اخبار بازی

کارگردان Hitman: Absolution: آموختن انتخاب های پیش رو به بازیباز ها سخت است

شرکت IO Interactive مسیر سختی را پشت سر گذاشت تا به بازیباز ها بیاموزد که برای حل مشکلات در بازی Hitman: Absolution  چه انتخاب هایی را پیش رو دارند. آقای Tore Blystad در گفتگو با سایت Gamasutra عنوان کرده است که تعداد کمی از استودیو ها هستند که به بازیباز ها راه حل های بسیار در طول مسیر بازی ارائه می دهند. آقای Blystad در این مورد می گوید: "در طول طراحی مراحل، طراحی ساختار بازی و طراحی تکنیکی بازی مراحل بسیاری طی می شود، تا بتواند به نتیجه ای جذاب برای بازیباز منتهی شود و نه این که مرتبا شما را بکشد. در نتیجه بیشتر سعی می شود تا بازیباز به کنترل بازی بپردازد تا این که بازی بازیباز را کنترل کند و بلافاصله منجر به کشته شدن بازیباز بشود و شما مجبور شوید دوباره بازی را از اول شروع کنید." وی در ادامه می گوید: "این مساله بسیار سخت است که به بازیباز ها بیاموزیم که هدفی که بازی قصد طی کردن آن را دارد همین است، به خاطر این که اکثر افراد  به طور فزاینده ای به انجام بازی هایی می پردازند که به آن ها  یک چیز گفته شده است و اگر از این مسیر منحرف شوید، به هیچ هدفی نمی رسید. این طور به نظر می رسد که شما فقط به همین تجربه در بازی دست پیدا می کنید. اما چیزی که ما به بازیباز ها می گوییم این است که نه، شما خودتان می توانید دست به انتخاب بزنید."
آقای Tore Blystad در توضیح این موضوع می گوید: "اگر می خواهید به اینجا یا آنجا بروید یا می خواهید این افراد را بکشید یا نکشید، این انتخاب ها مسیر بازی را تغییر خواهد داد، وقتی این موضوع را دریابید شما به نوعی انتخاب می رسید. پس در اولین مراحل ساخت بازی به طور مداوم روی این پروسه کار کردیم. و حتی الان هم با خود می اندیشیم که آیا ما همه چیز هایی را که بازیباز ها برای فهمیدن گیم پلی و احتمالات بازی به آن نیاز دارند، به آن ها آموخته ایم؟"
پیش از این استودیو Arkane سازنده عنوان Dishonored نیز صحبت هایی مشابه را در مورد روش هایی که به بازیباز ها نکاتی را می آموزد عنوان کرده بود. Julien Roby تهیه کننده اجرایی استودیو Arkane در این مورد می گوید: "ما سعی نکردیم بازی را برای بازیباز راحت تر کنیم، اما در بعضی مواقع ما اگر به بازیباز ها اطلاعاتی را ندهیم آن ها در بازی گم می شوند و نمی دانند که چه کار باید بکنند. این مساله باعث می شد که بازیباز ها دچار سردرگمی شوند. پس سعی کردیم یک سری از عناصر را به کار ببریم که به عنوان راهنما تا حدودی به بازیباز ها کمک کند." وی در ادامه میگوید: " در غیر این صورت مشاهده می شد که بازیباز ها راه خودشان را می رفتند و  نمی دانستند که چه کار باید بکنند. آن ها حتی از پله ها هم بالا نمی رفتند زیرا  نگهبان ها به آن ها گفته بودند که این کار را نکنند، پس در جواب هم بازیباز همین کار را می کرد و از این مساله تبعیت می کرد."
عنوان Hitman: Absolution قرار است در تاریخ 20 نوامبر 2012 در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا