اخبار بازی

کنسول PS4 پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر 2016 شد

برای چند ماه گذشته در آمریکای شمالی، کنسول Xbox One مایکروسافت پرفروش‌ترین کنسول در این بازار بود؛ اما هم‌اکنون این وضعیت تغییر کرده و Playstation 4 که پرفروش‌ترین کنسول نسل حاضر شناخته می‌گردد، توانسته جایگاه نخست را از Xbox One پس بگیرد.

وب‌سایت VentureBeat گزارش داده که بر اساس اطلاعات سازمان NPD، کنسول Playstation 4 پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر 2016 میلادی در آمریکای شمالی‌ست.

این گزارش اشاره می‌کند که کنسول Playstation 4 سونی پس از ماه June 2016 میلادی توانسته جایگاه نخست پرفروش‌ترین کنسول را در این بازار برای بار دیگر بدست آورد. در ماه نوامبر 2016 میلادی شاهد عرضه‌ی کنسول میان نسلی PS4 Pro و همچنین هدست واقعیت مجازی سونی Playstation VR بودیم که قطعاً در کنار روزهای جمعه‌ی سیاه و دوشنبه سایبری در شناخته شدن Playstation 4 به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازار بی‌تاثیر نبوده‌اند.

تحلیلگران و قطعاً علاقه‌مندان بی‌صبرانه منتظر گزارش ماه دسامبر 2016 هستند؛ چرا که با توجه به عرضه‌ی انحصاری The Last Guardian برای Playstation 4 و Dead Rising 4 برای Xbox One و همچنین نبود بازی شخص ثالث [Third-Party] مهمی در این ماه، موفقیت هر کدام از کنسول‌ها غیر قابل پیش بینی مشخصی‌ست.

با اینکه مایکروسافت با Xbox One در جایگاه دوم این بخش قرار می‌گیرد اما مایک نیکولز [Mike Nichols]، رئیس بخش بازاریابی این شرکت در گفتگو با VentureBeat اعلام کرده که برند Xbox در بازار موفق بوده است. وی اعلام کرد که تعداد بازیکنان Xbox Live در جمعه سیاه بیش از 40 درصد نسبت به دوره‌ی مشابه گذشته افزایش یافته است. وی همچنین اذعان داشت که عرضه‌ی مدل Xbox One S توانسته باعث تغییر جایگاه Xbox One در بازار و افکار عمومی گردد. بی‌شک شناخته شدن Xbox One S به عنوان ارزان‌ترین کنسولی‌ که از دیسک‌های 4K بلوری پشتیبانی می‌کند با توجه به عدم پشتیبانی PS4 Pro از این مورد، در این امر بی‌دخیل نبوده است.

رقابت دو نفره‌ی مایکروسافت و سونی تنها تا ماه مارس 2017 میلادی جریان خواهد داشت چراکه در آن زمان شاهد عرضه‌ی کنسول Nintendo Switch خواهیم بود و بی‌شک رقیب جدی برای دو شرکت دیگر به حساب خواهد آمد. تریلر رونمایی از کنسول مورد بحث بیش از 21 میلیون بار دیده شده و به موجب آن آگاهی عموم از این کنسول و قابلیت‌هایش بسیار بالاست و با توجه به وضعیت بهتری که نسبت به Wii U دارد می‌توان به موفقیت احتمالی آن امیدوار بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا