اپلیکیشن‌ های موبایل

معرفی اپلیکیشن CPU-Z

شناخت هر دستگاه و یا ابزار کمک بسیاری به انتخاب آگاهانه و استفاده‌ی صحیح از آن وسیله ‌‌میکند ،این امر در حال حاضر به یکی از کلیدی‌ترین نکات در خرید دستگا‌های جدید مبدل شده است.

شاید در گذشته تنها با اعتماد به فروشنده و کاتالوگ یک وسیله از چگونگی کارکرد و قسمت‌های مختلف آن آگاه می‌شدید اما امروز دیگر زمانی برای این کار به مانند گذشته نیست و خود میبایست سعی کنید اطلاعاتتان را در خصوص محصولاتی که قصد خریدشان را دارید، بالا ببرید.

از جمله‌ی ابزارهای مهم و کاربردی امروز ، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها هستند ، ابزاری که به جزویی جدانشدنی از زندگی ما مبدل شده و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی افزایش دانش در این حوزه موضوعی است که نمیتوان بی تفاوت از آن گذر کرد.

اما به راستی تا چه حد از سخت افزار گوشی یا تبلت خود اطلاع دارید؟ تا به حال شده که از خود بپرسید واقعا چیزی که فروشنده در خصوص این گوشی گفته صحت دارد یا نه؟ آیا به این موضوع دقت کرده‌اید که زمان داغ شدن موبایلتان دمای آن به راستی به چه میزان رسیده که شما را احیانا آزرده خاطر کرده است؟

تمامی این پرسش‌ها به لطف برنامه نویسان در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل پاسخ داده شده است.شرکت CPUID  که مدتهاست در زمینه‌ی ارائه‌ی اطلاعات سخت افزاری به کاربران سیستم عامل ویندوز فعالیت میکند چندی است که اپلیکیشنی با نام CPU-Z عرضه کرده که با نصب آن قطعا اطلاعات شما از گوشی یا تبلتتان بیشتر از قبل خواهد شد.

این App بعد از نصب و اجرا به صورت کاملا ساده شما را در جریان وضعیت سخت افزاری دستگاهتان قرار میدهد این اطلاعات شامل : مدل ،،ساختار، نام SoC ،سرعت یا اصطلاحا Clock پردازنده‌ی گرافیکی و پردازشی،اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری و دما آن ، درجه حرارت CPU و گوشی ، میزان RAM موجود و ده‌ها اطلاعات دیگر میشود.

شاید در ابتدا این اطلاعات کم اهمیت جلوه کنند اما این موارد خصوصا در زمانی که مثلا در خصوص RAM دستگاه مطمئن نیستید ، شما را از سردرگمی خارج خواهد کرد

در عین حال اگر بخشی از سخت افزار شما به درستی کار نکند خیلی ساده میتوانید با بررسی عملکرد آن در این اپلیکیشن به عیب یاب ابتدایی بپردازید.

کار با این برنامه بسیار ساده بود و شما را درگیر پیچیدگی‌های بیهوده نخواهد کرد البته چون این نرم‌افزار مجانی است تبلیغات همچنان بخش مزاحم در آن به شمار میروند اما اگر حوصله‌ی آنها را ندارید میتوانید با پرداخت مبلغ کمی از شرشان راحت شوید!

این برنامه با آنکه تقریبا باگ و مشکلات کمی دارد اما برخی از کاربران از از 2 مشکل آن گله‌مند هستند، یکی به مصرف بالا باتری ، که ظاهرا مربوط خواندن مداوم عملکرد سنسورها در گوشی است و با غیر فعال کردنبخش Sensore در قسمت Setting برنامه ، میتوانید وضعیت مصرف باتری را پایدار کنید و مورد دیگر نمایش اشتباه ظرفیت باتری در برخی از گوشی  و تبلتهاست که با Restore کردن مجدد اطلاعات در برنامه این ایراد قابل حل است.

توصیه‌ی ما به شما اینست که حتما این اپ را بر روی گوشی خود نصب کنید ، برای دانلود این برنامه کم حجم و کاربردی میتوانید از فروشگاه کافه بازار یا از طریق مارکت خود گوگل اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا