اخبار بازی

چرا Broforce مشکلاتی بر روی PS4 دارد

Broforce  یکی از عناوین این ماه PS Plus سونی برای نسل هشتم و کنسول دستی ویتا، یک عنوان  2D Side-Scrolling جذاب و Fun است که دوست‌داران خاص خود را دارد.

اما اگر  شما هم این عنوان را امتحان کرده باشید شاهد برخی افت فریم‌های ناگهانی و شدید آن شده‌اید.

با ما در « بازی سنتر » همراه باشید تا در مورد علت آن بیشتر بدانیم.

 

Broforce  ساخته استودیوی Free Live Games که در اکتبر 2015 پس از 3 سال توسعه بر روی  PCعرضه شد، به عنوان یک بازی indie و مستقل،  با گرافیک پیکسلی خود، تخریب پذیری بالا و کاراکترهای جذاب توانسته متوسط نمره خوب 81 را کسب کند، این ماه مهمان سرویس PS Plus بود.

Broforce به عنوان یک بازی نه چندان سطح بالا از لحاظ تکنیکی و Performance در برابر بازی‌هایی مانند « StarWars : Battlefront » و یا « The Last of Us » دچار افت فریم‌های وحشتناکی می‌شود که برخی ‌از آن‌ها حتی تا نرخ 15 فریم بر ثانیه هم افت می‌کند. ولی جالب‌تر شاید ‌آن باشد که بدانیم بازی بر اساس 60 فریم بر ثانیه برنامه ریزی شده و چه بر روی PC و چه PS4 با این نرخ اجرا می‌شود اما این افت فریم‌ها فقط در نسخه PS4 وجود دارد و نسخه PC به صورت ثابت 60 فریم را اجرا می‌کند.

اما منبع و دلیل این افت فریم‌ها چیست؟ افت فریم‌هایی تا یک چهارم مقدار اصلی که در حد رکورد افت فریم‌های بازی‌هایی مانند The Last Tinker است، حالا که بحث بازی TLT شد شاید باید به منبع مشکلات این دو با هم نگاه کنیم!

موتور گرافیکی هر دوی این بازی‌ها Unity یکی از رو به رشد ترین موتورهای گرافیکی این چند وقت اخیر است که با سیاست‌های باز خود و همچنین ابزارهایی که در اختیار سازندگان قرار می‌دهد توانسته بین بازیسازان خصوصاً ایندای محبوبیت پیدا کند، حتی بازی‌های دیگری هم که همین چند وقت اخیر با این موتور بر روی PS4 عرضه شده‌اند دچار مشکل افت فریم شده‌اند که در این بین ‌می‌توان به عنوان خوش ساخت Firewatch  اشاره کرد که تا قبل از انتشار به روز‌رسانی اصلاحی حتی برخی اوقات به سان یک سری تصاویر متحرک نیز در ‌می‌آمد.

حال باید دید که سازندگان موتور گرافیکی Unity چه فکری برای سازگارتر کردن ساخته خود با PS4 به عنوان پر فروش‌ترین کنسول نسل هشتم خواهند کرد چرا که مشکلات این موتور با کنسول نسل هشتمی سونی می‌تواند برای توسعه دهندگان بازی‌ها مشکل‌زا باشد و آن‌ها را مجبور به پرداخت بهای به‌روز رسانی‌ها و یا شنیدن انتقادات بازیکنان کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا