بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی دست فرمون

بازار بازیهای ایرانی بر روی دستگاههای اندرویدی بسیار داغ است و سبک رانندگی این روزها به سبک محبوب بازیسازان داخلی تبدیل شده است. “دست فرمون” جدیدترین بازی در این سبک است که توانسته توجه بازیکنان زیادی را به خود جلب کند. در ادامه با معرفی این بازی با بازیسنتر همراه باشید.

“دست فرمون” بیشترین شباهت ممکن با عنوان “هی تاکسی” را دارد و از تفاوتهای این 2 عنوان را میتوان در نحوه متفاوت کنترل، زاویه دوربین و وجود قدرتهای مختلف دانست! سایر المانهای “دست فرمون” از جمله سوار کردن مسافر، انجام ماموریتهای مختلف در حین هر دور بازی، تکه کلامهای راننده و مسافران و عابرین پیاده و … همگی از شباهت زیادی با عنوان “هی تاکسی” دارند.

مانند تمامی بازیهای این سبک، هدف در “دست فرمون” رسیدن به بالاترین رکورد و همچنین جمع‌آوری سکه برای باز کردن آیتم‌های مختلف در بازی مثل ماشین‌های جدید، آهنگهای جدید و قدرتهای مختلف اشاره کرد.

پیش از وارد شدن به بازی، ابتدا باید اتوموبیل خود را انتخاب کنید و سپس می‌توانید آهنگ مورد نظر و همچنین قدرتهای مورد نیاز خود را با استفاده از سکه‌هایی که در طول بازی به دست می‌آورید خریداری کنید. در مجموع 6 قدرت مختلف در بازی وجود دارند که از جمله آنها میتوان به جان اضافه، سکه ربا، صحنه آهسته، بنزین سوپر و … اشاره کرد. هر کدام از این قدرتها ویژگیهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند که باعث می‌شود جذابیت بازی بسیار بیشتر شده و از آن حالت ساده و تکراری خارج شود. همچنین بخش دیگری به نام “سوپری وحید” نیز در بازی وجود دارد که در آن می‌توانید با پرداخت پول واقعی آیتم‌هایی نظیر دعای پدر و مادر، عطر بوپالر، کولر گازی (که با خرید هر کدام از این 3 مورد مسافران برای همیشه 10% بیشتر پول می‌دهند)، مشیت الهی (در هر دور بازی یک جان اضافه دریافت می‌کنید)، خدای جذابیت (در هر دور بازی حداقل یک سکه ربا دریافت می‌کنید) و … را خریداری کنید. همچنین آیتم‌های جالب دیگری نیز در بخش “سوپری وحید” وجود دارد که با خرید آنها شخصیت‌های مشهوری مانند بتمن، مرد عنکبوتی، ماریو، پلنگ صورتی و … برای همیشه به مسافران شما اضافه می‌شوند.

جدای از قدرتهای ویژه که در بالا به آنها اشاره کردیم، گیم پلی بازی به تعویض لاین برای جلوگیری از برخورد با سایر اتوموبیلها و ترمز برای سوار و پیاده کردن مسافرها خلاصه می‌شود. اما متاسفانه عدم پاسخگویی بازی به فرمانهای لمسی شما در بعضی مواقع باعث می‌شود که نتوانید تجربه روانی از گیم‌پلی بازی داشته باشید.

گرافیک بازی دو بعدی و ساده است اما با این حال با جزئیات بالایی طراحی شده و محیط بازی رنگارنگ و جذاب است. همچنین موسیقی‌های موجود در بازی نیز بسیار شاده بوده و حال و هوای خاصی به بازی می‌دهند.

“دست فرمون” را نمیتوان یک اثر متفاوت و تازه دانست. اما وجود قدرتهای مختلف و همچنین آیتمهای نسبتا جالبی که می‌توان از فروشگاه بازی خریداری نمود باعث شده‌اند تا جذابیت بازی بسیار زیاد شود. اگر از این سبک بازی لذت می‌برید و دنبال عنوانی شبیه به “هی تاکسی” ولی با اندکی تفاوت می‌گردید، “دست فرمون” می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا