هنری فوق‌العاده زیبا کار شده است. محیطهای موجود در بازی پر از جزئیات و رنگارنگ هستند و اشارات زیادی به داستان‌های هزار و یک شب و فضای ایران باستان دارند.

بازی شهرزاد

اما مهم‌تر از همه، موسیقی بسیار زیبا و دلنشین بازی است که می‌توان گفت یکی از نقاط قوت اصلی بازیست. در موسیقی بازی از سازهای اصیل ایرانی مانند کمانچه و تار استفاده شده است و حس و حال شرقی بازی را به بهترین شکل ممکن به بازیکن منتقل می‌کند. همچنین استفاده از یک تیم دوبلاژ حرفه‌ای برای فارسی کردن دیالوگ‌های بازی کاری بسیار تحسین‌ برانگیز از سوی دست‌اندر کاران بازیست.

شهرزاد یک عنوان فکری با مینی‌گیم‌های متنوع است که با وجود داشتن ایرادات بسیار کوچک، آنقدر خوب و دلنشین است که می‌تواند به راحتی مخاطب خود را صرف نظر از درجه‌ی سنی سرگرم کند. این عنوان جذاب را از دست ندهید.

دانلود بازی شهرزاد

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا