بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی جناب ران

این روزها تب برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان و شخصیت عروسکی “جناب خان” همه جا را فرا گرفته است و بسیاری از خانواده‌های ایرانی این برنامه را دنبال می‌کنند. گذشته از حضور رامبد جوان و مهمان‌های بعضا محبوب برنامه، چیزی که خنداونه را با صدها برنامه‌ی دیگری که در ایران در این سبک ساخته می‌شوند متمایز کرده، حضور شخصیت بامزه جناب خان است. جناب خان یک لبو فروش جنوبی است که در برنامه خندوانه با بیان مشکلات اجتماعی ایران با زبان طنز توانسته طرفداران زیادی برای خود پیدا کند و حال موسسه فرهنگی دیجیتالی آینه جادو از فرصت استفاده کرده و یک بازی رانندگی/پلتفرمر با محوریت شخصیت جناب خان تولید کرده است.

بررسی بازی جناب ران

این بازی که “جناب ران” نام دارد بازیکن را در نقش یک راننده قرار می‌دهد و ظاهرا جناب خان مسافر این ماشین است و قصد دارد به سوی احلام (زن مورد علاقه‌اش) رفته و با وی ازدواج کند. همانطور که گفتی بازی در سبک رانندگی/پلتفرمر ساخته شده است و مانند بیشتر بازیهای سبک پلتفرمر، هدف اصلی جمع‌آوری امتیاز و ثبت رکورد است. مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی بسیار محدود هستند و تنها چالشی که در مسیر پیش روی بازیکن قرار دارد فرار کردن از دست پلیس است که گاهی اوقات ظاهرا می‌شود. در سایر مواقع به جز خالی شدن بنزین و یا چپ کردن ماشین بر اثر بالا رفتن با سرعت زیاد از یک تپه، عامل دیگری وجود ندارد که باعث گیم‌اور شدن شما شود.

در بازی همچنین تنوع کمی برای ماشین‌ها و جاده‌ها وجود دارد. در حال حاضر فقط 4 جاده‌ی و 7 ماشین مختلف در بازی وجود دارند که خرید آنها تنها با الماس (یا همان پرداخت پول واقعی) ممکن است. کسب الماس در بازی چندان ساده نیست و البته به جز شانس راه دیگری برای دریافت آن وجود ندارد. هر از چند گاهی در جریان بازی، یک الماس در مقابل بازیکن قرار می‌گیرد اما تعداد این الماس‌ها بسیار کم است و اگر کسی بخواهد به صورت رایگان و از طریق بازی کردن الماس‌های مورد نیاز برای آنلاک کردن همه‌ی جاده‌ها و ماشین‌ها را کسب کند، احتمالا باید ساعت‌های بسیار طولانی را صرف انجام بازی کند که با توجه به سبک بازی و کمبود مکانیزم‌های جذاب گیم‌پلی، بازی خیلی زود تکراری می‌شود.

بررسی بازی جناب ران

به نظر می‌رسد که سازندگان تمامی تمرکز خود را روی شخصیت جناب خان گذاشته‌ و حساب ویژه‌ای روی دیالوگ‌های وی برای موفقیت بازیشان باز کرده‌اند و باید بگوییم تا حدود زیادی در این راه موفق شده‌اند. در بازی بیش از 400 تکه کلام مختلف از شخصیت جناب خان ضبط شده است که در طول بازی و یا منوها مرتبا پخش می‌شوند. همچنین چند ترانه محلی نیز در بازی وجود دارند که گاهی اوقات جناب خان آنها را اجرا می‌کند! هرچند که این ترانه‌ها با آهنگ همراه نیستند که البته اضافه شدن آهنگ و ترانه‌های جدید در آپدیت‌های بعدی می‌تواند تا حدود زیادی جذابیت بازی را افزایش داده و آن را از یکنواختی خارج کند.

به جز الماس، سکه‌های طلا واحد پول دیگر بازی هستند که به راحتی و در جریان هر دور بازی مقدار زیادی از آن به دست می‌آید. در حال حاضر تنها کاربرد سکه‌های طلا ارتقاء 4 ویژگی مختلف برای هر ماشین است و برای هرکدام از این 4 ویژگی 10 سطح مختلف وجود دارد که البته هر سطح قیمت بالاتری دارد. ولی همانطور که گفتیم به دلیل اینکه کسب سکه‌ی طلا در بازی بسیار راحت است مشکلی در زمینه‌ی ارتقاء ماشین‌ها وجود ندارد.

بررسی بازی جناب ران

بازی از نظر گرافیکی در سطح خوبی قرار دارد. سبک گرافیکی بازی کارتونی است و محیط‌های بازی (که 4 تم کاملا متفاوت دارند) با جزئیات خوبی طراحی شده‌اند. همچنین ماشین‌های موجود در بازی نیز طراحی بامزه‌ای دارند.

جناب خان در مجموع یک بازی جذاب است که می‌تواند برای چند ساعت بازیکن را سرگرم کند. عدم تنوع، گران بودن ماشین‌ها و جاده‌ها و همچنین کمبود الماس رایگان در بازی باعث می‌شوند تا بازی خیلی زود تکراری شود اما با این وجود گوش دادن به دیالوگ‌های بامزه‌ی جناب خان خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا