اخبار بازی

پنج تغییر بزرگ در Metal Gear Solid V

به عنوان بخشی از افتتاحیه شعبه لوس آنجلس Kojima Productions، شرکت کونامی یک Live Demo از بازی Metal Gear Solid: Ground Zeroes نشان داد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
 محل ماموریت همان زندانی بود که قبلا Snake را در آن دیده بودیم اما مواردی هم در این دمو دیده می شد که با مکانیزم های سنتی این سری تفاوت داشت.

تعدادی از تغییرات این بازی نسبت به سایر عناوین این سری قبلا اعلام شده بود، مثلا Open-World شدن بازی یا تغییر صداپیشه اسنیک، اما این پایان ماجرا نیست. در این دمو (که مخصوص این افتتاحیه طراحی شده بود) ماموریت اسنیک پیدا کردن یک علامت سیاه-قرمز Kojima Productions بود. در طول راه، آقای Hideo Kojima، امکانات جدید این بازی و مواردی که آن را از بازی های ماقبل خود متفاوت می کرد، توضیح می داد.

 src=https://media1.gameinformer.com/imagefeed/screenshots/MetalGearSolidGroundZeroes/la_02.jpg style=

اگز شمار های قبلی این سری را بازی کرده باشید، موارد زیر برای شما جدید خواهد بود. تشخیص اینکه این تغییرات به نفع بازی هستند یا نه هنوز ممکن نیست، اما باید این را هم در نظر داشت که بدون تغییر نمی توان به تکامل رسید.

1-حذف شدن نوار سلامتی

در قسمتی از دمو که مخفی کاری با شکست مواجه شد و دشمنان شروع به تیراندازی به اسنیک کردند، متوجه شدیم که دیگر نوار سلامتی در کار نیست و اعلام وضعیت سلامتی اسنیک، به وسیله مکانیزمی مشابه با بازی های اکشن محبوب انجام می شود. با تیر خوردن اسنیک، صفحه نیز کم کم قرمز و خونی شد که نشان از نزدیکی اسنیک به مرگ بود. ظاهرا با دور ماندن از آسیب، اسنیک سلامتی خود را به طور خودکار به دست می آورد. با این تغییرات، احتمالا استفاده از Rationها نیز دستخوش تغییراتی خواهد بود (البته اگر همچنان در بازی حضور داشته باشند).

2-صفحه خالی

حذف شدن نوار سلامتی به هرچه تمیزتر شدن رابط کاربری بازی نیز کمک کرده است، به طوری که تجربه شما تقریبا سینمایی و بدون هیچ گونه اطلاعتی روی صفحه نمایش خواهد بود. به این معنی که شما دائما در حال دیدن mini-map یا اسلحه خود نخواهید بود. از طرفی، کم بودن اینگونه موارد به طبیعی تر شدن بازی و غرق شدن بازیکن در دنیای آن کمک می کند، ولی از طرفی نظارت دائمی بر نقشه یا تجهیزات خود می تواند در یک عنوان مخفی کاری مفید باشد.

 src=https://media1.gameinformer.com/filestorage/CommunityServer.Components.SiteFiles/imagefeed/featured/konami/metalgearsolid5/laopening/kojimalagz6101.jpg style=

3-تا چه حد لو رفته ام؟

در Metal Gear های قبلی، بازی چند درجه برای دیده شدن توسط دشمن داشت، اما در بیشتر موارد، شما یا دیده شده بودید و یا کاملا مخفی بودید و هیچ حد وسطی وجود نداشت. اما در این بازی، بازیکن بازخورد مناسب تری از میزان حساسیت دشمنان دریافت خواهد کرد. دیدن یک علامت سفید روی صفحه به این معنی است که یک یا چند دشمن به حضور شما مشکوک شده اند، بنابراین شما می توانید سریعا از منطقه دور شوید و اوضاع را آرام کنید. این سیستم جهتی را که از آن سمت دیده شده اید را نیز مشخص خواهد کرد، که به پیدا کردن یک راه برای فرار یا حمله کمک می کند. به احتمال زیاد، این تغییرات به بهبود روند تکراری "تصادفا وارد محدوده دید دشمن شدن و نداشتن راهی به جز بازگشت به save قبلی"، که برای بسیار از طرفداران این عنوان آشناست، کمک زیادی خواهد کرد.

4-راه فرار

حتی اگر بی احتیاطی کنید و یکی از افراد دشمن شما را کاملا ببیند، هچنان راهی برای فرار دارید. اگر توسط دشمن شناسایی شوید، بازی وارد حالت صحنه آهسته می شود تا شانسی دوباره برای فرار از خطر به شما بدهد. این صحنه های Slow-Motion نه تنها جالب هستند، بلکه اگر بتوانید دشمنی که شما را شناسایی کرده، قبل از پایان این حالت از سر راه بردارید، سایر دشمنان از حضور شما با خبر نخواهند شد. البته اگر یک گروه از دشمنان شما را شناسایی کنند، این سیستم چندان کمک نخواهد کرد، ولی برای جلوگیری از تبدیل شدن ماموریت به یک میدان جنگ به خاطر چند اشتباه کوچک، مناسب است.

   src=https://media1.gameinformer.com/imagefeed/screenshots/MetalGearSolidGroundZeroes/la_05.jpg style=

5-Cutscene های کمتر

در طول دمویی که نمایش داده شد، نکته داستانی نشان داده نشد، بنابراین ما نتوانستیم دلیل این ماموریت را تشخیص دهیم. با این وجود Kojima گفت که او و تیمش تلاش دارند که Gameplay بازی در اولویت باشد. ازطرفی، این احتمالا به این معنی است که کمتر شاهد داستان گویی به شیوه سنتی این سری، یعنی Cutscene های طولانی و متعدد خواهیم بود و از طرف دیگر به این معنی است که بازیکن خودش داستان را پیش می برد و فقط تماشاگر آن نیست. همین تعدد Cutsceneها در MGS 4، باعث ناراحتی بسیاری از گیمر ها شده بود و تیم سازنده سعی در تعدیل این مورد داشته است. البته داستان بازی همچنان بخش مهمی از آن است، حتی اگر به صورت غیر سنتی بیان شود.

 

منتظر اخبار جدید درباره Metal Gear Solid V: The Phantom Pain باشید، زیرا احتمالا گروه سازنده در TGS امسال جزئیات بیشتری را بیان خواهد کرد.

این بازی در تاریخی نامعلوم برای X360، PS3، PC و کنسول های نسل بعد عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا