اخبار بازی

هرج و مرج در نینتندو، آیا Iwata برکنار می‌شود؟

در جلسه‌ی سهام‌داران نینتندو بود که آقای Iwata دوباره به سمت مدیریت نینتندو نائل شد اما در کنار این جلسه شایعه‌هایی پیرامون فشار‌های به آقای Iwata منتشر شد که او را مجبور به تغییر رویه در اداره شرکت می‌کرد اما حالا به نظر می‌رسد این اختلاف‌ها شدت گرفته است.

در طی گزارشی که در یک سایت ژاپنی منتشر و بعد نیز توسط آنالیزور شرکت نینتندو Dr.Serkan Toto تویت شد، آمده است که Iwata دائم در حال رد درخواست‌های پی در پی برای ساخت ipهایی برای موبایل است. مدیران بخش‌های مختلف نیز Iwata را محکوم به "اصرار بر پایبندی شرکت به بازی‌های کنسول" و "رد ایده‌های جدید" می‌کنند، پایبندیی که شرکت را مجبور به انجام ایده‌های Iwata می‌کند.

همچنین نارضایتی‌هایی مبنی بر دخالت‌های او در روند ساخت بازی‌ها و انتخاب او به عنوان مدیریت به عنوان اولین کسی که نه از مدیران خود نینتندو و نه از خانواده پایه‌گذار شرکت یعنی Yamauchi بوده است. این ناراحتی در کنار رشد محبوبیت پسر رقیب او، Hiroshi Yamauchi در میان مدیران به عنوان کسی که از خود نینتندو است ممکن است برای Iwata مشکل ساز شود.

در آخر نیز آمده است که حتی گزارشاتی مبنی بر برکناری Iwata و خلع او از مقامش به گوش می‌رسد.

در Januray بود که Iwata با قاطعیت به درخواست برای ساخت بازی برای Smartphone پاسخ داد هر چند که در فروش WiiU و 3DS کاهش محسوسی شکل گرفته اما شاید فکر به این ایده که 99 سنت بدهید تا ماریو بیشتر بپرد کمی آزار دهنده باشد.

منبع

کامیار صیاد

Knowledge is power, guard it well

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا