اخبار بازی ها

تهیه کننده سری Gran Turismo به دنبال بالا بردن فریم ریت است

در حال حاضر آینده سری Gran Turismo مشخص نیست اما به نظر می رسد عناوین بعدی این سری در زمینه فریم ریت پیشرفت های زیادی داشته باشند.

آقای Kazunori Yamauchi تهیه کننده سری بازی های Gran Turismo ، اخیرا در مصاحبه ای با وبسایت GTPlanet درباره آینده این فرنچایز صحبت کرد. به عقیده او رزولوشن 4K حتی بیش از نیاز این سری است ولی فریم ریت 60fps رظایت بخش نیست و او تصمیم دارد با استفاده از قدرت PlayStation 5 به 120fps و حتی 240fps برسد.

ما به جای اینکه در فریم ریت 60fps بمانیم و وضوح تصویر و رزولوشن را بالاتر ببریم،  بیشتر به پیشرفت در فریم ریت و رساندن آن به 120fps یا حتی 240fps علاقه مندیم. و من فکر می کنم این همان چیزی است که از این به بعد منجر به تغییر در تجربه ما خواهد شد.

Yamauchi همچنین راجع به میزان رشد قدرت کنسول های PlayStation از یک نسل در مقایسه با نسل قبلی آن، صحبت کرد. و به این اشاره کرد که ما دیگر شاهد جهش قدرت (و پیشرفت بازی ها)، مثل اختلافی که بین PlayStation 1 با PlayStation 2 وجود داشت، نخواهیم بود.

رفتن از PS1 به PS2 صد بار اختلاف، در کارایی و پرفورمنس بین این دونسل به وجود آورد. پیشرفتی که دیگر مشابهش امکان پذیر نیست.

بازی Gran Turismo Sport آخرین عنوان در سری Gran Turismo است که به صورت انحصاری برای PlayStation 4 عرضه شده و کماکان پشتیبانی از آن با انتشار محتواهای جدید، ادامه دارد.

برچسب ها

علی محمد خراسانی

Video Games, Movies and TOOL

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. [QUOTE=”dark spartan, post: 4699070, member: 128688″]
    چه ربطی به قدرت ps5 نسبت به ps4 داره؟هر کسی که کوچک ترین اطلاعاتی از دنیای تکنولوژی داشته باشه میدونه تفاوت سخت افزار نسل به نسل کمتر میشه.ps2 نسبت به ps1 حدود ۱۰۰ برابر یا بیشتر قدرت داشته ps3 نسبت به ps2 حدود ۳۷ برابر قدرت داشت و ps4 هم نسبت به ps3 حدود ۸ برابر قدرت داشت.حالا [B]از کجا تعبیر کردی[/B] ps5 تغییر چندانی با ps4 نداره و قدرتمند نیست؟هیچ کنسول و هیچ نسلی نمیتونه جهش ps2 نسبت به ps1 رو داشته باشه و این یه فکته و به این معنی نیست ps5 ضعیفه.
    [/QUOTE]
    از اونجا تعبیر کردم ps5 تغییر چندانی با ps4 نداره که ps2 نسبت به ps1 حدود ۱۰۰ برابر یا بیشتر قدرت داشته ps3 نسبت به ps2 حدود ۳۷ برابر قدرت داشت و ps4 هم نسبت به ps3 حدود ۸ برابر قدرت داشت.
    ez clap:D

  2. [QUOTE=”DeadPooLX, post: 4699008, member: 126204″]
    ملت احمقن نیستن که سر بازیهای آنلاین بحث 300 فریم فیکس کنن .شما دوربین گوشی 60 فریم رو بزار روی 960 فریم ببین چشت نمیفهمه ؟ روونی بیداد میکنه اصلا
    [/QUOTE]
    من اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارم ولی واحد فریم بر ثانیه در زمینه تصویر برداری و پخش تصویر باهم متفاوتن.
    شما وقتی در مورد فریم بر ثانیه دوربین صحبت میکنید یعنی اینکه دوربین مذکور میتونه فریم ها (جزییات) بیشتری در هر ثانیه ضبط کنه و خب شما اون جزییات روی یه نمایشگر 30 هرتزی هم میتونید ببینید.
    تا جایی که من میدونم چشم انسان نهایتن 74 فریم در ثانیه رو تشخیص میده ولی مشکل اینجاست که در یک نمایشگر 60 هرتزی امکان داره مغز انسان نتونه بعضی از فریم هارو به موقع تشخیص بده و آنالیز کنه. برای همین هم از یه نمایشگر از رفرش ریت بالاتر استفاده میکنن تا بتونه این ضعف رو پوشش بده.
    همونطور که دوست عزیز Boss گفتن، نمایشگرهای بالای 120 هرتز عملا کارایی ندارن و صرفن ازشون برای مارکتینگ و استفاده تبلیغاتی استفاده میشه.
    در تکنولوژی مرحوم پلاسما رفرش ریت تقریبا محدودیتی نداشت و تا 600 هرتز رفرش ریت رو ساپورت میکرد. ولی شما نمی تونستی هیچ اختلافی با یه lcd 120hz توش پیدا کنی.
    اینم در نظر داشته باش اغلب چیزهایی که تگ گیمینگ میخورن بیشتر یه جور کلاهبرداری مدرن محسوب میشن و لزوما قرار نیست اختلافی در پرفورمنس به وجود بیارن. نمونه بارزش مادربردهای گیمینگ!

  3. این یامائوچی آدم نمیشه مثل اینکه…بجز این جوگیرایی که با این عددا پز میدن، کسی هست که واقعا 240 فریم بخواد آخه؟ به جز بازیهای VR، همون 120 هم اضافی به نظر میرسه.
    زودتر این وضعیت برزخی وسط نسل تموم بشه، راحت شیم…
    هر روز یکی از طرف سونی و مایکروسافت میاد یه مضخرفی میگه میره…ملت هم با فریم ریت و ترافلاپس و اینجور مضخرفات میزنن توی سر و کله همدیگه.
    قضیه فریم ریت هم مثل همون رزولوشن چند سال پیشه که همه دنبال این بودن یه عدد بالاتری بگن که توجه‌ها رو به خودشون جلب کنن.
    آخر نسل هم دوباره می‌بینیم بهترین و پرافتخارترین بازی‌ها صرفا 30 فریم بر ثانیه بودن و بعدش یه فلش بک میزنیم به این مصاحبه‌ها و بحث‌ها و دوباره می‌خندیم.

  4. [QUOTE=”mostafa682, post: 4698937, member: 50626″]
    یاماءوچی گفته مدلینگ پیستها و ماشین ها نسل بعدی هستن، کلا گرافیک بازیو نسل بعدی میدونه (همینطورم هست) بنظرش نسل بعد بهبود گرافیکی کافیه و دوست داره فریم ریت رو ببره بالا
    [/QUOTE]
    ایشون در گذشته هم از این دست صحبت ها زیاد کردن! به نظر من بهتره منتظر بمونیم و نتیجه رو ببینیم.

  5. [QUOTE=”z2s sas, post: 4698933, member: 23002″]
    منظور ایشون از اختلاف بین ps1 و ps2 و اینکه دیگه در ps5 دیگه شاهد همچین اختلافاتی نخاهیم بود، در مورد سری بازیهای gt است. که من سعی کردم در متن خبر تا جایی که میشه این مفهوم رو برسونم.
    از گفته های ایشون میشه دوتا تعبیر کرد. اولیش یعنی ps5 نسبت به ps4 اونقدر هم قدرتمند تر نیست و ایشون نمیتونه در هر دو زمینه نسخه بعدی رو بهبود ببخشه. دومیش اینکه ایشون واقعن نیازی نمی بینه که در زمینه گرافیک تلاش بیشتری بکنه.
    خلاصه اینکه پیشرفت در فریم ریت هم کم پیشرفتی محسوب نمیشه.:D
    [/QUOTE]
    یاماءوچی گفته مدلینگ پیستها و ماشین ها نسل بعدی هستن، کلا گرافیک بازیو نسل بعدی میدونه (همینطورم هست) بنظرش نسل بعد بهبود گرافیکی کافیه و دوست داره فریم ریت رو ببره بالا

  6. منظور ایشون از اختلاف بین ps1 و ps2 و اینکه دیگه در ps5 شاهد همچین اختلافاتی نخاهیم بود، در مورد سری بازیهای gt است. که من سعی کردم در متن خبر تا جایی که میشه این مفهوم رو برسونم.
    از گفته های ایشون میشه دوتا تعبیر کرد. اولیش یعنی ps5 نسبت به ps4 اونقدر هم قدرتمند تر نیست و ایشون نمیتونه در هر دو زمینه نسخه بعدی رو بهبود ببخشه. دومیش اینکه ایشون واقعن نیازی نمی بینه که در زمینه گرافیک تلاش بیشتری بکنه.
    خلاصه اینکه پیشرفت در فریم ریت هم کم پیشرفتی محسوب نمیشه.:D

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن