اخبار بازی ها

کارگردان خلاق بازی Halo Infinite استودیو سازنده آن را ترک کرد

بازی Halo Infinite

تیم لانگو (Tim Longo) کارگردان خلاق بازی Halo Infinite از استودیو 343Industries جدا شد. لانگو همین وظیفه را در جریان ساخت بازی Halo 5 Guardians نیز برعهده داشته است.

به گزارش وبسایت کوتاکو، لانگو چند هفته پیش از آن که تصمیم بگیرد به صورت کلی از تیم سازنده Halo جدا شود با نقش متفاوتی در تیم تولید بازی مشغول فعالیت بود. به دنبال این موضوع شرکت مایکروسافت بیانیه‌ای منتشر کرد که ضمن آرزوی موفقیت برای ادامه راه لانگو، تغییرات ایجاد شده در استودیو 343Industries پس از جدایی کارگردان خلاق بازی Halo Infinite را ارائه می‌کند.

نقش و مسئولیت اعضای مختلف تیم سازنده به طور معمول تکامل پیدا می‌کند تا با سطح نیازهای بازی در جریان پروسه تولید هماهنگی داشته باشد. اخیرا دو تغییر در فرایند ساخت بازی Halo Infinite ایجاد شده است. تهیه‌کننده اجرایی ما یعنی مری السون (Mary Olson) به عنوان تهیه‌کننده ارشد منسوب شده تا رهبری توسعه بخش کمپین بازی را برعهده بگیرد و بدین طریق با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه‌اش در استودیو 343، به ساخت یک کمپین بزرگ و عالی برای طرفداران کمک کند.

به‌علاوه تیم لانگو به تازگی از تیم ما جدا شده است و ما از سال‌ها فعالیت و مشارکت ایشان در بازی‌ها، استودیو و فرنچایز Halo قدردانی می‌کنیم. ما برای آینده مسیر ایشان بهترین را آرزو می‌کنیم.

اکنون تولید و دید کلی نوآورانه بازی برعهده کریس لی (Chris Lee) رئیس استودیو تیم سازنده است.

چنین تغییراتی در پایان فرایند تولید یک بازی می‌تواند نگرانی‌ها و مشکلات خاصی را به وجود بیاورد. با این حال شرکت مایکروسافت مدعی شده که غیبت تیم لانگو تاثیری روی ساخت Halo Infinite نخواهد گذاشت و باید امیدوار بود که گفته آن‌ها درست از آب در بیاید. بازی مورد بحث برای پلتفرم‌های Xbox One، Xbox Scarlett و کامپیوترهای خانگی در حال توسعه بوده و قرار است سال آینده در تعطیلات انتهای سال منتشر شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫23 نظرها

  1. این که خیلی وقت هست مشخصه و تو Halo 5 هم این مدلی بود. این آیتم ها برای بخش Warzone هست و امیدوارم از لوت باکس خبری نباشه و مستقیم بشه آیتم ها رو خرید. Arena (بخش اصلی مولتی پلیر) هم از این جنگولک بازی ها نداره خوشبختانه :D منظورم آیتم هایی هستن که رو گیم پلی تاثیر میزارن نه آیتم های ظاهری.

  2. در مورد ترجمه Creative Director که موردی نداره، اما نمی‌دونم چرا زیاد تو دهن نمیچرخه! من خودم بیشتر کلمه ایده‌پرداز رو می‌پسندم براش :D

    در مورد جدا شدن Creative Director از استودیو هم باید اینو بگم که اصولا ایشون و تیمشون جزو اولین دسته‌هایی هستن که کارشون روی ساخت بازی تموم می‌شه و شروع می‌کنن به تورهای تبلیغاتی در کنار بخش مارکتینگ (البته بازم بسته به ساختار داخلی استودیو داره). ولی یک مستند درباره Creative Director بازی For Honor ساخته شده به اسم Playing Hard، دوستانی که علاقه دارن ببینن این مستند رو حتما! کل روندی که Jason VandenBerghe برای گرفتن تاییدیه تا روز عرضه پشت سر گذاشته رو به تصویر کشیده. اینکه چطور تقریبا توی یکسال آخر از روند ساخت کنار گذاشته شده و … . خیلی پروژه‌های دیگه هم چنین شرایطی رو تجربه می‌کنن.

    در مورد تاپیک هم که پرهام گفت، رعایت کنید لطفا!!

  3. هر چي توضيح ميدي عزيز بدتر ميكني
    كارگردان خلاق اصلا تو فارسي معنيش چيه؟
    مثله executive producer كه مي گيم تهيه كننده ولي كسي ميگه تهيه كننده اجرايي ؟ بعد تو ترنسليتر بزن ببين چي مينويسه :دي
    يعني تو صنعت گيم ما سمت كارگردان خلاق داريم ديگه؟
    از ترنسليتر نميشه واسه ترجمه متن استفاده كرد حالا اصرار ت چيه معلوم نيست عزيز.

    اینی که ما استفاده نمیکنیم و نخواهیم کرد دلیلی بر اون نیست که اون ترجمه اشتباه هست یک دو واژه کارگردان خلاق شامل بازی گرافیک طراحی وب و این دست کارهاست و جنبه هنری داره در ضمن واژه تهیه کننده اجرایی خیلی هم تو فارسی پر کاربرده و چیز عجیبی هم نیست :

    View attachment 113605

    به هر حال نمیدونم شما چجوری میخوای بگی کارگردان خالق ولی از واژه خلاق استفاده نکنی ؟ خالق رو از کجا اوردی اصلا ؟؟؟

  4. چقد جو مسمومه… و حال بهم زن…
    جدا شدن کارگردان اصلی یک بازی قطعا خبر خوشایندی نیست و نگران کنندست. چه الان برای هیلو و چه سال 2014 و اتفاقی که برای Uncharted 4 افتاد. همون موقع هم خیلیمون توی فروم ترسیده بودیم از وضعیت… داستان uncharted هم طبق شایعات (یا یادم نمیاد که تایید شده بود یا نه.) جوری شد که مجبور شدن از نو بکوبونن و بسازن…
    وضع الان هیلو هم به مراتب بدتره. چون هیلو جدای اینکه حدود 15 ماه تا عرضش بیشتر نمونده، وضعی هست که باید لانچ تایتل اسکارلت باشه + برای one هم تایید شده. پس نمیتونن خیلی تاخیر بزنن و الان قطعا موقعیت مناسبی نداره.

    طبق حرف ممد فروبری @Frobary و @Ali Venom توی تاپیکش :

    به هر حال لا لوی این خوشمزه بازی ها باید به این نکته توجه کرد که کلا خبر خوبی نیست. کنار گذاشتن CD پروژه یعنی یحتمل تهیه کننده از روند کار راضی نبوده و تصمیم گرفته تغییراتی ایجاد کنه. حالا اینکه تا الان چطور پیش رفته، از این به بعد چطور پیش میره، آیا این جا به جایی به نفع بازی تموم میشه یا نه همش میشه علامت سوال.

    به هر حال H:I شانس آخر 343 برای زنده نگه داشتن این IP ـه. باید خیلی حساب شده عمل کنن و جایی برای اشتباه کردن ندارن. باز بخوان یه کار ناقص در بیارن و بخصوص کمپین و داستانشون بد در بیاد رسما IP رو کشتن.

  5. افرين كه متن اصلي رو گذاشتي
    همينو مي خواستم !نكنين عاقا نرين هر چي اينور اونور مينويسن رو تو ترنسليت بزنين بكنين خبر .
    خدايي كي كسي كه دوبار اخراج شده رو ميگه creative ؟ جز يه سوني فن كه مي خواد خبرو بولد كنه؟

    :|
    فازت چیه عزیز ؟؟؟ Creative director یـ سمت تو هر شکرت میتونی پیدا کنی !! گرفتی ما رو ؟؟؟

  6. 2016 GAME OF THE YEAR
    ای بابا تاپیک GOTY 2016 رو حالا باید برا این بنده خدا باز کنم lol اینو حسابی چک کن خوبه برات

    اینی که گذاشتی به درد خودت و رفیقات میخوره
    حالا حالا ها خاطرات گوتی شدن اورواچ رو باید مرور کنین
    بدرود

  7. رهبری تیم کمپین رو به خانم Mary Olson دادن که قبلا Audio Producer بوده و حالا شده تهیه‌‌‌کننده‌ی اجرایی Halo Infinite.
    به احتمال زیاد دوباره بخش مولتی عالی از آب درمیاد ولی رسما انتظارم رو از کمپین بشدت پایین آوردم تا ببینیم وقتی که گیم‌پلی رو آماده میکنن میتونن نظرهارو جلب کنن یا نه.

    البته تو 343 بیشتر از یک سال هست که پست های اصلی رو یه تغییراتی دادن. مثلا یکی از نفرات اصلی بخش کمپین، John Mulkey هست که از آگوست 2018 تو پست Campaign Lead Game Designer داره فعالیت میکنه و تخصصش هم بازی های FPS بوده :D این خانم پستی که براش ذکر شده هم یه جورایی همون تهیه کنندگی هست، مثل Chris Lee که رییس کلی تیم ساخت Infinite ـه و اونم در اصل تهیه کننده هست. یعنی اینکه به نظر میاد الان شخصی تحت عنوان Creative Director تو استودیو فعال نباشه.

  8. رهبری تیم کمپین رو به خانم Mary Olson دادن که قبلا Audio Producer بوده و حالا شده تهیه‌‌‌کننده‌ی اجرایی Halo Infinite.
    به احتمال زیاد دوباره بخش مولتی عالی از آب درمیاد ولی رسما انتظارم رو از کمپین بشدت پایین آوردم تا ببینیم وقتی که گیم‌پلی رو آماده میکنن میتونن نظرهارو جلب کنن یا نه.
  9. مشکل halo 4.5 نه از این بنده خدا بود و نه از کس دیگه از خود مایکروسافت بود همه میدونن وقتی یکی از اعضای خود استودیو میگه میخواستیم وقت بیشتری برا halo4 بزاریم مشخصه چه خبر مدیریت احمقانه
  10. کارگردان رفته؟ وای دیگه کار ۳۴۳ تمومه!!!

    بعضیا با رفتن پروگرامر ها و گیم دیزاینر ها نسخه استودیو های سونی رو میپیچیدن ، الان چی میخوان بگن!!!! :-j:-j:-j;))=))

    آها اونوقت خروجی های سونی همشون نوابغ صنعت گیمن !!!
    از رمدی بگیر تا کارگردان هیلو و هر کی که از مجموعه مایکرو جدا میشه ، در حد دستمال کاغذی مفی میارنش پایین!

    دوتا پست متناقض تویک صفحه … عالیه :D:D:D:D

    تا قبل قضیه توسعه XGS ، عملکرد بازی ها سوژه ترولاشون بود … الآن خونه تکونی استودیو ها …. سطح ترولاشون با این اوضاع بازگشت نینتندو و مایکروسافت به کجا قراره برسه خدا میدونه …

  11. کارگردان رفته؟ وای دیگه کار ۳۴۳ تمومه!!!

    بعضیا با رفتن پروگرامر ها و گیم دیزاینر ها نسخه استودیو های سونی رو میپیچیدن ، الان چی میخوان بگن!!!! :-j:-j:-j;))=))

    اتفاقا اين بابا كارگردان Halo 5 بود كه نتيجه كارشم معلوم شد چي بود بهتر كه مرخصش كردن

  12. نکنه اونجا هم‌ برده داری نوین داشتن

    بله داشتن … قبل ماجراهای استودیو وزین ناتی داگ و راک استار هم سروصدا کرد یادمه سر توسعه هیلو 4 و 5 بشدت تو وضعیت کرانچ بسر میبردند ..
    Halo Infinite Is Taking Longer To Develop To Avoid Crunch; Main Focus Is Building Better Tools

  13. کلا این لردا و نخاله های هیلو 5 رو بفرستن خونشون بهتره …
    به نظرم اگه این اعضای جدید رو اول تو پورت پی سی MCC به کار ببرن تا کمی از ریشه های سری سر در بیارن بعد برن سر ساخت اینفینیت تا گندی که سر گاردینز زدن رو تکرار نکنند

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن