اخبار بازی ها

صحبت‌های موسس استودیو id Software درباره کرانچ

موسس استودیو id Software

جان کارمک (John Carmack) موسس استودیو id Software و از افراد شناخته شده صنعت بازی به تازگی صحبت‌هایی در مخالفت با طرح وجود قانون برای جلوگیری و مبارزه با کرانچ یا اضافه‌کاری بیش از حد استودیوها انجام داده و معتقد است توسعه‌دهندگان باید اجازه سخت کار کردن را داشته باشند.

کارمک علاوه‌بر اینکه به عنوان یکی از موسسین استودیو id Software شناخته می‌شود برنامه‌نویس مجموعه بازی Doom هم بوده است. ایشان در مصاحبه جدیدش در پادکستی ضمن ابزار آگاهی از ساعت کار بالای سازندگان، اظهار کرد قانون، پاسخ و راه‌حلی برای این مسئله به شمار نمی‌رود.

بحث‌های جدی در این رابطه وجود دارد. برخی از افراد از وجود چنین مسئله‌ای در صنعت بازی متنفر بوده و معتقد هستند هیچ شخصی نباید چنین اندازه کار کند. برخی از افراد هم هستند که فکر می‌کنند باید قوانینی وجود داشته باشد که از سخت کار کردن افراد تا این اندازه جلوگیری کند. من همیشه مجبور هستم تا مخالف آن بحث کنم. قدرتی برای ایجاد نوعی وسواس و وابستگی غیرعقلانی وجود دارد و اینکه بتوانید به چیزی، برای مثال به زندگی کار خود وابسته شوید. به جای آن که تعادلی میان کار و زندگی شما وجود داشته باشد، این زندگی کاری شما محسوب می‌شود.

کارمک در ادامه اعتراف کرد که اگرچه کار در صنعت بازی فقط به چنین سختی‌هایی محدود نمی‌شود اما همواره با عدم وجود امنیت شغلی و پایداری همراه است. با این حال، موسس استودیو id Software معتقد است عناوینی نظیر Red Dead Redemption 2 نیازمند کرانچ و اضافه‌کاری بیش از حد هستند در غیر این صورت به مرحله انتشار نمی‌رسند.

بسیاری از محصولات بزرگی که در صنعت بازی تولید می‌شوند تنها در صورتی به این سطح از کیفیت می‌رسند که افراد خود را وارد وضعیت کار بیش از حد یا کرانچ کنند.

این امکان وجود دارد که کارمندان برخی از شرکت‌های بزرگ، انتقادات صحیحی نسبت به آن‌ها داشته باشند اما من هم‌چنان معتقد هستم این موضوع بسیار خوب است که بخواهید تا این میزان درگیر کار خود شوید. گذشته از این موضوع که برخی هم ممکن است فکر کنند چنین عملی منطقی است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. کسی که نگران زندگی شخصی و یا راحتیه کاره ! نباید به این فکر کنه که بره تو استودیو های مثل راک استار یا ناتی داگ ! این استودیو ها دارن تو خط مقدم با هم رقابت میکنن ! آنقدر انتظار از اینها بالاست و تحت فشارن، ملت سر کوچک ترین ایراد یا باگی شرفشون رو میبرن!

    سیستم کاری این استودیو ها هم جوری هست که خود به خود این افراد توشون تصفیه میشن

    این بحث قبلا شده و واقعا بیش از این کشش نداره. چون ماها عادت داریم قانع نشیم و همیشه چیزی که خودمون فکر میکنیم درسته رو روش پافشاری کنیم.
    نباید همه قضیه هارو به چشم فن بوییسم دید. این قضیه فراتر از مساعل طرفداریه. مثل قضیه سانسور سیگار که ربطی نداشت من طرفدار ماکرسافت هستم یا نه. موضوع سانسور نباید در این صنعت رشد کنه و همه گیر باشه. اگر کارمند ماکروسافت هم بودم مخالفت خودمو اعلام میکردم.
    تو این مورد هم شما باید فراتر از مساعل طرفداری و کل کل ها بهش نگاه کنی. کمااینکه کرانچ در اصل موضوع حقوق بشریه و صرفن مختص صنعت گیم هم نیست.
    اینجا کارمک نظر خودشو گفته و عجیب هم نیست که موافق کرانچ باشه. همونطور که افراد سرشناس زیادی موافق برده داری بودن و این دلیل نمیشد که برده داری واقعا کار خوبی باشه. اگر میلیون ها نفر به یک تفکر احمقانه اعتقاد داشته باشن دلیلی بر احمقانه نبودن اون تفکر نیست. حالا طرف میخاد رییس جمهور باشه ، باهوش ترین موجود کره خاکی باشه یا هرچیز دیگه ای….
    تو مصاحبه ای که بازیسنتر با تهیه کننده remedy داشت مساعل بسیار جالبی پیرامون کرانچ مطرح شد. به صورت کلی دستور عمل مشخص یا گارانتی وجود نداره که اگر تهیه کننده در پروژه ای کارمندهارو وارد کرانچ کنه، حتما موفق خواهد شد. این مساله به صورت کلی اشتباست. مثال هایی که شما میزنی هم چیزی رو اثبات نمی کنه. چون ما در دنیا فقط داستان کسانی که در انتها موفق شدن رو میخونیم. بازنده ها هیچوقت داستانی نداشتند.
    با مدیریت درست که شامل تقسیم کار، زمانبندی مناسب، استخدام نیرو و… میشه، یه تهیه کننده خوب میتونه جلوی کرانچ رو بگیره. حالا چرا اینکارو نمیکنن به نظر من دو دلیل اساسی داره.
    1. دوست ندارن پولشونو با بقیه که به همون اندازه زحمت میکشن تقسیم کنن.
    2. به این باور دارن که تحت فشار میشه به دست آوردهای بزرگ رسید.
    که البته گزینه اول بسیار محتمل تره چون دومی نمونه نقض بسیار بسیار زیادی داره. که تحت فشار نه تنها به دست آورد خارق العاده ای نرسیدن، بلکه همه چیز از بین رفته.
    نکته ی دیگه ای هم که شما و طرفداران کرانچ باید بهش توجه کنید اینه که کار استاندارد در جوامع پیشرفته مساوی با تنبلی و تن پروری نیست. نباید تعریف کار در اونجارو با یک کشور عقب مونده ی جهان سومی مقایسه کرد و گرنه دچار اشتباه میشید.
    در انتها بازهم تاکیید میکنم. هیچ دلیلی باعث نمیشه که ما یک حرکت ضد بشری رو ترویج بدیم و ازش طرفداری بکنیم. البته که تا وقتی که در حد نظر شخصی باشه میتونه محترم باشه.

  2. منتظر هستیم کارمک رو هم با خاک یکسان کنید !

    یا فقط برای چند نفر خروجی ناتی داگ تکیه و هیأت زده بودید! :|

    حرف کارمک که در گذشته سابقه دزدی داشته که ملاک نیست:D
    ولی دور از شوخی این اقا خودش تو کرانچ رشد کرده و به این مرحله رسیده. نمیتونه با ماهیت خودش مخالف باشه ولی در عین حال نمیتونه برای بقیه هم نسخه بپیچه.
    شاید خیلی ها زندگی نرمال با ساعات کار استاندارد رو به جان کارمک شدن ترجیح بدن. جدای از اینکه هیچ گارانتی وجود نداره که کسی با کرانچ به موفقیت برسه و از اون طرف زندگی شخصیش تباه نشه!
    مگر اینکه شما گارانتیش کنی.

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن