اخبار بازی ها

نسل آینده Xbox به دلیل عدم تقاضای مخاطبین روی واقعیت مجازی تمرکز ندارد

نسل آینده Xbox

به نظر می‌رسد نسل آینده Xbox هم به مانند نسل فعلی آن تمرکزی روی ارائه تجربیات واقعیت مجازی نخواهد داشت. در حالی که این روزها تب و تاب حاصل از تکنولوژی واقعیت مجازی تقریبا به تمامی شرکت‌های بزرگ سرایت کرده و از سونی با PlayStation VR گرفته تا کمپانی‌های دیگر نظیر Valva و نینتندو، همگی درگیر آن شده‌اند شرکت مایکروسافت و برند Xbox هم‌چنان توجه چندانی به این تکنولوژی از خود بروز نمی‌دهند.

آن‌ها حتی هیچ مورد قابل توجهی را هم در ارتباط با واقعیت مجازی و هدست‌های آن در این نسل امتحان نکردند و اکنون نیز که صحبت‌ها پیرامون کنسول نسل آینده Xbox تحت عنوان Scarlett بیشتر شده، باز هم اشاره‌ای به این تکنولوژی نمی‌کنند. موضوعی که فیل اسپنسر رئیس بخش گیم مایکروسافت اخیرا توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرده است.

در گفتگویی با وبسایت Stevivor، فیل اسپنسر به صراحت اظهار کرد دلیل اصلی که Xbox تلاشی روی ارائه کردن تجربه واقعیت مجازی ندارد به این خاطر است که مشتری‌ها و مخاطب‌های Xbox برخلاف مخاطب‌های سایر پلتفرم‌ها به این تکنولوژی علاقه چندانی ندارند. ایشان فکر نمی‌کند که افراد، واقعیت مجازی را به عنوان بخشی از برند Xbox ببینند.

من مشکلاتی با این موضوع دارم. این تکنولوژی منزوی‌کننده بوده و من به بازی‌هایی فکر می‌کنم که تجربه‌ای دسته‌جمعی و همگانی ارائه می‌کنند. ما به آن‌چه که مخاطبین‌مان درخواست می‌کنند پاسخ می‌دهیم و هیچکس تقاضایی برای واقعیت مجازی ندارد. بخش عمده‌ای از مشتری‌ها و مخاطبین ما می‌دانند که اگر خواستار تجربه واقعیت مجازی باشند، مکانی برای دست پیدا کردن به آن تکنولوژی‌ها وجود دارد. ما تعداد آن‌ها را روی کامپیوترهای خانگی و سایر پلتفرم‌ها مشاهده می‌کنیم.

باید توجه داشت که واقعیت مجازی هنوز هم در ابتدای مسیر خود قرار داشته و شکی وجود ندارد هنگامی که بازار آن بیش از پیش گرم شود مایکروسافت هم در تفکرات خود تغییراتی اعمال خواهد کرد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. دقیقا همینه، زمانی این تکنولوژی رایج میشه که با قیمت کم و مسقل از PC یا سخت افزار کنسول ها بتونه خروجی خیلی خوبی بده، مهمتر از همه کنسول ها هم ساپورت کنن.
    مستقل عمل کردن که این مورد قطعا تو 3-2 سال آینده و نسل بعدی VR اتفاق میفته، البته همین الان Vive Cosmos و Uculus quest دقیقا همینکارو میکنن ولی فقط بازیهای پلتفرم خودشون میتونن اجرا کنن.
    یعنی بدون سیم و نیاز به PC، کاملا مستقل عمل میکنه، خیلی راحت میشه تصور کرد تو چندسال آینده چقدر پیشرفت میکنن.

    تو ادامه بحث اینکه VR تکنولوژی های دیگرو تو خودش هضم کرده،جالبه بچه ها به Move و کینکت اشاره کردن، که جفت اینها جزو تکنولوژی های پایه ای VR هستن.
    کینکت که شده سنسورهای این هدست ها که یا نصب میشن گوشه اتاق یا روی خود هدست هستن.
    موو هم شده کنترلرهای این هدست ها.

  2. بازم یه اشتباه دان متریکی دیگه منتهی برعکسش. نه به اون موقع که فورس میکردن کینکت بخرید نه به الآن که به یکی از مهمترین رکن‌های آینده‌ی صنعت گیم دارن بی توجهی میکنن و میگن تقاضا نداره! والا سونی با اون سونی‌ایش تا دید کینکت معرفی کردن هول هولکی یه چیزی درست کرد آورد به اسم موو که اونقد چیز بدیم نبود حالا! ولی عقب نموند. الآن فرض کنیم ولو بیاد پورت کنسولی HL رو بده بعد 2 3 سال اونوقت عملا خود به خود بازی رو کردن انحصار سونی. واقعا نمیدونم چه مرگشونه توی مایکروسافت واقعا ک*خلن!

    البته همچین هم از مسیر جدا نیافتادن، مایکرو خودش برای ویندوز WMR توسعه داده.
    الان شاید براشون مبهم باشه وجود همچین بازاری، وقتی هنوز امتحان نکردنش، اما اگه PSVR بعدی با موفقیت همراه باشه، خیلی براشون کار سختی نیست که بخوان یک هدست WMR رو پلتفرم X86 بدن.
    WMR=Windows Mixed Reality

  3. بازم یه اشتباه دان متریکی دیگه منتهی برعکسش. نه به اون موقع که فورس میکردن کینکت بخرید نه به الآن که به یکی از مهمترین رکن‌های آینده‌ی صنعت گیم دارن بی توجهی میکنن و میگن تقاضا نداره! والا سونی با اون سونی‌ایش تا دید کینکت معرفی کردن هول هولکی یه چیزی درست کرد آورد به اسم موو که اونقد چیز بدیم نبود حالا! ولی عقب نموند. الآن فرض کنیم ولو بیاد پورت کنسولی HL رو بده بعد 2 3 سال اونوقت عملا خود به خود بازی رو کردن انحصار سونی. واقعا نمیدونم چه مرگشونه توی مایکروسافت واقعا ک*خلن!
  4. نمیدونم با بازیهای VR چقدر آشنائی داری اما خیلی راحت میتونم 2جین بازی دیگه هم نام ببرم که فوق العاده باشن.
    LoneEcho ساخته Ready At Dawn

    Boneworks

    Robo Recall

    Resident Evil 7

    و کلی بازی کوچیک و بزرگ دیگه که تا تجربه نکنیم قابل توصیف نیست.
    اینها تازه وقتی که PC یک تنه داره این پلتفرم به جلو پیش میبره (به استثناء یکی 2تا بازی خوب روی PS4).
    تصور اینکه سونی/مایکرو یا حداقل یکیشون با تمام قدرت بیاد پشتش ، بازیهائی که ساخته میشن دیدنی خواهند بود.

    مشکل اینه این تکنولوژی هم دست و پا گیره و مشکلات زیادی داره از سنگینی گرفته تا مدل خاصی که باید قرار بگیره تو سر و سر درد و سنگینی کلا چیزی نیست که بخواد عموم بخوادش فقط یکسری افراد خاص شاید در بر بگیره فعلا مشکلاتش خیلی زیاده و باید بهبود بدن

  5. من فقط beat saber دوست دارم بازی کنم و به جز اون بازی دلیلی برای داشتن vr نمیبینم

    نمیدونم با بازیهای VR چقدر آشنائی داری اما خیلی راحت میتونم 2جین بازی دیگه هم نام ببرم که فوق العاده باشن.
    LoneEcho ساخته Ready At Dawn

    Boneworks

    Robo Recall

    Resident Evil 7

    و کلی بازی کوچیک و بزرگ دیگه که تا تجربه نکنیم قابل توصیف نیست.
    اینها تازه وقتی که PC یک تنه داره این پلتفرم به جلو پیش میبره (به استثناء یکی 2تا بازی خوب روی PS4).
    تصور اینکه سونی/مایکرو یا حداقل یکیشون با تمام قدرت بیاد پشتش ، بازیهائی که ساخته میشن دیدنی خواهند بود.

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن