اخبار بازی ها

Ubisoft: استفاده از DRM حق مسلم ماست!

استدیوی Reflections توسعه دهنده بازی Driver: San Francisco طی اطلاعیه ای بیان کرد که برای جلوگیری از مشکلات دزدی محتوای دیجیتال که بر روی پلتفرم PC بسیار شایع است، قصد ندارد DRM مخصوص Ubisoft را از این بازی حذف کند.
آقای Martin Edmonson موسس این استیو در اینباره افزود: "باید برای مشکل دزدی محتوای دیجیتال کاری انجام شود. دزدی محتوای دیجیتال بر روی PC به طرز وحشتناکی بالاست! هزینه های نشر این بازی بسیار بالا بوده و از نظر اخلاقی این حق ماست که این کار را انجام دهیم. اگر میزان دزدی محتوای دیجیتال پایین بود مسلاً ما نیازی به این چیزها نداشتیم."

Driver: San Francisco به دلیل استفاده از این DRM که بازیکان نسخه PC را مجبور می کند برای انجام بازی به اینترنت متصل باشند، مورد انتقاد شدید این قشر بزرگ جامعه بازیکنان قرار گرفته است. Ubisoft نیز برای کاهش فشار ها اعلام کرد که برای انجام بازی مذکور، درست مانند بازی های شرکت EA، فقط در هنگام شروع نیاز دارید یکبار به صورت اینترنتی در شبکه Uplay لاگین کنید و سپس بازی را به صورت آفلاین انجام دهید.
Martin Edmonson اینطور ادامه داد که :"با این که بازی Driver: San Francisco در نسخه PC خارج از استدیوی Ubisoft Reflections مراحل توسعه را سپری می کند، اما وجود DRM به ناشر که Ubisoft است مربوط می باشد.
همچنین Edmonson در مورد طرز کار شبکه Uplay گفت:"شما باید در این شبکه اشتراک داشته باشید، سپس کد داخل جعبه بازی که به منزله رمز ورود شما به بازی است را در هنگام اجرای بازی وارد و بازی را اجرا کنید." او در ادامه گفت:" اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی هستید که بازی را دست دوم میخرید و اجرا می کنید نیاز دارید تا با پرداخت هزینه ای یک کد جدید بخرید. این هزینه برای نسخه PC و PS3 هشت پوند انگلستان و برای نسخه Xbox360 شش پوند و هشتاد پنی است."
Edmonson در باره سختی کار این بازی گفت:" ساخت این بازی بسیار کار برد، حالا این حق ناشر است تا با انجام کارهایی بتواند پول ساخت بازی را بازگرداند."
همچنین Ubisoft برای کسانی که بازی را دسته اول می خرند یک ابزار کارگردانی ساخت فیلم از بازی و 11 مود برای بخش آنلاین در نظر گرفته است.

بازی Driver: San Francisco این جمعه برای PS3 و Xbox360 و PC منتشر می شود. بازی ای که 4-5 سال یک گروه 220 نفره را مشغول خود ساخته بود، این بازی به نرمی در 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود، و با افزودن مکانیزم خلاقانه شیفت توانسته نظر منتقدین را جلب کند.

منبع

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن