اخبار بازی

Nvidia با تکنولوژی G-SYNC مشکلات فریم دهی و لگ را رفع خواهد کرد

متاسفانه کارت های گرافیکی با سرعت ثابتی عمل نمی کنند. در حقیقت میزان فریم دهی در آنها با توجه به بار GPU، حتی با تک صحنه ای در بازی تغییر خواهد کرد. حال با یک میزان فریم دهی ثابت چگونه تصاویر را از GPU به صفحه نمایش منقل می کنید؟
اولین راه این است که میزان فریم دهی مانیتور را رها کنید و تصویر را اواسط چرخه که توسط نمایشگر اسکن می شود آپدیت کنید. این حالت را ما با نام ‘VSync Off Mode’ می شناسیم و اکثر بازیکن ها آن را انتخاب می کنند. مشکل در اینجا زمانی خود را نشان می دهد که چرخه بروز رسانی (refresh cycle) دو تصویر را نشان دهد. این مورد باعث ایجاد “tear line” خواهد شد که اکثر ما آن را با پارگی تصاویر در نمایشگر می شناسیم. راه دیگر این است که VSync را روشن کنید. این کار GPU را مجبور خواهد کرد تا زمان یک چرخه بروز رسانی جدید توسط مانیتور، آپدیت های صفحه نمایش را به تاخییر بیندازد. در این هنگام زمانی که فریم دهی GPU پایین تر از میزان فریم نمایشگر باشد باعث ایجاد لکنت و تکه تکه شدن تصویر خواهد شد. این قابلیت افزایش latency را نیز به همراه دارد که به همراه خود لگ و تاخییر در اجرای فرامین و پاسخ آن را به همراه می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا