بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی آمیرزا

این روزها سرگرمی و بازیهای موبایلی پیر و جوان نمیشناسد، مردم با هر رده سنی فقط با داشتن یک موبایل هوشمند میتوانند ساعتها سرگرم شوند و از آن  لذت ببرند، سرگرمی ای تقریبا ارزان و بسیار خوبی که امروزه همه گیر شده و تب آن در همه جای دنیا فراگیر شده است. چند سالی است موج بازیهای موبایلی ایرانی در کشور آغاز شده و سازندگان و علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. اگر نیم نگاهی به بازیهای ایرانی منتشر شده بیاندازید، به خوبی رشد چشمگیر این صنعت نوپا را در کشور مشاهده خواهید کرد و این اتفاق بسیار بزرگ و خوبی است که به همت جوانان این سرزمین صورت گرفته است. صنعتی که بیش از بیش نیازمند خلاقیت و انرژی و دانش و تکنولوژی است و البته میتواند منبع خوبی برای درآمد ملی باشد.

با نگاهی گذرا به لیست بازیهای پرطرفدار ایرانی، قطعا عنوانی با نام “باقلوا” نظرتان را جلب خواهد کرد که توسط استدیوی بازی سازی نردبان اندیشه  توسعه داده شده است. این استدیو از سال 83 به صورت حرفه ای و تخصصی بر روی پلتفرم کامپیوترهای خانگی فعالیت میکرده و اعضای آن در ساخت بازیهایی همچون: پایان معصومیت، لطفعلی خان زند، شمشیر نادر، شبگرد: طلوع تاریکی نقش بسیار موثری داشته اند، حالا با مستقل شدن این استدیو روند ساخت خود را بر روی موبایلهای اندرویدی متمرکز کرده اند و در اولین توسعه توانستند لقب “پرمخاطب ترین بازی ایران” را کسب نمایند، موفقیتی که امروز بدست آمده حاصل تجربه، تکنیک و مطالعه علمی اعضای این گروه به مقوله سرگرمی و بازی است که توانسته دنلود بازی “باقلوا” را نزدیک به 2 میلیون کاربر فعال برساند. باقلوا برعکس دیگر بازیهای جدی و حرفه ای این استدیو از فرمولی ساده بهره میبرد، حل جدول و گرفتن جایزه! شما در طول بازی میبایست کلمات مد نظر سازندگان را از بین حروف بهم ریخته شده پیدا کرده و در جای خالی آن قرار دهید، به همین سادگی! اما باید در نظر داشت در عین سادگی و با پیش روی به سوی مراحل بالاتر جداول سخت تر خواهند شد و در نتیجه چالش بزرگتری پیش روی شما خواهد بود، از این رو همین فرمول ساده به همراه محیطهای ایرانی و گرافیک خوب بازی در کنار موسیقی سنتی آن، هوش از سر شما خواهد برد و در کمترین زمان ممکن معتادتان خواهند کرد.!

حال، بعد از انتشار موفق این عنوان و با گذشت سه سال از عرضه آن، تیم توسعه دهنده باقلوا، عنوان دیگری را تحت عنوان “آمیرزا” وارد بازار کرده اند که به نظر میرسد میتواند موفقیتهای قبلی را تکرار کند زیرا همان فرمول ساده و زیبای قبلی در قالبی دیگر تکرار شده، این بار باید از چسباندن حروف بهم ریخته شده داخل سینی، یک کلمه معنی دار مد نظر سازنده را بسازید و در جایگاش قرار دهید. اما نکته بسیار جالب این است در بازی تعدادی “میرزا” وجود دارد که هر کدام معرف درجه سختی و هوش شما خواهند بود، به این صورت که هر میرزا تعدادی جدول در اختیار دارد که بسته به روند بازی سخت تر میشود و باید بعد از حل جداول ساده آماده رویارویی با جدولهای سخت تر باشید. پس همه چیز به میزان هوش شما بستگی دارد که چه قدر میتوانید کلمه معنی دار بسازید!

بعد از شکست دادن هر میرزا، وارد مراحل جدید تری خواهید شد که بر هیجان بازی اضافه خواهد کرد، اما این بدین معنا نیست که کلمات عجیب و غریب و خارج از تصور شما هستند، بلکه کلمات استفاده شده بسیار ساده هستند و همه چیز به هوش شما بستگی دارد. در بازی باید یک سری کلمات اصلی و یک سری کلمات فرعی را پیدا و حل کنید. این بدین معناست که تنها نباید به کلمات اصلی جدول بسنده کنید، بلکه با حل کلمات فرعی نیز میتوانید جایزه دریافت کنید تا بتوانید مراحل بالاتر را آسانتر پیش ببرید. گیم پلی بازی فوق العاده جذاب و گیرا است و میتواند ساعتها بازیباز را سرگرم کند. گرافیک بازی بسیار خوب و چشم نواز است و در میان بازیهای ایرانی تر و تمیز و زیبا کار شده، کاراکترها و محیطها فوق العاده عالی طراحی شده اند که تماما ایرانی و متناسب با سلیقه کاربران پرداخت شده است. اما موسیقی بازی کاملا سنتی و ایرانی نواخته شده و ساخت اعضای تیم سازنده است. به لحاظ فنی حقیقتا بازی نرم و روان اجرا میشود و مشکلی برای گوشی ایجاد نمیگردد. آمیرزا تقریبا بر روی اکثر گوشیهای اندرویدی قابل بازی است و میتوان گفت اثری متفاوت، جذاب و سرگرم کننده دیگری از تیمی موفق و باتجربه است که باز هم با عنوانی بسیار خوب آمده اند تا ذهن شما را به چالش بکشند!

دانلود بازی آمیرزا

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا