اخبار بازی ها

جزئیات سرویس Stadia به طور رسمی اعلام شد

سرویس stadia

«شرکت گوگل» طی استریم Stadia Connect جزئیات تازه‌ای را درباره سرویس Stadia اعلام کرد. علاقه‌مندان هم اکنون قادرخواهند بود Founder’s Edition این سرویس را به قیمت 129.99 دلار تهیه کنند. با تهیه «فاندرز ادیشن» خریداران صاحب یک کنترل بازی، Chromecast Ultra (با طول 6 سانتی‌متر) بازی Destiny 2 و سه ماه حق عضویت در اشتراک Pro و یک بادی پس سه ماهه برای گذاشتن در اختیار یک دوست می‌شوند. ابتدا در هنگام انتشار تنها از طریق خرید اشتراک می‌توانید از Stadia استفاده کنید. هزینه اشتراک Stadia Pro به صورت ماهیانه برابر با 9.99 دلار خواهد بود که یکی از ویژگی‌هایی که در دسترس خریدار می‌گذارد، امکان استریم بازی‌ها به صورت 4K-60fps است. نکته حائز اهمیت: تنها عناوین قدیمی از طریق این اشتراک قابل بازی خواهند بود و برای تجربه بازی‌های جدید، باید آن‌ها را جداگانه تهیه کنید!

اشتراکی مجزا در سال 2020 برای این سرویس در دسترس قرار می‌گیرد که کاملاً رایگان بوده و تنها اجازه استریم به صورت 1080p را به شما می‌دهد. حداقل سرعت مورد نیاز برای تجربه stadia برابر است با سرعت دانلود 10 مگابیت در ثانیه و آپلود 1 مگابیت در ثانیه آپلود. برای تجربه بازی‌ها با کیفیت 4k نیاز به اینترنتی با سرعت 35 مگابیت در ثانیه دارید. در هنگام عرضه برای استفاده از Stadia به Chromecast نیاز خواهید داشت اما در آینده، از طریق تمامی ابزار گوگل (که مرورگر کروم نیز در سال 2020 به این لیست افزوده می‌شود) نیز می‌توان از این سرویس استفاده کرد

بازی‌هایی که برای اشتراک این سرویس در نظر گرفته شده‌ است عبارتند از Destiny 2 – Assassin’s Creed OdysseyThe Division 2 – DOOM. همچنین هر سه نسخه بازی Tomb Raider نیز شامل لیست فوق می‌شود. لاین آپ Google Stadia در هنگام عرضه 31 عنوان مختلف را در بر می‌گیرد و طبق اعلام رسمی، سرویس Stadia در تاریخ 14 نوامبر 2019 برابر با 23 آبان 1398 عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد گوگل نبرد با غول‌های بزرگ صنعت بازی را به طور جدی آغاز نموده و حتی برای ارائه اطلاعات سرویس خود، منتظر یکی از مهم‌ترین مراسم مرتبط به بازی‌ها، یعنی رویداد E3 2019 نیز نمانده است. باید دید آیا این کمپانی با توجه به سیاست‌های فعلی شانسی در بازار گیمینگ دارد یا خیر.

برچسب ها

شروین ژاوه

دانشجوی سال آخر حقوق. به نوشتن نقد و مقاله‌های مرتبط به بازی‌ علاقه دارم.
طرفدار پروپاقرص اَسسینز کرید-رینبو سیکس سیج و بازی‌های نقش آفرینی‌هم هستم.

نوشته های مشابه

‫22 نظرها

  1. سرویس 4G از سر 8K هم زیاد دیگه 5G بماند دارم میگم نت موبایل کلا خیلی گرون تره نسبت به بقیه نت ها و خوب محدودیت حجمی هم داره 5G هم بیاد یهو معجزه نمیشه که این محدودیت حجم برطرف بشه

    دقیقا همون چیزی که خودت گفتی فرقی نداره چه چیزی داری استریم میکنی بسته به رنگ بندی تصویر سرعت حرکت دوربین بیت ریت ویدئو دریافتی تغییر میکنه و خوب ماکسیموم چیزی که اعلام کردن 35 مگابیت ـه

    اون که 4g برای 8کی هم خوبه فقط تو حالت پایلوت هست وگرنه نهایت توان 5جی هم شاید 60 فریم با 4کی باشه
    شاید اینجا اتفاق نیفته ولی احتمالا با توجه همین حجم مصرفی وحشتناک تو مناطقی که سرور های اصلی وجود دارند ، اپراتور ها دیتا رو مستقیما از خود سرور ها عبور بدن تا هزینه سنگینی گرفتار کاربر نشه

  2. @LiFE iS 5TrAnG3
    @benjohn
    پس با این اوصاف میشه گفت مصرف حجم اینترنت به صورت فریم کانت هست
    مثلا تو بازی مثل اسپایدر-من که سرعت حرکات و در نتیجه فریم و تصویر زیادتر میشه ما به نت قویتری احیتاج داریم.
    البته با توضیحاتی که شما دادید به نظر میرسه اختلاف مصرف دیتا و کیفیت اینترنت در بازی که فریم و جابه جایی کمتری داره نسبت بازی که فریم بیشتری داره (بر اساس ریت ثابت) ، میتونه خیلی زیاد باشه.

    زیاد فرقی نداره یـ تصویر با رنگ بندی بالا ولی تحرک کم میتونه از یـ تصویر با تحرک بالا ولی رنگ بندی پایین مصرفش بیشتر باشه شما همین الان با Pot Player یـ ویدئو باز کن Ctrl+F1 بزن ببین مصرف لحظه ای بیت ریتش چجوریه …..

  3. @LiFE iS 5TrAnG3
    @benjohn
    پس با این اوصاف میشه گفت مصرف حجم اینترنت به صورت فریم کانت هست
    مثلا تو بازی مثل اسپایدر-من که سرعت حرکات و در نتیجه فریم و تصویر زیادتر میشه ما به نت قویتری احیتاج داریم.
    البته با توضیحاتی که شما دادید به نظر میرسه اختلاف مصرف دیتا و کیفیت اینترنت در بازی که فریم و جابه جایی کمتری داره نسبت بازی که فریم بیشتری داره (بر اساس ریت ثابت) ، میتونه خیلی زیاد باشه.
  4. من یه چیزی رو متوجه نمیشم.
    این روش دقیقا مثل اینه که وقتی دارید بازی میکنید انگار دارید از یوتوب ویدیو نگاه می کنید؟
    قاعدتا نباید اینطوری نباشه. میزان مورد نیاز دیتای اینترنت و کیفیتش برای هربازی باید متفاوت باشه. مثلا یه بازی خطی که پلیر باید از نقطه A به B بره قطعا نیاز به دیتای کمتری نسبت به یه بازی جهان باز که شما در هر لحظه هرجا بخواید میتونید برید، داره.
    برداشت من درسته یا کلا بازیها کاملا شبیه استریم یه ویدیو میمونه. یعنی فرقی نداره شما CHESS 3D آنلاین استریم بازی کنید یا مثلا GTA رو؟؟؟
    اگر کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره

    البته تو استریم شما هر چی تعداد رنگت بالاتر باشه و همینطور تصاویر سریعتر حرکت کنن پهنای باند بیشتری نیاز داری
    بهمین خاطر شطرنج راحتتر استریم میشه تا یه بازی مثل GTA ولی تفاوتشون خیلی نیست. در ضمن مثلا یه بازی دو بعدی مثل Rayman شاید پهنای باند بیشتری نسبت به بازیهای سنگین سه بعدی نیاز داشته باشه.
    در کل تکنولوژی نمایش تصاویر فرقی با خود یوتیوب نمیکنه. حتی قراره بشه یه ویدئوی یوتیوبی که کسی دیگه آپلود کرده شما بتونی بازی کنی

  5. خب با 4g نهایت بتونی 1080p&60fps بازی کنی ولی همین 5g نتایج تست هاش قشنگ نشون میده که بهترین تجربه ی کلاود استریمینگ روی همین بستر هست ، مخصوصا موبایل که پلتفرم مهمی هم هست

    سرویس 4G از سر 8K هم زیاد دیگه 5G بماند دارم میگم نت موبایل کلا خیلی گرون تره نسبت به بقیه نت ها و خوب محدودیت حجمی هم داره 5G هم بیاد یهو معجزه نمیشه که این محدودیت حجم برطرف بشه

    من یه چیزی رو متوجه نمیشم.
    این روش دقیقا مثل اینه که وقتی دارید بازی میکنید انگار دارید از یوتوب ویدیو نگاه می کنید؟
    قاعدتا نباید اینطوری نباشه. میزان مورد نیاز دیتای اینترنت و کیفیتش برای هربازی باید متفاوت باشه. مثلا یه بازی خطی که پلیر باید از نقطه A به B بره قطعا نیاز به دیتای کمتری نسبت به یه بازی جهان باز که شما در هر لحظه هرجا بخواید میتونید برید، داره.
    برداشت من درسته یا کلا بازیها کاملا شبیه استریم یه ویدیو میمونه. یعنی فرقی نداره شما CHESS 3D آنلاین استریم بازی کنید یا مثلا GTA رو؟؟؟
    اگر کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره

    دقیقا همون چیزی که خودت گفتی فرقی نداره چه چیزی داری استریم میکنی بسته به رنگ بندی تصویر سرعت حرکت دوربین بیت ریت ویدئو دریافتی تغییر میکنه و خوب ماکسیموم چیزی که اعلام کردن 35 مگابیت ـه

  6. من یه چیزی رو متوجه نمیشم.
    این روش دقیقا مثل اینه که وقتی دارید بازی میکنید انگار دارید از یوتوب ویدیو نگاه می کنید؟
    قاعدتا نباید اینطوری نباشه. میزان مورد نیاز دیتای اینترنت و کیفیتش برای هربازی باید متفاوت باشه. مثلا یه بازی خطی که پلیر باید از نقطه A به B بره قطعا نیاز به دیتای کمتری نسبت به یه بازی جهان باز که شما در هر لحظه هرجا بخواید میتونید برید، داره.
    برداشت من درسته یا کلا بازیها کاملا شبیه استریم یه ویدیو میمونه. یعنی فرقی نداره شما CHESS 3D آنلاین استریم بازی کنید یا مثلا GTA رو؟؟؟
    اگر کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره
  7. اینا مشکل پینگ رو چطور حل میکنن،اگر همه پردازش مستقیم از سرور باشه؟ شما بگو عرف پینگ تو کشور ها حول 20 میچرخه(خیلی خوب گفتم)،این یعنی بازی با 20 میل ثانیه تاخیر؟
    مگر نت ماهواره تغییری بتونه تو این سرعت بده
  8. البته ربطی به 5G نداره نت موبایل همیشه جزو گرون ترین نت ها محسوب میشده و محدودیت حجمی هم داره !

    خب با 4g نهایت بتونی 1080p&60fps بازی کنی ولی همین 5g نتایج تست هاش قشنگ نشون میده که بهترین تجربه ی کلاود استریمینگ روی همین بستر هست ، مخصوصا موبایل که پلتفرم مهمی هم هست

  9. ببینید دوستان موج اجرای بازی از طریق استریم همزمان با شروع فناوری 5g آغاز شده پس اگه کشوری از همچین فناوری برخوردار نیست فعلا باید قید این نوع بازی کردن رو بزنن گیمراش

    البته ربطی به 5G نداره نت موبایل همیشه جزو گرون ترین نت ها محسوب میشده و محدودیت حجمی هم داره !

  10. یکمی هم با دید مثبت به این قضیه نگاه بشه بد نیست ها !
    اول از همه ایران رو باید کلا در این قضیه جدا کنیم و تا زمانی که سرور گوگل داخل کشور نباشه فکر نکنم بشه بازی کرد !
    ولی برای خارجیها که فیلم و سریال 4k استریم میکنن 16 گیگ در ساعت اونقدر ها چیز فضایی نیست
    الان در ترکیه پکیج شبکه های d-smart + اینترنت فیبرنوری 100 مگابیتی نامحدود ماهانه 190 لیر هست ! ( حالا ترکیه که از این لحاظ قابل مقایسه با کشور های پیشرفته نیست )

    قیمتش هم به نظر من که خوبه :D یعنی الان فقط خود کارت گرافیکی که 4k 60 fps بده هزینه اش حدود 70 ماه اشتراک stadia هست.
    تنها ایراد مهمش به نظر تعداد کم بازیهاست :-"

  11. گوگل که نمیتونست کنسول بزنه چون اصلا نمیتونن با سونی مخصوصا و ماکرو رقابت کنن تا بیان چندتا استودیو بزنن و.. به دنگ و فنگش نمیارزه بعد الان سه تا کمپانی گردن کلفت هستن نیتندو هم که از قدیم بازار خودش داشته و بی رقیبه تقریبا
  12. این نوع استریمینگ رو انویدیا قبلا ارائه کرده بود اتفاقا مال اونا این مزیت رو داشت که بازیهای استیم و چند تا استور دیگه رو ساپورت میکرد با این روش محدود نبودی که از میون چند بازی نتخاب کنی.
    این نوع روش گوگل رو هر شرکت دیگه ای ارائه میکرد مطمئنا شکست میخورد اما شاید گوگل با پولش بتونه این سرویس رو موفق کنه. شاید
  13. تا وقتی که مشکل Input Lag شدید سرویسای استریم رو حل نکنن که به نظرم تقریبا غیرممکنه هیچوقت جای کنسول‌ها و به خصوص پی‌سی رو نمیگیرن. (کنسولا Input Lag دارن حالا ولی نه انقد زیاد) چون بخش زیادی از بازیای جدید محبوب آنلاین Competitive هستن و بازی کردنشون با این سرویسای استریم کاملا مسخرس.
  14. در کل فعلا به صرفه نمیاد چون اون پولی که میدی شامل عناوین جدید هم نمیشه لاین اپ اش هم ضعیفه فقط ۳۰ تا بازی به نظر دارن عجله میکنن برای عرضش بهتر بود برای اوایل 2020 در نظر میگرفتن ولی خب اطلاعات سرعتش بد نیست 4k نه اون هیچی ولی حداقل سرعتش

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن