اخبار بازی

گزارش – علاقه استودیو‌های بریتانیایی به ساختن بازی برای XONE و PS4

TIGA – شبکه‌ای برای توسعه‌دهندگان و ناشرین عناوین دیجیتال – طی پژوهش جدید خود نشان می‌دهد که استودیو‌های بریتانیا در آینده وقت بیشتری را (نسبت به گذشته) صرف ساختن بازی برای XONE و PS4 خواهند کرد. یافته‌های حاصل از این پژوهش که متعلق به 100 استودیوی بریتانیایی است، زمان حال و آینده را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نتیجه‌ای را گزارش کرده است.

پلتفرم‌ها:
در حال حاضر بیشترین فعالیت این استودیوها صرف ساختن بازی‌ برای پلتفرم‌های PC ،Apple و اندروید می‌شود. iPad با 73 درصد در مقام اول قرار گرفته و بعد از آن iPhone با 72 درصد در مقام دوم است. PC با 63 درصد در جایگاه سوم و اندروید هم با 62 درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته است. پژوهش اخیر نشان می‌دهد که در آینده این درصدها با تغییر مواجه خواهد شد، تا جایی که تمایل استودیوها نسبت به پلتفرم PC پانزده درصد کاهش پیدا خواهد کرد و این مورد برای iPad و iPhone به ترتیب 8 و 7 درصد خواهد بود.

«علاقه استودیوهای بریتانیا در آینده نسبت به ساختن بازی برای Xbox One و PS4 کاملا متفاوت از وضعیت فعلی خواهد بود. در حال حاضر 17 و 15 درصد از استودیو‌های بریتانیایی در حال فعالیت بر روی XONE و PS4 هستند (و یا بازی‌هایی که توسط این استودیو‌ها برای پلتفرم‌های XONE و PS4 ساخته شده، در همین مقدار خلاصه می‌شود). اما در آینده 52 درصد از این استودیو‌ها می‌خواهند بر روی XONE کار کنند و 48 درصد هم وقت خود را صرف ساختن بازی برای PS4 خواهند کرد.»

 

موتورهای بازی‌سازی:
در این گزارش نکات و طبقه‌بندی هم در مورد موتور‌های بازی‌سازی که مورد علاقه استودیو‌های بریتانیا است، گفته شده است. Unity 3D با 62 درصد در جایگاه اول قرار گرفته و جز موتور‌های محبوب این استودیوها محسوب می‌شود. Internal proprietary با 57 درصد در جایگاه دوم و  Epic Games' Unreal Engine هم با 12 درصد در جایگاه سوم است. این درصدها در آینده به ترتیب 68 درصد، 35 درصد و 23 درصد خواهد بود.

جزییات بیشتر از پلتفرم‌ها و موتور‌های بازی‌سازی این استودیوها به همراه نتیجه‌گیری که شما از آن خواهید داشت…
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا