اخبار بازی

چه بر سر The Dark Knight امد ؟!

همان طور كه مي دانيد شايعات زيادي در مورد ساخت بازي The Dark Knight بوده است. پس از اينكه Gary Oldman در ماه اگوست رسما اعلام كرد در ساخت بازي شركت داشته است اما باز هم EA هيچ چيز را تاييد نكرد. يكي از مسئولان جديد سايت Kotaku به نام David Wildgoose دلايل كامل كنسل شدن اين پروژه را اعلام كرده است.

– EA با Warner Bros بر سر ساخت يك بازي Batman به توافق رسيد و Pandemic Brisbane ( اين استوديو در حال حاضر تعطيل شده است) را مسئول ساخت بازي كرده بود. Pandemic شش ماه تمام كار خود را وقف ساخت مراحل اوليه بازي كرد. اما بعد از اين شش ماه EA به يكباره به Pandemic اعلام كرد اين بازي بايد بازي The Dark Knight و اينگونه شش ماه از زمان ساخت بازي به هدر رفت.

– تمام مسئولان با قدرت تمام كار مي كردند و هدف اين بود كه بازي همزمان با فيلم The Dark Knight عرضه شود چيزي كه محال بود.

– اين در حالي بود كه قرارداد EA و Warner Bros تا ماه December 2008 يعني زمان عرضه نسخه Blu-Ray اين فيلم بود. در حالي كه Pandemic Brisbane در بهترين حالت تنها 18 ماه زمان براي عرضه بازي داشته است.

– Pandemic Brisbane تصميم داشت كه براي جذابيت بازي يك بازي open-world تهيه كند. و در ان Gotham City به صورت ازاد در اختيار باشد. اما مشكل اصلي اين بود كه هيچ كدام از اعضاي مهم اين استوديو تجربه بازي open-world را نداشتند و فقط تعدادي از اعضا قبل از اين سابقه ساخت اين بازي را داشتند. بازي Mercenaries هم در استوديو اصلي Pandemic يعني در LA ساخته شده بود.

– مسئله بعدي Engine بازي بود. Pandemic Brisbane براي اين كه يك بازي زيبا از لحاظ بصري را عرضه كند از موتور بازي Saboteur ( يك بازي جنگ جهاني دوم كه در حال حاضر در مراحل ساخت در Pandemic LA به سر مي برد. ) استفاده كند. اين موتور به راستي موتور قوي بود اما به هيچ وجه براي ساخت يك بازي open-world به درد نمي خورد. براي همين مشكلات موجود در بازي بسيار زياد بود. طوري كه گفته مي شد ورژن اوليه بازي 5 فريم بر ثانيه ميداد !!

– با اينكه EA حدود 130 نفر را متمركز بر روي ساخت بازي The Dark Knight كرده بود اما باز هم انها نتوانستند بازي را در زمان اكران فيلم نمايش دهند. هدف بعدي انها عرضه بازي در ماه December همزمان با عرضه نسخه DVD فيلم بود. مايكل پچر يك بار اعلام كرد كه با عرضه نكردن بازي در هنگام نمايش فيلم انها 100 ميليون دلار را از دست دادند !!

– در حالي كه چند ماه به December مانده بود بازي پر از ايراد و مشكل و باگ ها مختلف بود. كاملا مشخص بود بازي براي عرضه در ماه December نميرسد براي همين ساخت بازي كنسل شد و 20 نفر از خدمه هم اخراج شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا