اخبار بازی

نخستین اطلاعات از Splinter Cell: Blacklist

دیشب در کنفرانس Microsoft، اولین تریلر از جدیدترین عنوان از سری بازی های Splinter Cell تحت عنوان Blacklist به نمایش درآمد.
طبق گفته های Maxim Beland کارگردان هنری بازی، حوادث Blacklist حدود 6 ماه بعد از حوادث Conviction به وقوع خواهد پیوست. زمانی که سم فیشر خسته از سالیان خدمت خود به دولت مردان امریکایی، از همه چیز کناره گرفته است. ولی تهدیدی جدید باعث می شود دوباره به حضور اون نیاز باشد. رییس جمهور ایالات متحده شخصا از سم می خواهد تا به او برای از بین بردن این تهدید کمک کرده و جلوی لیست سیاه را بگیرد. سم نیز تنها به یک شرط قبول می کند؛ کارها آن طور که او می خواهد انجام گیرد. با موافقت رییس جمهور، سم رییس Fourth Echelon شده و تمامی منابع این ارگان جدید در دستان او قرار می گیرد. از جمله تغییراتی که سم در سیستم اداره Fourth Echelon می دهد این است که دستور می دهد مرکز Fourth Echelon به صورت سیار در آمده و از دفتری در پنتاگون به هواپیمایی شخصی سازی شده منتقل شود.
در ویدیوی گیم پلی که در کنفرانس Microsoft نمایش داده شد، شاهد حضور سم در بین مرز ایران و عراق در منطقه ای به نام Mirawa بودیم که تحت نفوذ نیروهای جدایی طلب کُرد عراق بود. سم به دنبال شخصی به نام "جدید" است تا محل لیست سیاه را پیدا کند. چیزی که از همان ابتدا مشخص بود، خشونت بسیار زیاد سم در هنگام اعتراف گیری نسبت به عنوان قبلی بود. سرعت گیم پلی به نظر اندکی کاهش یافته و انیمیشن های سم در حین انجام حرکات آکروباتیک چشم نواز است. نورپردازی بازی با توجه به موقعیت جغرافیایی محل وقوع حوادث، بسیار زیبا از آب در آمده است. از نقاط مثبت تریلر می توان به بازگشت چاقوی دوست داشتنی سم اشاره کرد که صحنه های Hand To Hand Takedown هیجان انگیزی را رقم می زد. همچنین Opsat سم، که نویدِ نیاز به برنامه ریزی و تاکتیک را می دهد. همچنین Maxim Beland طی مصاحبه ای اعلام کرد که لباس سم قابلیت شخصی سازی خواهد داشت. اگر از طرفداران پر و پا قرص مخفی کاری هستید، آپگرید هایی مخصوص شما در بازی وجود دارد. اگر هم حوصله مخفی کاری ندارید، آپریدهایی مخصوص اکشن نیز در دسترس است.
یکی از جالب ترین ویژگی های بازی، استفاده از Voice Recognition کینکت بود. یکی از حقه های قدیمی سم، ایجاد صدا برای جلب توجه دشمن است. این بار شما می توانید با صدای خود، این کار را انجام دهید! همچنین بخش هایی از بازی برای فرمان دادن نیز از این قابلیت استفاده خواهد کرد.
طبق صحبت های Beland بازی دارای مد Co-op همانند Conviction خواهد بود. همچنین مد Spy vs Mercs یکی از محبوب ترین مدهای بخش چند نفره Chaos Theory باز هم بعد از غیبتی طولانی مدت برگشته است. تنها نکته منفی و تا حد بسیار زیادی عذاب آور که تمامی نمایش های بازی را تحت الشعاع قرار داده است، نبود صداگذار کهنه کار سم، آقای Michael Ironside است که سر و صدای تمامی طرفداران بازی در سرتاسر دنیا را در آورده است. علت این کار نیز توسط Ubisoft چنین اعلام شده است که از آنجایی که کلیه صدابرداری ها و عملیات موشن کپچر شخصیت ها به صورت Real Time انجام می شود، به صداگذاری نیاز بود که علاوه بر عمل صداگذاری، از وضعیت فیزیکی قابل قبولی نیز برای انجام حرکات موشن کپچر برخوردار باشد. به همین دلیل صداگذاری این قسمت بر عهده اقای Erick Johnson خواهد بود.
Splinter Cell: Blacklist بهار 2013 برای سه پلتفرم PS3، PC و Xbox360 عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا