بازی ها و اپلیکیشن های موبایل

بررسی برنامه SHAREit

انتقال فایل بین دیوایس‌های مختلف همواره یکی معضلات بزرگ کاربران (خصوصا کاربران ایرانی) بوده است. استفاده از اینترنت و بلوتوث از مرسوم‌ترین راههای ارسال فایل هستند اما این دو روش همیشه با مشکلات و دردسرهای بسیاری از جمله عدم برقراری ارتباط بین دیوایس‌ها و یا سرعت پائین اینترنت مواجه بوده‌اند. اما کمپانی چینی Lenovo که در ایران بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌ها و گوشیهای موبایلش شناخته می‌شود، با ساخت برنامه‌ی SHAREit انقلاب بزرگی در زمینه‌ی انتقال اطلاعات به پا کرده است.

Share It

نرم‌افزارهای انتقال فایل زیادی برای گوشی‌های همراه و کامپیوترهای شخصی وجود دارند اما SHAREit دو ویژگی بسیار مهم دارد که آنرا از هرچیزی که تا بحال دیده‌اید متمایز می‌کند.

اولین و مهمترین ویژگی SHAREit این است که بر روی انواع دیوایس‌ها کار می‌کند. پیش از این انتقال یک فایل مثلا موسیقی از یک دستگاه اندروید به یک iPhone مانند یک کابوس بود! اما SHAREit به سادگی این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر کاربران اندروید، iOS و کامپیوترهای شخصی میتوانند اطلاعات خود را صرف نظر از حجم و نوع فایل بین دیوایس‌های مختلف به راحتی جابجا کنند.

ویژگی مهم بعدی SHAREit سرعت انتقال آن است که میتواند تا 200 برابر بیشتر از سرعت بلوتوث برسد! با توجه به وجود محدودیت‌های زیاد برای کاربران ایرانی از جمله سرعت پائین اینترنت، انتقال فایلهای حجیم با استفاده از اینترنت تقریبا غیر ممکن است. اما سرعت بسیار بالای این اپلیکیشن در انتقال فایل باعث شده تا خیل عظیمی از کاربران ایرانی از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن از تمام فرمتهای رایج فایل پشتیبانی می‌کند و در این زمینه تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و نوع فایلی که با SHAREit ارسال می‌کنید در سرعت انتقال آن تفاوتی ایجاد نمی‌کند. همچنین این برنامه از لحاظ امنیتی در سطح نسبتاً خوبی قرار دارد و هیچکس نمیتواند بدون اجازه شما، فایلی را برایتان ارسال کند.

نکته‌ی بسیار جالب در مورد SHAREit این است که عمل انتقال فایل کاملا بدون استفاده از اینترنت، کابل و یا بلوتوث انجام می‌گیرد. SHAREit برای انتقال فایل از شبکه‌ی WiFi و یا Hot Spot گوشی موبایل استفاده می‌کند که البته این موضوع به معنی استفاده‌ی برنامه از اینترنت و یا دیتای موبایل شما نیست.

کار با SHAREit نسبتا راحت است و تنها کافیست اپلیکیشن روی دیوایس‌های ارسال کننده و دریافت کننده نصب باشد. ارسال کننده با انتخاب گزینه‌ی Send فایل را ارسال می‌کند و دریافت کننده باید در همان لحظه گزینه‌ی Receive را انتخاب کند تا عمل انتقال آغاز شود. همچنین این امکان وجود دارد که فایل خود را به صورت همزمان برای حداکثر 5 دیوایس ارسال کنید. زمانی که ارسال کننده گزینه‌ی Send را انتخاب ‌می‌کند، محتویات دیوایس (عکس، فیلم، موسیقی، اسناد و …) به تفکیک نمایش داده می‌شوند و ارسال کننده به راحتی میتواند یک یا چند فایل را انتخاب کرده و ارسال کند.

Share it

همانطور که پیش‌تر گفتیم SHAREit امکان انتقال فایل از گوشی موبایل به کامپیوتر و بلعکس را بدون نیاز به کابل فراهم می‌کند. برای استفاده از این ویژگی باید از گزینه‌ی Connect to PC استفاده کنید. همچنین انتقال فایل از کامپیوتر به یک کامپیوتر دیگر نیز با استفاده از این اپلیکیشن امکان پذیر است.

یکی از قابلیت‌های جالب SHAREit این است که اگر یکی از دیوایس‌ها اپلیکیشن را نصب نداشته باشد، بدون نیاز به اینترنت و بلوتوث و از طریق اتصال به Hot Spot می‌توان فایل نصبی را برای دیوایس‌های دیگر ارسال کرد.

همچنین چند برنامه جانبی (که باید جداگانه دانلود شوند) از جمله CLEANit و CLONEit همراه با SHAREit منتشر شده‌اند و در واقع بخشی از آن هستند. با استفاده از CLEANit میتوانید فایلهای اضافه‌ی گوشی موبایلتان که فضا را اشغال کرده‌اند پاک کنید و با استفاده از CLONEit میتوانید اطلاعات گوشی قدیمی خود را (پیام‌ها، مخاطبین و …) به طور کامل به گوشی جدید منتقل کنید.

در مجموع SHAREit را میتوان یک انقلاب در زمینه‌ی انتقال فایل دانست. اگر هنوز از این اپلیکیشن بسیار مفید و کاربردی استفاده نمی‌کنید، همین حالا به جمع میلیون‌ها کاربر SHAREit بپیوندید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا