اخبار بازی ها

با جدیدترین اطلاعات بازی The Last of Us Part 2 همراه باشید

همزمان با روز ویژه Outbreak Day در دنیای The Last of Us، جدیدترین اطلاعات بازی The Last of Us Part 2 توسط شرکت سونی و استودیو ناتی‌داگ منتشر شد.

همان‌طور که می‌دانید در تاریخ 24 سپتامبر اهالی رسانه موفق شدند دمویی سه ساعته از گیم‌پلی بازی را پشت درهای بسته تجربه کنند. اکنون بازخوردها و واکنش‌های مربوط به تجربه دمو بازی به صورت عمومی منتشر شده و به واسطه آن جدیدترین موارد از اطلاعات بازی The Last of Us Part 2 به اشتراک گذاشته شده است.

اولین بخش از گیم‌پلی دمو بازی به مرحله‌ای مربوط می‌شود که در آن دو شخصیت الی و دینا در صحرای برفی وایومینگ در حال گشت و گذار هستند. این مرحله بیشتر روی جوانب داستانی و نقاط ضعف و ظرافت‌های درونی الی تمرکز دارد و رابطه او با دوستش دینا را به تصویر می‌کشد. پس از آن نوبت به مرحله دیگری می‌رسد که رویکرد کاملا متفاوتی داشته و نیمه تاریک، خشمگین و بسیار خشن الی را در حال درگیری با بازماندگانی در شهر سیاتل نشان می‌دهد. براساس جزئیات منتشر شده توسط افرادی که بازی را تجربه کردند، خشونت بازی به طرز قابل توجهی افزایش یافته و این مورد، امری است که برای زنده ماندن در دنیای بازی ضروری به شمار می‌رود.

از جمله جزئیات قابل توجهی که به آن اشاره شده و در نمایش‌های جدیدی که از گیم‌پلی بازی توسط وبسایت‌های مختلف منتشر شده هم مشاهده می‌شود بدین شرح است که هر کدام از NPCها یا دشمنان بازی برای خود نامی جداگانه داشته و از طریق صدا کردن نام یکدیگر، با هم ارتباط برقرار کرده و تعامل می‌کنند. امری که به هر چه واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی کمک کرده است. سایر اطلاعات بازی The Last of Us Part 2 به شرح ریز است:

  • یک سیستم گشت‌زنی در محله شهری جکسون در ایالت وایومینگ ایجاد شده است.
  • الی اکنون وظیفه دارد تا در گشت‌زنی شرکت نماید که گاهی این گشت‌زنی روی اسب و به همراه دینا صورت می‌گیرد و آن‌ها به دنبال موجودات آلوده شده، قاتل‌ها و یازماندگان می‌گردند.
  • پوشش گیاهی سرسبز، آنچه که از شهر سیاتل در واشنگتن باقی مانده را احاطه کرده است. در این محیط، پوشش انبوه گیاهی نمادینی که پیش از این در نسخه اول مشاهده کرده بودیم و محیط‌های جهان بازی را در خود بلعیده به چشم می‌خورند.
  • جزئیات بسیار چشمگیری در دمو بازی مشاهده شده به طوری که استودیو ناتی‌داگ کوچک‌ترین عنصر حاضر در بازی را به بالاترین درجه و سطح خود رسانده است. در این دمو حرکت و انعطاف ماهیچه اسب‌ها هنگامی که قدم می‌زنند به وضوح مشاهده می‌شوند. علف‌های بلند موج‌دار شده و شاخه‌های درختان نیز به همراه باد تکان می‌خورند. هم‌چنین در چهره الی هنگامی که در حال به قتل رساندن یک دشمن است تمرکز خاص و قابل توجهی دیده می‌شود.
  • میز کار کاملا جدیدی در بازی پیاده‌سازی شده که در آن الی می‌تواند سلاح‌هایش را ارتقا دهد. جزئیات انیمیشن‌ها برای مثال در هنگامی که خشاب یک شاتگان را تعویض می‌کند شگفت‌انگیز هستند.
  • قابلیت پرش اضافه شده به الی اجازه می‌دهد به سطوح بالاتر پریده که همین موضوع فرصت قرار گرفتن در مکانی با مزیت بهتر را برایش فراهم می‌کند. هم‌چنین می‌تواند از میان شکاف‌ها عبور کند.
  • الی می‌تواند به منظور جلوگیری از آسیب دیدن در نبردهای تن به تن، حملات دشمنان را جاخالی دهد. هم‌چنین در هنگامی که اشیایی مانند تبر و امثالهم به سویش روانه می‌شود می‌تواند با زدن یک دکمه جا خالی دهد.
  • با نگه داشتن دکمه دایره، الی می‌تواند به صورت کامل روی سطح زمین دراز کشیده و به صورت سینه‌خیز حرکت کند و همین مورد فضای بیشتری در اختیارش قرار می‌دهد تا از مسیر حرکت دشمنان دوری کرده و یا درون فضای خالی کوچکی قرار بگیرد تا مخفی بماند. این امر دارای ارزش بسیاری است. حرکت کردن در علف‌زارهای بلند به منظور عبور کردن از کنار دشمنان و اجتناب از کسانی که به دنبال‌تان می‌گردند یکی از مکانیک‌های اصلی سیستم مخفی‌کاری بازی به شمار می‌رود.

  • سگ‌های نگهبان تعلیم دیده می‌توانند بوی الی را استشمام کرده و هنگامی که متوجه حضور او شدند به الی حمله کنند. با این حال الی می‌تواند حالت Listen Mode را فعال کرده و رد بویی که از خود برجای گذاشته را مشاهده کند. حال آن که باید مراقب هنگامی که مربی سگ را از بین می‌برید باشید زیرا سگ‌های تنها که صاحب‌ آن‌ها در کنارشان نیستند را به سختی می‌توان در علف‌های بلند شناسایی کرد. شناسایی شدن توسط سگ‌ها نه تنها پرتنش و خطرناک است بلکه پلیر را در یک دو راهی اخلاقی قرار می‌دهد که سگ را از بین ببرد یا از مهلکه فرار کند.
  • یک نوع موجود آلوده کاملا جدید به نام Shamblers در بازی معرفی شده که هنگامی که نزدیک آن می‌شوید اسید سمی گازی منتشر می‌کند که آسیب زیادی به شما خواهد زد. هنگامی که این موجودات سرانجام نابود شوند با فشار زیادی منفجر خواهند شد. ناگفته نماند که این موجودات از آنچه که به نظر می‌رسد سریع‌تر بوده بنابراین با برنامه و با احتیاط به آن‌ها نزدیک شوید.
  • منابع مختلف هم‌چنان به منظور باز کردن مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف می‌توانند جمع‌آوری شوند. پلیرها اکنون قادر خواهند بود طی یک قابلیت جدید، با توجه به پلی‌استایل خود شیوه‌های مختلفی را برای ارتقا توانایی‌های الی و شخصی‌سازی آن در پیش بگیرند که در اکشن بازی مشاهده خواهند شد.
  • Survival روی پیشرفت و بهبود سلامتی، گسترش محدوده قابلیت Listen Mode و محدوده پرتاب تمرکز می‌کند. قابلیت کرفت‌ کردن به الی اجازه می‌دهد قدرت ضربات را ارتقا دهد، به بمب‌های بی‌حس کننده، قابلیت دودزا بودن اضافه کند و هم‌چنین سرعت کرفت کردن خود را افزایش دهد.
  • Stealth سرعت حرکت به صورت نشسته یا دمر را زیاد می‌کند، سرعت کشتن مخفیانه را افزایش می‌دهد و صداخفه‌کن برای سلاح کمری آنلاک می‌کند.
  • قوطی‌ها، مواد جدیدی در زمینه کرفت کردن محسوب می‌شوند که به الی اجازه می‌دهد به صورت دستی، صداخفه‌کن ساخته و به سلاح کمری نیمه اتوماتیک خود اضافه کند. این موضوع سبب می‌شود الی بتواند سه شلیک بعدی خود را بدون ایجاد سروصدا انجام دهد و بدین ترتیب گزینه‌های استراتژیکش هم برای میدان نبرد بیشتر می‌شود.

این اثر فوق‌العاده مورد انتظار در تاریخ 21 فوریه 2020 برابر 2 اسفند 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر می‌شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن