اخبار بازی

کنسول سوئیچ بر روی داک قدرتمندتر عمل خواهد کرد

بر اساس اطلاعات فنی که ظاهراً توسط یک سازنده چینی در مورد کنسول نینتندو سوئیچ به بیرون درز کرده است می‌توان دریافت که در صورت استفاده از حالت‌های قابل‌حمل یا نصب‌شده بر روی داک این کنسول، شاهد تفاوت‌های مهمی در پردازش بازی‌ها خواهید بود.

در حالتی که کنسول به‌صورت قابل‌حمل استفاده می‌شود، فرکانس کاری CPU سوئیچ برای هسته‌های صفر و سه برابر 314 مگاهرتز و برای هسته‌های یک و دو 726 مگاهرتز بوده و نرخ کلاک GPU معادل 275 مگاهرتز است. با توجه به بنچمارکی که در این حالت انجام شده است، توان پردازشی این کنسول در این حالت 375 گیگافلاپس است.

در حالت دوم و در حالی که کنسول بر روی داک نصب شده و از آن استفاده می‌شود، تغییرات زیادی در مقادیر فرکانس کاری و توان پردازی کنسول ایجاد خواهد شد. در این حالت تمام هسته‌های پردازنده مرکزی با فرکانس کلاک 2143 مگاهرتز کار خواهد کرد؛ اما نرخ کلاک پردازنده گرافیکی کنسول نینتندو سوئیچ به 1005 مگاهرتز افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس بنچمارک انجام شده در این حالت توان پردازشی کنسول به مقدار875.77 گیگافلاپس می‌رسد.

با توجه به این بنچمارک، در حالت نصب شده بر روی داک نرخ فریم پردازنده‌ها معادل 806 FPS است و اگر بخواهیم آن را با کنسول‌های رقیب مقایسه کنیم باید بدانید که این نرخ برای کنسول Xbox One برابر 1060 FPS، برای PS4 معادل 1349 FPS و برای PS4 Pro برابر 2983 FPS است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا