بررسی بازی‌های موبایل

معرفی بازی Threes

اگر شما هم مانند من از علاقه‌مندان به بازی‌های فکری هستید و دوست دارید در اوقات بیکاری به‌جای ردوبدل کردن پیام، مغز خودتان  را به چالش دعوت کنید، بدون شک از انجام بازی Threes لذت خواهید برد.

عنوان Threes یک بازی فکری مبتنی بر حل معمای اعداد بوده که توسط استودیو Sirvo LLC برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شده است. در پایان هر بازی به شما امتیازی داده می‌شود که می‌توانید آن را با دوستان به اشتراک گذشته و آن‌ها را به یک رقابت جذاب دعوت کنید. آیا به نظر خودتان می‌توانید از دوستانتان در حل چالش‌های ریاضی پیش روی شما در این بازی بهتر باشید؟

گیم‌پلی این بازی در عین سادگی بسیار جذاب است. هدف اصلی بازی ساخت خانه‌هایی با بزرگ‌ترین عدد است. اما این اعداد یک ویژگی خاص دارند و آن این است که باید مضراب زوج 3 و خود 3 باشند. به عبارتی تنها اعداد 3، 6، 12، 48 و … قابل شکل گرفتن است و هرچه این اعداد بزرگ‌تر باشند امتیاز کسب شده بیشتر خواهد بود.

 اما جمع این اعداد به همین راحتی هم نیست. تنها خانه‌هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند را می‌توان با هم جمع کرد و برای جمع کردن آن‌ها باید از دیواره‌های محیطی که خانه‌ها در آن چیده شده‌اند استفاده کرد. با هر بار جابجایی خانه‌ها، اعداد دیگری به جدول شما اضافه می‌شوند که می‌توانند شما را در ساخت اعداد بزرگ‌تر کمک کنند و یا برعکس، شما را دچار مشکل کرده و با جمع نشدن با دیگر اعداد خانه‌های شما را اشغال کنند.

مدت زمان انجام بازی به مهارت شما در جمع کردن اعداد، چیدمان آن‌ها و دقت در اعداد بعدی که بازی به شما معرفی می‌کند بستگی دارد. هرچه شما مهارت و دقت بیشتری به خرج دهید و حرکات خودتان را با حساب و کتاب بیشتری انجام دهید بازی دیرتر به پایان رسیده و اعداد بزرگ‌تری حاصل می‌شود و در نتیجه پس از پایان بازی امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

اما پایان بازی کجاست؟ همان‌طور که قبلاً اشاره شد این بازی بستگی به مهارت و محاسبات شما دارد. اما هرچه هم که ماهر باشید و درست حساب و کتاب کنید در نهایت خانه‌های جدول پر شده و دیگر جایی برای حرکت باقی نمی‌ماند. در این حالت بازی امتیازهای شما را محاسبه کرده و در اکانت شما ذخیره می‌کند و می‌توانید با مراجعه به leaderboard بازی خود را با دوستانتان مقایسه کنید و آن‌ها را به چالش بکشید.

هرچند در این سبک بازی موسیقی و صداگذاری اهمیت زیادی ندارد، با این حال موسیقی آرام‌بخش بازی و افکت‌های صوتی آن به خوبی طراحی شده‌اند و به لذت‌بخش شدن بیشتر بازی کمک بسزایی می‌کنند. طراحی انیمیشن حرکت خانه‌ها و گرافیک بازی، در عین سادگی، گیرا و جذاب بوده و حس و حال خوبی را در حین انجام بازی ایجاد می‌کند. در نهایت انجام این بازی را به تمام علاقه‌مندان سبک معمایی و پازل توصیه می‌کنم. مطمئن باشید اوقات فراغت شما را به بهترین شکل پر خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا