اخبار بازی

کاربران یوتیوب برای تبلیغ کردن Xbox One پول گرفته‌اند

کمپانی «Machinima» برای تبلیغ کنسول «اکس باکس وان» به کاربران سایت یوتیوب در روز عرضه کنسول پول می‌داده است، در ادامه با بازیسنتر همراه باشید.

پلیس فدرال تجارتی آمریکا پی برده است که این کمپانی به کاربران یوتیوب یا به اصطلاح «یوتیوبر» ها ده‌ها هزار دلار پول می‌داده است تا در روز عرضه این کنسول از شبکه سایت یوتیوب خود برای تبلیغ مثبت این کنسول بدون اینکه این کار را تبلیغ عنوان کنند استفاده کنند.

بخشی از این معامله تبلیغاتی این بوده است که آن‌ها باید حتما در شبکه یوتیوب خود از محصولات «ماکروسافت» به صورت تمام و کمال تعریف کنند.

یوتیوبرهایی مانند «Syndicate» سی هزار دلار و «SkyVsGaming» پانزده هزار دلار از این کمپانی دریافت کرده‌اند تا ویدیو ساخته شده توسط همین کمپانی را در شبکه خود آپلود کنند و به نمایش بگذارند.

همچنین Machinima به هر یوتیوبر مجموع بیست و پنچ هزار دلار پرداخت می‌کرده است تا در ویدیو‌های خود کوچکترین نقدی از این کنسول در روز عرضه نکنند و به این عمل طبق معامله و قراردادشان پایبند باشند.

همچنین این سازمان طی گزارش خود عنوان کرده است که این افراد به هیچ وجه بصورت مستقل و بی طرف این ویدئو ها را آپلود نکرده‌اند و همه‌ی آن‌ها جهت دار بوده‌ است و آن‌ها را «گمراه کننده و دروغین» عنوان گذاری کردند.

این اتفاق طبق قانون‌های تجارت آمریکا یک عمل غیر قانونی و مجرمانه است و اگر پرداخت پولی در میان بوده است باید حتما عنوان می‌شده که ویدئوهای آپلود شده بصورت تبلیغات هستند.

گزارش کامل این اتفاق را میتوانید در این فایل PDF بخوانید.

منبع

وحید ظهرابی نژاد

یکمی دست به نوشتنبازی - کتاب - نوشتن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا