بازی ها و اپلیکیشن های موبایل

بررسی بازی دنده دو

سبک ریسینگ یکی از سبکهایی است که به تازگی به شدت مورد توجه بازیسازان ایرانی قرار گرفته است. “دنده دو” که توسط استودیوی ارکا گیمز طراحی شده و شرکت معروف فن افزار آن را منتشر کرده است، یکی از جدیدترین بازیهاییست که در این سبک برای گوشیهای هوشمند اندرویدی روانه بازار شده است.

سازندگان بازی دنده دو بیشتر از هر چیزی به گرافیک اهمیت داده‌اند و به لطف استفاده از موتور Unity توانسته‌اند جلوه‌های بصری فراتر از استانداردهای داخلی را خلق کنند. اما همین توجه شاید بیش از حد به گرافیک باعث شده است که دنده دو در بُعد گیم پلی بسیار محدود شود بطوریکه بعد از تنها چند ساعت بازی کردن ایده‌های بازی به اتمام می‌رسند و از آنجا به بعد فقط تکرار مکررات است.

بررسی بازی دنده دو

دنده دو یک بازی ریسینگ منحصراً در سبک درگ (Drag) است و این بدان معناست که مهارت بازیکن در درجه‌ی اول اهمیت قرار نمیگیرد. مسابقات درگ به این صورت هستند که دو اتوموبیل باید یک مسافت مستقیم (حدودا 200 متری) را طی کنند و اتوموبیلی که زودتر به خط پایان برسد برنده می‌شود. در مسابقات واقعی ترکیبی از قدرت ماشین و مهارت راننده برنده را تعیین می‌کنند و به طور کلی بازی دنده دو هم از این قاعده مستثنی نیست.

در زمان مسابقه تنها کاری که در بازی باید انجام بدهید لمس کردن صفحه گوشی در زمان صحیح است و مطلقاً فعالیت دیگری انجام نخواهید داد! شروع خوب برای شتابگیری، تعویض دنده در زمان مناسب و استفاده از Nitro سه فاکتوری هستند که برنده هر مسابقه را تعیین می‌کنند. گیم پلی بازی هم در همین سه مورد خلاصه می‌شود و باقی زمانی که در بازی هستید صرف چرخیدن در منوهای بازی و ارتقاء قطعات خودرو می‌شود.

در بازی این امکان وجود دارد تا قطعاتی مانند موتور، جعبه دنده، اگزوز، نیتروژن، چرخها و وزن اتوموبیل خود را بهینه کنید تا در مسابقات نتیجه بهتری کسب کنید. برای هرکدام از آیتمهای فوق چند سطح وجود دارد و سطوح بالاتر هزینه بیشتری دارند. همچنین قابلیت شخصی سازی اتوموبیل هم در بازی وجود دارد که در حال حاضر به تغییر رنگ، اضافه کردن برچسب‌های مختلف و باله‌ی عقب محدود می‌شود. برای خرید این آیتم‌ها هم می‌توانید از سکه‌های طلا و نقره استفاده کنید. سکه‌های نقره از طریق شرکت در مسابقات مختلف و پیروزی در آنها بدست می‌آید اما سکه‌های طلا را باید با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای تهیه کنید. متاسفانه بعضی از آیتم‌ها فقط با استفاده از سکه طلا قابل خریداری هستند.

بررسی بازی دنده دو

چند حالت مختلف برای مسابقات در بازی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مسابقه آزاد، مسابقه داستانی و مسابقه پلکانی اشاره کرد. متاسفانه این حالت‌های مسابقه فقط نام‌های مختلفی دارند و به جز درجه سختی در چیز دیگری متفاوت نیستند. در حالت آزاد می‌توانید هر زمان که خواستید شرکت کنید و برای کسب سکه نقره مسابقه بدهید. در حالت داستانی به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و بعد از رقابت با بهترین رانندگان هر شهر، به راننده‌ی برتر می‌رسد و در صورت شکست دادن وی می‌توانید عنوان بهترین راننده‌ی آن شهر را از آن خود کنید. در حالت پلکانی نیز درجه سختی مسابقات به تدریج زیاد می‌شود و البته پولی که در صورت پیروزی دریافت خواهید کرد هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.

متاسفانه یکی از ایرادات بزرگ بازی سرعت پاسخگویی پائین بازی به فرامین بازیکن است. در چنین سبکی که لمس به موقع صفحه نمایش در بازی حیاتی است، بدون شک زمان پاسخوگیی سریع اهمیت بسیار بالایی دارد. اما در دنده دو گاهی اوقات بازی به موقع واکنش نشان نمی‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا یک مسابقه را ببازید.

دنده دو با اینکه در سبک ریسینگ طبقه بندی می‌شود اما به هیچ وجه مهارتهای رانندگی بازیکن را به چالش نمی‌کشد و توجه خود را بیشتر معطوف گرافیک و زرق و برق کرده است. اما تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا