بازی ها و اپلیکیشن های موبایل

بررسی بازی قیصر : انتقام

شاید اگر بخواهیم پنج فیلم برتر تاریخ سینمای ایران را نام ببریم، بی‌شک، فیلم «قیصر» یکی از آن‌ها خواهد بود. فیلمی با داستانی گیرا که حکایت مردی و نامردی در روزگار خودش بود. چنین داستان جذابی و چنین فیلم پرطرفداری می‌تواند ایده بسیار خوبی برای تبدیل به یک بازی کامپیوتری باشد که این مهم را استودیو تیله برای پلتفرم‌های اندروید به‌خوبی انجام داده است. بازی «قیصر: انتقام» یک بازی کامپیوتری در سبک دوندگی و اکشن دوبعدی است که توسط استودیو تیله ساخته و منتشر شده است.

بررسی بازی قیصر : انتقام

بازی از دو بخش مرحله‌ای و رقابتی تشکیل شده است. در بخش مرحله‌ای شما کنترل کاراکتر قیصر را بر عهده دارید و باید به دنبال برادران «آب منگل» و گرفتن انتقام از آن‌ها باشید. هر مرحله از چند زیر مرحله تشکیل شده است که شما باید آن‌ها را با موفقیت به اتمام برسانید و پس از اتمام آن‌ها مرحله بعدی بازی برای شما باز می‌شود. در طی هر مرحله از بازی باید از موانع پلترفورمینگ مختلفی مانند خودروهای شخصی، اتوبوس‌ها، چاله‌ها، پشت‌بام‌ها و … به سلامت عبور کنید در غیر این صورت بازی از آخرین چک پوینت اجرا می‌شود. علاوه بر موانع مختلف در بازی، دشمنان مختلفی هم سر راه شما قرار می‌گیرند تا مانع از رسیدن قیصر به برادران آب منگل شوند. راه حل بسیار ساده است. استفاده از یک چاقوی دسته زنجانی و از سر راه برداشتن دشمنان مختلفی که سر راهتان سبز می‌شوند. در بخش رقابتی هدف بازی جمع کردن امتیاز بیشتر است. در این بخش می‌توانید از کاراکترهای دیگر بازی مثل «فرمان» و سلاح‌های دیگری مثل ساطور یا چماق نیز استفاده کنید که با سکه‌های درون بازی قابل خرید هستند. کنترل بازی روان است و به جز در مواردی معدود به راحتی کاراکتر کنترل می‌شود. حرکات کاراکتر محدود به پریدن از روی موانع، سرخوردن از زیر موانع و ضرب و شتم دشمنان است و پیشروی کاراکتر در طول بازی به صورت خودکار انجام می‌شود. به‌طورکلی در بخش مرحله‌ای و رقابتی گیم‌پلی بازی جذاب و سرگرم‌کننده است.

بررسی بازی قیصر : انتقام

گرافیک بازی در برخی موارد بسیار خوب طراحی شده و در برخی موارد با مشکلاتی مواجه است. بخش‌های مصور بازی بسیار زیبا و گیرا طراحی شده‌اند و در انتقال داستان بازی تأثیر بسزایی دارد. طراحی شخصیت‌ها به خوبی انجام شده. طراحی محیط‌های بازی بسیار زیبا و واقعاً ایرانی است. به عنوان مثال پشت‌بام‌های خانه‌های ایرانی و کبوترهایی که روی آن‌ها نشسته‌اند همان فضای فیلم قیصر و ایران قدیم را تداعی می‌کند. بااین‌حال انیمیشن حرکت کاراکتر قیصر و دویدن آن به خوبی طراحی نشده و مقداری مصنوعی جلوه می‌کند درصورتی‌که انیمیشن‌های ضربات کاری قیصری به خوبی طراحی شده است. انیمیشن تخریب دیوارها و ساختمان‌ها بسیار بد انجام شده و به نظر می‌رسد سازند وقت کافی برای پولیش کردن آن را نداشته است. جلوه‌های خون بازی به خصوص در هنگام مرگ قیصر بسیار زیبا هست و با فضای بازی همخوانی کامل دارد.

داستان بازی برگرفته از داستان فیلم است و بر اساس همان خط داستانی و به صورت داستان‌های مصور در طول مراحل مختلف روایت می‌شود. شاید نیاز نباشد تأکید کنم که داستان فیلم یکی از سنت‌شکنانه ‌ترین داستان‌هایی بود که در تاریخ سینمای ایران روایت شد. ازاین‌رو با داستانی جذاب و گیرا در بازی طرف هستید هرچند کمتر کسی پیدا می‌شود که داستان قیصر را نداند. هرچند داستان بازی اورجینال نبوده ولی به خوبی از داستان اصلی اقتباس شده و روایت میشود.

بخش صداگذاری بازی نیز دارای نکات مثب و منفی مختلفی است. شاید مثبت ترین بخش صداگذاری بازی، موسیق آن باشد. موسیقی بازی بر اساس تم اصلی موسیقی متن فیلم قیصر که بی‌شک یکی از بهترین موسیقیهای متن در تاریخ سینمای ایران است، ساخته شده است. موسیقی در منوی بازی و در طی مراحل حس خوبی را به شما منتقل کرده و لذت انجام بازی را دوچندان میکند. برای صداگذاری شخصیت‌ها در صول بازی از نمونه صداهای خود فیلم استفاده شده است. شنیدن صدای شخصیتها در یک عنوان دوبعدی به سبک دوندگی در طی انجام مراحل بازی مهمترین مشکلی است که در طول بازی با آن موجه هستید. مونولوگ های کوتاهی که در طول بازی پخش میشوند نه تنها به افزایش جذابیت بازی کمکی نمیکنند بلکه در بیشتر مواقع اعصاب شما را بهم میریزد.

کلام آخر اینکه بازی «قیصر: انتقام» یک بازی جذاب ایرانی است مخصوصا برای کسانی که طرفدار بازیهای دوبعدی بود و در ضمن از طرفداران قیصر هستند. هرچند مشکلات کوچکی در بازی وجود دارد ولی هیچکدام از آنها باعث نمیشوند تا شما نتوانید از بازی به طور کامل لذت ببرید. پس اگر هنوز این بازی را انجام نداده ایده همین الان این بازی رایگان را از کافه بازار دانلود و از تجربه آن لذت ببرید.

نکات + : گیم پلی روان، طراحی هنری زیبا، موسیقی زیبا، داستان گیرا

نکات منفی : صداپیشگی نابجا، مشکلات مختلف در طراحی انیمیشن ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا