اخبار بازی

کارگردان Valiant Hearts شرکت Ubisoft را ترک کرد

Yoan Fanise بعد از 14 سال فعالیت کمپانی Ubisoft را ترک کرد. در ادامه با بازی سنتر همراه باشید.

Yoan Fanise بعد از 14 سال فعالیت در Ubisoft به منظور ادامه یک، شروع تازه شرکت Ubisoft این ناشر فرانسوی را ترک کرد. در سال 2001 او به عنوان طراح صداها برروی Beyond Good & Evil با Michel Ancel، کار کرد و در آخر روح یک بازی مستقل را روی Valiant Hearts دمید. ولی این بازی که یک بازی مستقل نیز به حساب می آمد نوانست مثل AAA بزرگی به مانند Assassin's Creed رشد کند.

Yoan Fanise درمورد ترک Ubisoft گفت:«تصمیم سختی بود. ترک Ubisoft بعد از 14 سال برای من فراموش نشدنی هست، درست مثل ترک یک خانواده و فامیل هست. من به خودم افتخار می کنم که بخشی از یک تیم بسیار خلاق در صنعت گیم بودم.»

Yoan Fanise در گفتگو جدید خود بیان کرد:«تولید Beyond Good & Evil با یک تیم 30 نفره منحصربفرد، و قدرت خلاقیت Michel Ancel به انجام رسید. ما بیشتر رشد می کردیم؛ و قدرت خلاقیت و روحیه ما کاهش پیدا می کرد. برای تکامل تکنیکی یک بازی AAA به 100, 250, 500 کارمند نیاز بود، ولی در بخش انسانی و خلاقیت برخی چیزها وجود نداشتند. برای مثال من درمورد برخی پروژه های بزرگ و تیمی را مثل Assassin's Creed می گویم که در این گونه پروژه ها ارتباطی مستقیم بین برخی کارمندان و اعضا در دسته های مختلف وجود نداشت، تعامل شما محدود هست و واقعا دشوار هست که یک چشم انداز بزرگ برای پایان رسان یک بازی داشته باشید.»

او درمورد پروژه Beyond Good & Evil گفت:«بخاطر این مسائل من بعد از کار برروی Assassin’s Creed III نیاز به یک شروع مجدد با Valiant Hearts داشتم، پروژه ای که توسط Paul Tumelaire که استعداد فوق العاده ای داشت کلید خورد. در Valiant Hearts ما روح Beyond Good & Evil را برگرداندیم، با خلاقیتی که انجام دادیم تمام فرایند تولید بازی از جمله برنامه نویسی، طراحی مراحل و طراحی بازی را همه ما با هم انجام دادیم. Yves Guillemot مدیر عامل Ubisoft به این بازی علاقه داشت و دوست داشت این بازی در بازاریابی بهتر عمل کند. هم اکنون 1 میلیون گیمر در حال انجام بازی ما هستند، سوالات بسیار زیادی به دست ما می رسید و برخی مواقع ممکن بود افراد سوالات حساسی برسند و سوالاتی که عمق بیشتری دارند و در آخر همچنان بازی سرگرم کننده هست. اما واقعیت این هست که شما باید Valiant Hearts را مانند یک کامیون مواد غذایی در یک پارکینگ یک رستوان غول پیکر فرض کنید.»

اما درمورد Valiant Hearts:«منظور من تجارت هوشمندانه هست، با وجود موفقیت بازی و بیش از 1 میلیون بازیکن در این بازی و همچنین جوایز زیاد،این بازی درآمد کمی برایمان در مقایسه با  بازی های blockbusters داشت و این موضوع واقعا برایمان سخت هست. باید بگویم این موضوع مثل این هست که،به شما اجازه پخت غذا برای یک رستوران زنجیره ای موفق داده می شود و، برخی غذاها در آنجا آماده هستند و سپس شخصی از شما سوال می کند آیا مایل هستید غذایتان را وارد رستوران کنید؟ آن وقت شما چکار می کنید؟ »

Fanise در آخر گفت:«فرصت های زیاد و بسیار قابل توجهی وجود دارند، و من هنوز به دنبال پیدا کردن هیجان انگیز ترین این فرصت ها هستم، خوب چرا من واقعا به سراغ مستقل شدن نمی روم با 2 سال کار برروی Valiant Hearts،بعد از اینکه می گوییم fake indie؟ در آینده نزدیک خواهیم دید.»

از سوابق  Yoan Fanise می توان به کار طراح بخش صدا در Ubisoft بررروی بازی های: Tom Clancy's Ghost Recon: Phantoms,Valiant Hearts: The Great War,Assassin's Creed III,Rabbids Go Home ,Rabbids Go Home ,Rayman Raving Rabbids  ,Peter Jackson's King Kong: The Official Game و Beyond Good & Evil و همچنین کارگردانی Rayman Raving Rabbids و Rabbids Go Home و همچنین تولید بخش جنگ های دریایی Assassin's Creed III اشاره کرد.

او هم اکنون Creative Director یک عنوان معرفی نشده در شغل جدید خود خارج از Ubisoft هست.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا