اخبار بازی

چرا CrackDown 3 به قدرت 20 کنسول Xbox One نیاز دارد؟

روز گذشته در طول کنفرانس «گیمز کام» شرکت مایکروسافت در طول نمایش عنوان «کرک داون 3» اعلام کرد این عنوان به وسیله «Cloud» از قدرت 20 کنسول Xbox One بهره‌مند خواهد شد. اما حال سوالی پیش می‌آید که چرا این عنوان به این مقدار قدرت نیاز دارد. برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

قبل از شروع خبر لازم است به این نکته اشاره کنم که فعلا فقط اشاره شده بخش چند نفره بازی نیازمند این مقدار قدرت است و در خصوص بخش چند نفره و استفاده آن از Cloud چیزی اعلام نشده است.

1- شما این قابلیت را خواهید داشت تا همه چیز و همه کس را نابود سازید.

هر چیزی که در شهر وجود دارد را می‌توانید نابود سازید. شما با اسلحه خود می‌توانید همه چیز را خورد و تکه تکه کنید، از دیوار گرفته تا کل ساختمان. میزان جزئیات واقعا حیرت انگیز است. با شلیک هر گلوله به دیوار می‌توانید جای گلوله و شکافی که در دیوار ایجاد شد‌ه‌است را پیدا کنید. در همین حال تکه‌هایی که از دیوار بر اثر شلیک اسلحه کنده شده بر روی زمین خواهد ریخت با هر شلیک شما و تخریب بیشتر، خورده‌های دیوار بر روی هم انباشته خواهد شد. همه‌چیز در بازی دارای فیزیک خاص خود خواهد بود و نسبت به عمل شما عکس‌العمل نشان خواهد داد. شما همچنین قادر خواهید بود کل شهر را به وسیله اسلحه‌های خود نابود و خراب کنید.

2-با استفاده از Cloud تخریب‌های شما ثبت و ردیابی می‌شود.

از لحظه ای که شما تخریب را شروع می‌کنید و آن جسم خاص شروع به تکه تکه شدن می‌کند تا زمان تخریب کامل، کنسول Xbox One این توانایی را نخواهد داشت تا تمام عملیات را پردازش کند و این‌جا است که سرور های Cloud به کمک کنسول خواهد آمد. در واقع هر ساختمان توسط یک سرور Cloud ردیابی می‌شود و آن سرور وظیفه ثبت و ردیابی تکه تکه شدن قطعات و تخریب کامل را بر عهده دارد. زمانی که دو یا چند ساختمان بر اثر تخریب با یک دیگر بر خورد می‌کنند، سرور های Cloud مربوط به آن ساختمان ها به صورت مداوم و متصل به انجام عملیات تخریب و ثبت تخریب خواهند پرداخت تا مراحل تخریب به صورت کامل انجام و در نهایت خورده ها و تکه‌های ساختمان در یک قسمت ثبت شود.

3- CrackDown 3 می‌تواند در مواقع لزوم از قدرت 20 کنسول Xbox One استفاده کند.

هر تخریبی را که شما در یک زمان انجام دهید، نیازمند قدرت بیشتر برای پردازش است. تخریب چند ساختمان، جمع شدن تکه‌های ساختمان ها بر اثر تخریب، خرابی‌های ایجاد شده بر اثر شلیک گلوله‌ها و … نیازمند قدرتی است که کنسول Xbox One به تنهایی قادر به پردازش آن نخواهد بود و با استفاده از تکنولوژی Cloud سازندگان بازی موفق شده‌اند از قدرتی برابر با 20 کنسول Xbox one برای پردازش عملیات مختلف در طول بازی استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که به محض شروع بازی کنسول شما به Cloud وصل خواهد شد و شروع به استفاده از قدرت 20 کنسول Xbox One خواهد کرد بلکه فقط در مواقع لزوم و با توجه به بار پردازشی، Cloud به کمک کنسول شما خواهد آمد. مثلا در نمایشی که در «گیمز کام» نشان داده شد، در زمان تخریب چند ساختمان از قدرتی برابر با پنج کنسول Xbox One برای پردازش استفاده شد.

 

4- تخریب پذیری فقط برای سرگرمی نخواهد بود.

تخریب پذیری در بازی فقط برای نشان دادن قدرت cloud نخواهد بود و شما می‌توانید برای پیش بردن استراتژی خود از آن استفاده کنید. به عنوان مثال در طول یکی از مراحل گروهی از دشمنان داخل یک ساختمان قرار دارند و شما می‌توانید با تخریب ساختمان، کل دشمنان را نابود سازید. در یکی دیگر از مراحل یکی از دشمنان در پشت دیوار مخفی شده‌است و شما می‌توانید با تیر اندازی به دیوار و عبور گلوله از آن به راحتی دشمن خود را از بین ببرید. با تخریب کردن پل ها می‌توانید ماشین هایی که در حال عبور هستند را متوفق و نابود سازید. 

5- ساختمان ها را کاملا نابود و یک دومینوی بزرگ در سطح شهر ایجاد کنید.

هماننید بازی دومینو می‌توانید با تخریب ساختمان ها یک دومینو عظیم ایجاد کنید. تنها کافی است ساختمان و جهت تخریب مناسب را انتخاب کنید و با نابود سازی آن ساختمان و سقوط آن بر روی ساختمان دیگر، در عرض چند دقیقه شاهد ایجاد یک دامینو عظیم و نابود سازی کل ساختمان‌های شهر باشید. فیزیک بازی به قدری دقیق است که کل مراحل پردازش را انجام خواهد داد.

6- اینترنت ندارید؟ نگران نباشید بازی دارای کمپین آفلاین هم خواهد بود.

بازی همانند شماره های قبلی دارای بخش کمپین تک نفره به صورت آفلاین هم خواهد بود. این بخش همانند شماره‌های قبلی با بخش داستانی و ماموریت‌های مختلف به این شماره باز خواهد گشت. در حالت آفلاین کمپین بازی بدون استفاده از Cloud اجرا خواهد شد و به همین دلیل دارای تخریب پذیری های عظیم نخواهد بود. البته هنوز مشخص نشده این بخش در حالت کلی از Cloud در حالت آنلاین استفاده خواهد کرد یا خیر. همچنین تایید شده که بازی دارای Co-Op چهار نفره خواهد بود.

عنوان کرک‌داون 3 در تاریخی نامشخص در سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد. همچنین اعلام شده‌ بتا بخش چند نفره این عنوان در تابستان سال 2016 در دسترس کاربران Xbox One قرار خواهد گرفت.
 

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا