اخبار بازی

Co-op راز موفقیت Dead Island

در طی نشستی که امروز در GamesCom برگزار شد، Guido Eickmeyer از استودیوی Deep Silver اعلام کرد که عنوان Dead Island تاکنون بیش از 4 میلیون نسخه فروش داشته است. اما دلیل این موفقیت بزرگ چیست؟

به گفته‌ی Guido Eickmeyer راز موفقیت Dead Island، نه تریلر سینماتیک فوق زیبای آن، نه نقد‌وبررسی های بازی (Dead Island در Metacritic هیچ گونه درخششی از خود نشان نداده) و نه بودجه‌ی ساخت و تبلیغات آن – چون Eickmeyer ادعا کرده که آن‌ها حتی نزدیک به مقدار پولی که دیگر ناشران برای توسعه و مارکتینگ عناوین بزرگ AAAیشان خرج می‌کنند، برای Dead Island صرف نکرده‌اند – بلکه Guido تنها به یک ویژگی اشاره کرده است: Co-op.

از زمان عرضه‌ی بازی، جمع مدت زمانی که بازیکن‌ها به صورت Co-op به انجام Dead Island پرداخته‌اند به بیش از 6500 سال رسیده است! ترکیب این ویژگی با مکان‌ها و محیط‌های بازی، دشمنان کج و معوج (زامبی)، پیچیدگی نسبتا زیاد گیم پلی و المان‌های RPGگونه باعث شد که فروش Dead Island در سراسر جهان به بیش از 4 میلیون نسخه برسد.

بر خلاف سنت همیشگی، که فروش عناوین تنها در زمان لانچ در اوج می‌باشد و بعد از چند هفته کاملا از جدول فروش محو می‌شوند، آقای Eickmeyer گفته است که فروش Dead Island به صورت مداوم در طول یک دوره‌ی زمانی بلند مدت بوده است. Eickmeyer همچنین اضافه کرد که نرخ خرید افزودنی‌های Dead Island به 53 درصد رسیده است.

طبیعتا، با توجه به فروش بالای بازی، ما باید منتظر عرضه‌ی دنباله‌های Dead Island نیز باشیم!
اولین دنباله‌ی این عنوان تحت عنوان Riptide چندی پیش توسط Dead Silver به صورت رسمی تایید شد. Riptide که برای عرضه در سال 2013 برنامه ریزی شده، همچنان بر روی Co-op تمرکز ویژه‌ای دارد و البته زامبی‌های دوست داشتنی نیز باز خواهند گشت. خوشبختانه به زودی شاهد منتشر شدن اخبار و اطلاعات جدید از آن خواهیم بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا