اپلیکیشن‌ های موبایل

معرفی پیام رسان Google Allo

با فراگیر شدن اینترنت در بسیاری از نقاط جهان، اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان این روزها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارند و تقریبا می‌توان گفت که دیگر هیچکس از SMS (یا پیام کوتاه یا پیامک) استفاده نمی‌کند و همه به استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان مانند تلگرام یا واتس‌اپ روی آورده‌اند. استفاده از اینگونه اپلیکیشن‌ها علاوه بر اینکه رایگان است یا هزینه بسیار کمی دارد، امکانات به مراتب بیشتری را نسبت به SMS در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

کمپانی بزرگ گوگل نیز با انتشار اپلیکیشن Allo و استفاده از زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد، یک پیام رسان حرفه‌ای و به مراتب کامل‌تر از اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام یا واتس‌اپ را در اختیار کاربران قرار داده است. در ادامه به معرفی ویژگی‌های اصلی و مهم این پیام رسان می‌پردازیم.

معرفی پیام رسان Google Allo

چت کردن بدون نیاز به تایپ!

سیستم پاسخ هوشمند گوگل این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به تایپ کردن و تنها با انتخاب گزینه‌های موجود، پاسخ خود را ارسال کنید. هرچه بیشتر از اپلیکیشن Allo استفاده کنید، روبات‌های فوق‌العاده هوشمند گوگل شخصیت شما را بیشتر می‌شناسند و در نتیجه در زمان مکالمه چند پیشنهاد مطابق با چیزی که از شخصیت شما یاد گرفته‌اند را در اختیارتان می‌گذارند. به عنوان مثال اگر در جواب سوال “چه خبر؟” معمولا از “سلامتی” استفاده می‌کنید، روبات گوگل زمانی که شخصی از شما این سوال را می‌پرسد، گزینه‌ی “سلامتی” را در اختیارتان قرار می‌‌دهد و می‌توانید بدون تایپ کردن و تنها با انتخاب گزینه‌ی مورد نظرتان پاسخ خود را ارسال کنید. البته این ویژگی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در دسترس است اما انتظار می‌رود به زودی زبان‌‎های دیگر را نیز پشتیبانی کند.

روی حرف خود تاکید کنید

آیا مایلید بدون اینکه یک جمله را چند بار تکرار کنید، توجه مخاطب خود را به آن جلب کنید؟ Google Allo این امکان را به شما می‌دهد تا با کوچک یا بزرگ کردن متن خود، منظورتان را بهتر منتقل کنید. این ویژگی که Shout and Whisper نام دارد به شما اجازه می‌دهد تا با نگه داشتن انگشت خود روی گزینه‌ی ارسال، اندازه‌ی متنی که می‌خواهید ارسال کنید را تغییر دهید. اگر مطلب مهمی دارید می‌توانید آن را در سایز بزرگ ارسال کنید تا توجه مخاطبتان به آن جلب شود. و یا اگر می‌خواهید یک جمله‌ی نه چندان مهم و حاشیه‌ای را ارسال کنید، می‌توانید با کوچک کردن اندازه متن منظور خود را بهتر برسانید.

روی عکس‌های خود نقاشی بکشید!

Google Allo به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از اینکه تصویری را برای شخصی ارسال کنید، تغییراتی در آن به وجود بیاورید. زمانی که یک عکس را برای ارسال انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا یک نقاشی ساده (با استفاده از تعدادی رنگ محدود) یا یک نوشته روی آن اضافه کنید. این ویژگی در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

استیکرهای متنوع و جذاب

Google Allo از استیکر پک‌های فراوانی پشتیبانی می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید. با توجه به محبوبیت فوق‌العاده بالای تلگرام بین کاربران ایرانی، استیکر پک‌های این اپلیکشین آنقدر متنوع و زیاد است که در حال حاضر ]حداقل برای کاربران ایرانی[ Google Allo حرفی برای گفتن ندارد. اما به مرور زمان و پس از همه گیر شدن Allo، احتمالا شاهد استیکر پک‌های بسیار زیادی برای این اپلیکیشن نیز خواهیم بود.

دستیار گوگل، هوشمند و کارآمد

آیا دوستتان از شما سوالی پرسیده که جواب آن را نمی‌دانید؟ آیا دنبال یک مکان مناسب برای صرف شام می‌گردید اما نمی‌خواهید از اپلیکیشن خارج شده و مرورگر اینترنت خود را باز کنید؟ تنها کافیست @google را تایپ کنید تا دستیار گوگل وارد مکالمه شود و به سوالات شما پاسخ دهد. این روبات بسیار هوشمند (که البته هنوز در مرحله تست قرار دارد) می‌تواند طیف وسیعی از سوالات شما را از جمله اینکه چه رستوران‌هایی در نزدیکی مکان شما باز هستند، برای رفتن به نقطه‌ی X چه مسیری مناسب است و … پاسخ دهد. همچنین این امکان وجود دارد که به صورت خصوصی با دستیار گوگل صحبت کرده و بسیاری از نیازهای خود را بدون مراجعه به تنظیمات تلفن یا باز کردن مرورگر اینترنت برطرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید که شما را ساعت 8 صبح بیدار کند. این روبات بدون اینکه منوی تنظیمات مربوطه را باز کند، یک آلارم را برای ساعت 8 صبح تنظیم می‌کند؛ می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید بلوتوث گوشی شما را روشن کند. در این حالت روبات تنظیمات بلوتوث گوشی را باز کرده و می‌توانید تنها با یک بار لمس صفحه نمایش و بدون خارج شدن از Allo، بلوتوث خود را روشن کنید؛ می‌توانید از دستیار گوگل بپرسید بازی بعدی تیم محبوبتان چه زمانی برگزار می‌شود و جواب را در همان پنجره چت دریافت کنید و …

به صورت مخفیانه گفتگو کنید!

Google Allo به شما این امکان را می‌دهد تا مکالمات خود را به صورت رمزگذاری شده انجام دهید. در این حالت محتوای مکالمه‌ی شما در لیست مکالمات نمایش داده نمی‌شوند و تنها در صورتی که مکالمه را باز کنید می‌توانید محتوای آن را مشاهده کنید. همچنین در قسمت اعلامیه‌ها محتوا یا مخاطب مکالمه نمایش داده نمی‌شوند. مکالمات رمزگذاری شده امنیت بالایی دارند و به گفته‌ی گوگل، هیچکس (حتی خود گوگل) نمی‌تواند از محتوای آن با خبر شود. همچنین این امکان وجود دارد که زمان مشخصی را تعیین کنید و پس از آن گفتگو به صورت خودکار حذف شود.

Google Allo در ظاهر فقط یک اپلیکیشن پیام رسان است اما پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به کاربردی ترین اپلیکیشن در این زمینه را دارد. تقریبا می‌توان گفت که موفقیت Allo در کشورهایی مثل آمریکا قطعی به نظر می‌رسد اما با کامل‌تر شدن اپلیکیشن و پشتیبانی احتمالی از زبان فارسی، می‌توانیم حتی شاهد موفقیت آن در ایران و کنار زدن یکه‌تاز عرصه‌ی پیام رسانی یعنی تلگرام باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا