اخبار بازی

نسل بعدی پردازنده‌های Intel

intel_cloud_gaming_7299560541.jpeg

به جرات میتوان گفت شرکت اینتل یکی از موثرترین شرکتها در پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت کامپیوترهای امروزی بوده است.

حال این کمپانی توانمند ، افکار بزرگی برای آینده در سر می‌پروراند ، بر اساس اسناد و تصاویر منتشر شده از پروژه‌های این شرکت مشخص شده که اینتل قصد دارد پردازنده‌هایی با نام Skylake-X و Kaby-Lake را در 3 ماه‌‌ی چهارم سال 2017 به بازار عرضه کند.

علاوه بر افزایش چشمگیر قدرت سری X پردازنده‌ Skylake  آنها به صورت 6،8،10 هسته‌ایی عرضه خواهند شد.

البته سی پی یو‌ های 6 هسته‌ای موضوع تازه‌ای برای اینتل نیست چراکه همواره با ارائه سری Extreme Edtion پردازند‌ه‌های خود و با قیمت بالا 1000 دلار ، این موضوع را به روال معمول تبدیل کرده است.

Skylake-X برق مصرفی معادل 140 وات داشته (همانند پردازنده‌های سری Broadwell-E) اما در عوض میزان عملکرد آن با بهره‌گیری از TurboBoost 3.0 و نسل سوم سوکت PCIe پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و احتمالا قیمتی بیش از 1000 دلار را میتوان برای آنها متصور شد.

پردازنده‌های Kaby-Lake نیز مانند سری X اسکای لیک از سوکتهای LGA 2066 به جای سری 2011 که در بستر(پلتفرم) Basin Fall-X استفاده  شده ، بهره خواهد برد.مصرف برق در این CPU حدود 112 وات اعلام شده و درضمن از تکنولوژی Turbo Boost 2.0 استفاده کرده و به شکل چهار  هسته‌ای وارد بازار میشود.

بر اساس بخشی دیگر از این اسناد ، اینتل به زودی از پردازنده‌های جدیدتر سری Lake با نامهای Coffe-Lake و Cannon-Lake رونمایی خواهد کرد این دو پردازنده با معماری 14 و 10 نانومتری ساخته میشوند مدل Coffe ادامه‌دهنده‌ی راه Sky و Broadwell خواهد بود در حالی که Cannon با مدلهای 2 هسته و چهار هسته‌ای و مصرف برقی در حدود 35 وات در مسیری دیگر قدم خواهد گذاشت.

به نظر میرسد با معرفی مدلهای پیشرفته‌ای همچون Skylake-X ، اینتل در فکر متداول کردن CPU هایی شش و هشت هسته‌ای در سالهای آتی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا