اخبار بازی

هر ماه صد میلیون نفر در پلتفرم Roblox فعالیت دارند

به‌تازگی اعلام شده است که در پلتفرم Roblox ماهانه صد میلیون کاربر فعال وجود دارد که این رقم نه میلیون بیشتر از تعداد کاربران فعال یک‌ماه، در بازی Minecraft است.

پلتفرم Roblox

راب‌لاکس (Roblox) پلتفرمی ترکیبی از فضای مجازی و بازی‌های ویدیویی است و در آن کاربران که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان هستند؛ می‌توانند با جستجو در میان 15 میلیون بازی ساخته شده در این پلتفرم، عنوانی که دوست دارند را انتخاب کنند و یک تجربۀ فردی یا کاملا تعاملی با دیگران داشته باشند. همچنین در این پلتفرم ابزارهای مختلفی بصورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند بازی مدنظر خود را بسازند و آن را به اشتراک بگذارند. یکی از مسائلی که باعث شده پلتفرم Roblox به محبوبیت بالایی برسد، تعداد زیاد عناوینی است که در این سرویس توسعه‌ یافته‌اند. به‌تازگی مشخص شده که این پلتفرم توانسته به مرز 100 میلیون کاربر  فعال در ماه برسد که این رقم 9 میلیون بیشتر از تعداد کاربران فعال یک‌ماه در بازی Minecraft است.

در بازی ماینکرفت هم مانند عنوان راب‌لاکس ابزارهایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا در قالب اشکال مختلف ، ذهنیت خود را پیاده کنند. این شباهت باعث می‌شود تا این‌ دو عنوان همیشه با یکدیگر مقایسه شوند. مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که ماهانه 91 میلیون نفر در بازی Minecraft فعالیت دارند که کمتر از کاربران راب‌لاکس در یکماه است. با اینحال، بازی Minecraft همچنان رکورد پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ را در اختیار دارد. البته فروش Roblox تاکنون بصورت رسمی اعلام نشده است و این احتمال وجود دارد که در آینده فروشش از عنوان ماینکرفت بیشتر شود.

مدیران شرکت Roblox در مورد کار این سرویس گفته‌اند :

ما Roblox را بیش از یک دهه قبل با این دیدگاه آغاز کردیم که مردم را از سراسر جهان از طریق یک پلتفرم بازی دور هم جمع کنیم. Roblox کار خود را فقط با 100 بازیکن و تعداد کمی از سازندگان آغاز کرد و با همکاری  یکدیگر زمینه‌ای را برای خلاقیت ، همکاری و تخیل فراهم کردیم که همچنان هم در حال رشد است.

شرکت Roblox همچنین آماری را از فعالیت کاربران در این پلتفرم منتشر کرده است که طبق این آمار ،  50 درصد کاربران، هر ماه اطلاعات حساب کاربری خود را به‌روزرسانی می‌کنند و نیمی از بازیکنان این کار را با دوستان خود انجام می دهند. همچنین گفته شده که 40 درصد کاربران این پلتفرم را زنان تشکیل می‌دهند و Roblox در 200 کشور دنیا طرفدار دارد.

پلتفرم راب‌لاکس برای سیستم عامل‌های Android , IOS ، Windows ، MAC و کنسول ایکس باکس وان در دسترس است و شما می‌توانید در این عنوان با استفاده از ابزارهای مختلف بازی مدنظر خود را بسازید یا عناوین مختلفی که توسط سایر کاربران ساخته شده‌ است را بصورت تکنفره یا گروهی تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا