اخبار بازی

پاسخگو Cortana رسما برای ویندوزفون ها معرفی شد

شرکت مایکروسافت پس از شایعات فراوان بالاخره به طور رسمی از گزینه خود برای رقابت با Siri و Google Now رونمایی کرد. نام این برنامه Cortana است و برای Windows Phone 8.1 عرضه می شود.
طی کنفرانسی که در شهر سانفرانسیکو برگذار شد، Cortana توسط آقای Joe Belfiore از مایکروسافت به نمایش در آمد که احتمالا اگر این شخصیت را نمیشناسید بایستی بگوییم که، او در سری بازی Halo به عنوان هوش مصنوعی همکار Master Chief شناخته می شود. صداپیشگی Cortana را خانم Jen Taylor بر عهده داشتند که در نرم افزار جدید هم چنین خواهد بود. طبق توضیحات آقای Belfiore "برنامه Cortana قدرت خود را از موتور جستجو مایکروسافت یعنی Bing بدست می آورد".
Cortana قابلیت های مختلفی دارد و اکثر نیازهایی که ما از چنین سرویس هایی انتظار داریم را بر آورده می کند مانند ایجاد یک قرار ملاقات و جستجو در اینترنت. مورد منحصر به فرد Cortana این است که در ادامه پاسخ ها نیز مواردی برای گفتن دارد. به عنوان مثال از او پرسیده شد که هوا چند درجه است؟ پس از پاسخ به این درخواست، Cortana پرسید که "آیا دمای هوا را به سلسیوس می خواهید؟"
همچنین آقای Belfiore یک سوال جالب از Cortana داشتند! با این مضنون که داستان سری جدید Halo چیست؟ پاسخ این بود: "مطمئن نیستم که شما رده امنیتی لازم برای چنین اطلاعاتی را داشته باشید."

Cortana کار خود را با عرضه نسخه beta در آمریکای شمالی آغاز می کند. هنگام انتشار نسخه کامل، این برنامه به انگلستان و چین نیز خواهد آمد. وجود کورتونا در تلفن هوشمند شما آیا کافی است تا از iOS و Android جدا شوید؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا