اخبار بازی

چتهای محرمانه قابلیت جدید Facebook

شبکه اجتماعی و محبوب  Facebook با داشتن میلیونها کاربر در سراسر جهان به تازگی از قابلیت تازه‌ای پرده برداری کرده است که بسیاری منتظر آن بودند.سیستم پیام رسان و چت Messanger فیسبوک بخشی است که قرار است بیش از گذشته برای کاربران امن‌تر گردد.

بر اساس قابلیت جدیدی با نام ((مکالمه‌ی محرمانه)) که کمپانی فیسبوک در حال کار بر روی آن است ، امنیت گفتگوها میان کاربران بیش از گذشته حفظ شده و حتی خود فیسبوک نیز نمیتواند از محتوای مکاتبات مطلع شود.

این موضوع ابتدا در بلاگ این شرکت منتشر شد و قرار است این سسیتم مکالمه به شکل دو طرفه رمزنگاری (End-to-End Encryption) شود تا کسی امکان دسترسی به صحبتهای افراد را نداشته باشد.

البته این قابلیت فعلا در فاز تست قرار داشته و تعداد کمی از افراد منتخب امکان استفاده از آن را خواهند داشت و بقیه‌ی تا زمان عرضه‌ی رسمی مدتی باید صبر کنند از سوی دیگر مکالمه محرمانه به شکل عادی در دسترس نخواهد بود و کاربران باید برای مخفی بودن مکاتبات خود گزینه secret conversation را انتخاب کنند در عین حال این قابلیت همراه با محدودیت در تعداد حروف و کلمات در هر پیام  خواهد بود بنابراین در این بخش خبری از استفاده ‌ی فایلهای Gif و Video هم نیست.

تکنولوژی به کار رفته مشابه رمزنگاری در WhatsApp بوده و فیسبوک نیز همانند اپل سعی دارد تا هر چه بیشتر امنیت کاربران خود را حفظ کند.

اپل در سال 2011 تصمیم گرفت که مسنجر iMessage  را به شکل ۲ طرفه رمزنگاری کند.

به اعتقاد بسیاری قابلیت محرمانه نگاه داشتن مکالمات افراد کمترین کاری است که سازنده‌ی اپلیکیشن‌های پیام رسان باید برای آن انجام دهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا